МАТЕМАТИКА

ТЕМА: Буквені вирази. Задачі на кратне порівняння чисел.

За підручником ст. 127 – 128 № 776 ( усно) + вивчити правило, № 777 (знайти значення), № 781 (знайти значення), № 782 (розв’язати задачу).

Математичний диктант.

Зменшити в 3 рази числа: 6; 15; 27.

  • Збільшити в 6 разів числа: 2; 4; 6.

  • Зменшити на 7 числа: 70; 83; 14.

  • Суму чисел 12 і 6 зменшити в 6 разів.

  • Число 20 зменшити на добуток чисел 5 і 3.


Вираз, який містить букви, числа, знаки дії та дужки, називаються БУКВЕНИМ.

 

НАПРИКЛАД:

  • а + 45 =

  • b – 13 =

  • 45 : а =


  • ФОРМУЛА -  це запис деякого правила за допомогою букв, що встановлює взаємозв’язок між величинами.

НАПРИКЛАД:

  • Обчислимо значення виразу 37 + а , якщо а = 41; 59.

Треба наголосити, що значення буквеного виразу можна знайти, тільки, якщо замість усіх букв у цьому виразі підставити числа (тобто от­римати числовий вираз).

37 + 41 =                            37 + 59 =

Відповідь:78                      Відповідь:96


НАПРИКЛАД:

  • Обчислимо значення виразу b – ( 35 : а) , якщо а = 5, b= 63

  • 63 – (35 : 5 ) =                           

Відповідь: 56


Запишіть вираз і знайдіть його значення при зазначених числах:

а) різниця х і 15; х = 21 (13 і у; у = 7);

б) сума 2 і у; у = 19(х і 3; х = 28)




УКРАЇНСЬКА МОВА

ТЕМА: Усне і писемне мовлення. «Біле поле, чорне насіння».

За підручником ст. 139 – 140 Впр. 383, 385

1. Завдання опрацювати письмово.

— Якими видами мовлення ви користувалися?

— А в чому різниця між ними?


Робота в зошиті.

Відгадайте загадки, а відгадки запишіть у рядочок, через кому.

Що за дивна непосида

На стежину шишки кида? (Білка)


Б’ється, стука молоток,

поправляє наш садок. (Дятел)


Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кудлатий,

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою в лігві спати. (Ведмідь)


Сам вусатий, і у нього, довгі вуха, довгі ноги.

Дім його завжди на волі: під кущем, у лісі в полі.

Хто лякливого вгадає?(Заєць)

Котиться клубочок, зовсім без ниточок.

Замість ниточок триста голочок. (Їжак)


Запис в зошиті. (Білка, дятел, ведмідь, заєць, їжак).


—  Свої  думки  люди  найчастіше  передавали  одне  одному  в  усній  формі, тобто  за  допомогою  органів  мовлення,  бо  за  їх  допомогою  ми  вимовляємо звуки,  слова,  речення.  Казки,  легенди,  народні  прикмети  прийшли  до  нас з давнини, бо люди передавали їх із вуст у вуста (давні назви губ). Так виникло усне мовлення. Пізніше люди почали записувати свої думки або читати думки інших людей. Так виникло писемне мовлення.


—  Яким  повинне  бути  писемне  мовлення?  (Каліграфічним, розбірливим, охайним, без помилок.)

 


ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

ТЕМА: Народна притча «Насмішкувате слово»

За підручником ст. 141 – 143 (прочитати і дати відповідь на питання)

Притча - коротка повчальна розповідь в алегоричній формі, що містить в собі моральне повчання.


МИСТЕЦТВО

ТЕМА: Основні поняття орігамі. «Квітка з паперу у техніці орігамі».

Матеріали:

  • тонкий кольоровий папір або канцелярський папір для заміток;

  • ножиці, лінійка, простий олівець та гумка;

  • клей.