Опубліковано: 2020-04-02
ОСНОВИ ЗДОРОВ»Я
Тема: Поведінка дитини в автономній ситуації на природі
(якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу) 02.04.2020
https://www.youtube.com/watch?v=ilmlgHbvUFo
Запам ’ятайте:
• не можна йти одному в ліс, в поле, на луки, озеро чи став;
• потрібно передбачити всі небезпеки, які можуть підстерігати за стінами рідного дому;
• не вирушати з дому, коли погана погода;
• не забувати про негативний вплив сонячних променів;
• під час відпочинку може бути обмежена кількість медичних закладів, протипожежних служб;
• перебуваючи в лісі чи іншій незнайомій місцевості, можна заблукати чи зустріти небезпечних тварин;
• не слід незнайомі ягоди і гриби класти у кошик;
Перебуваючи на природі, треба дотримуватися таких правил:
Ніколи не можна йти із незнайомими людьми. Треба намагатися втекти від людини, яка кличе піти з нею. Потім важливо про це повідомити міліціонера, вчителя, батьків.
• Гуляючи на природі, не можна заходити далеко, щоб не заблукати. Дітям ходити до лісу можна тільки разом з дорослими.
• У лісі слід остерігатися кліщів. Деякі з них переносять небезпечні хвороби.
• Не можна пити сиру воду з ріки, озера, болота, калюжі.
• Не можна збирати незнайомі гриби та ягоди: серед них можуть бути смертельно отруйні.
• Не можна використовувати човни, плоти без дозволу дорослих.
• У лісі не можна їсти жодних ягід.
• Небезпечно наближатися до пораненої тварини.
Якщо ненароком заблукав у горах чи в лісі, насамперед слід зорієнтуватися, щоб якнайшвидше дістатися до людей. Орієнтирами можуть бути лінія електромереж, просіка, річка, стежка. Проте стежки прокладають не тільки люди, а й тварини. Якщо кущі змикають верхів’я над стежкою на рівні пояса дорослої людини, – цю стежку протоптали лісові мешканці. Навряд чи вона приведе тебе до людської оселі, у кращому випадку – до водопою. Не завадить прислухатися – можна почути церковні дзвони, шум моторів автомобілів, звуки електропоїздів.
Якщо вам доводиться ночувати в лісі, то потрібно подбати про ночівлю, тепло і воду. Можна примоститись у ямі від вивернутого з корінням дерева або на сухому моху під деревом. Утеплитись можна будь-чим: газетою, аркушами паперу, сухим листям. Проклади їх шарами під одягом. Якщо є сірники, можна зігрітися біля вогнища (він ще може бути й сигналом для тих, хто вас шукає). Пригадайте, як влаштувати вогнище в лісі?
Оскільки міські жителі погано знаються на рослинах, то краще не ризикувати і не їсти диких рослин. Без їжі людина може протриматися близько двох тижнів.
Для того, щоб втамувати спрагу, можна використати росу на рослинах, воду із джерела. Якщо на зелену гілку натягнути поліетиленовий пакет і зав’язати його, у ньому з’являться краплі води. Цю воду можна пити. Крім того, воду можна брати з озер, річок, ставків, але при цьому її потрібно проціджувати і кип’ятити.
Більшість людей в автономній ситуації охоплюють страх, зневіра, безпорадність. Дехто не може зосередитись і знайти вихід із ситуації, що загрожує життю і здоров’ю. Зневірена людина втрачає здатність діяти, приймати правильні рішення, а отже, і можливість врятуватися.
Та страх в автономній ситуації може і допомагати. Людина, яка боїться, готується до небезпеки і обдумує можливі варіанти порятунку. Отже, як потрібно діяти в автономній ситуації?
Слід пам ’ятати:
• Щоб не заблукати, не ходіть до лісу самі, без дорослих.
• В лісі потрібно триматися разом. Якщо загубите батьків чи друзів, кричіть голосніше.
• Якщо ви заблукали, не панікуйте. Не біжіть, куди очі дивляться, сядьте в одному місці, позначте його позначкою.
Багато дітей люблять у вільний час читати, малювати, вишивати або витися телевізор. Це також добре, але не слід забувати про користь руху і свіжого повітря, адже від того, як ви відпочиваєте, залежить ваше здоров’я.
Перебуваючи на прогулянці в лісі, степу, потрібно дотримуватися правил протипожежної безпеки при розкладанні вогнища:
– розпалювати багаття слід лише на старих вогнищах якнайдалі від сухої трави та засохлих дерев;
– не можна розводити вогонь у суху, спекотну й вітряну погоду, бо за цих умов достатнього малесенької іскринки, щоб спалахнула пожежа;
– не можна залишати вогнище не загашеним. Перш ніж від нього піти, треба добре залити увесь жар водою або присипати землею;
– категорично заборонено розпалювати вогнища дітям
Підсумок
Які правила треба пам’ятати, щоб уберегти себе від небезпеки?
Про що треба пам’ятати, перебуваючи біля річки, ставка, озера.
Завдання дз: с.118-122 читати, відповідати на запитання, зошит по темі
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема: Змінювання прикметників за числами. Ставити питання до прикметників,
редагувати текст. 02.04.2020
https://vseosvita.ua/library/urok-prezentacia-zminuvanna-prikmetnikiv-za-cislami-106491.html
https://www.youtube.com/watch?v=7lDS0NLz6Sc
Прикметниковий диктант
— Доберіть прикметники до іменників , пояснюючи при цьому всі орфограми і у прикметниках, і в іменниках.
Пиріг ( ...)
Пшениця ( ...)
Черешня ( ...)
Автомобіль ( ...)
— Випишіть прикметники з вірша у стовпчик.
Тепла і ніжна — в матусі рука.
Дужа й солона вона — в моряка.
У сталевара — міцна, мозолиста.
Легка, мов крило,— в піаніста-артиста.
В лікаря — чуйна.
Шорстка — в хлібороба ...
Тільки ніяка рука — у нероби.
— З яким іменником зв’язані виписані прикметники? (Рука).
— У якому числі вжито іменник рука?
— Сьогодні ми будемо вчитися змінювати прикметники разом з іменниками в однині і множині, виділяти закінчення.
Попрацюйте разом! (Вправа 301, с. 149)
— Прочитайте, додайте пропущені закінчення прикметників.
— У якому числі вжито іменники першого стовпчика? У якому числі вжито іменники і прикметники другого стовпчика? Від чого залежить число прикметника?
— Спробуйте самостійно зробити висновок про змінювання прикметників в однині і множині. Зіставте свої висновки з правилом.
Висновок. Прикметник завжди стоїть у тому числі, що й іменник, з яким він зв’язаний. У множині всі прикметники мають закінчення -і.
Правило с. 149 (вивчити)
ПІДСУМОК.
Яку роль відіграють прикметники в мовленні?
Яким стає мовлення завдяки прикметникам?
Зараз я прочитаю вірш, а ви уважно послухайте та порахуйте, скільки прикметників вжито в цьому вірші. Зверніть увагу на те, як влучно можна охарактеризувати нашу мову за допомогою цієї частини мови.
Ніжна, мила, світанкова, ясна, чиста, колискова,
мелодійна, дзвінкотюча, дивна, радісна, співуча,
лагідна, жива, казкова, красна, чарівна, шовкова,
найдорожча, добра, власна, мудра, сонячна, прекрасна,
солов’їна, барвінкова українська мова. ( …. прикметників)
Вправа с.151 впр 305 ( спишіть словосполучення за зразком)
Завдання дз: с. 152 впр 307, робочий зошит с. 20-22 ( з 51 по 54)
МАТЕМАТИКА
Тема: Множення різниці на число. Творча робота над задачею.
Порівняння виразів 02.04.2020
https://vseosvita.ua/library/mnozenna-riznici-na-cislo-rozvazuvanna-zadac-54957.html
Сьогодні ми ознайомимося з правилом множення різниці на число.
Робота в підручнику (с. 131, завдання 843)
— Складіть вирази та поставте їх значення в порядку спадання. Прочи-
тайте назву одного з найкрасивіших птахів України.
Гра «Ланцюжок» (с. 131, завдання 844)
Розв’язування задачі двома способами (с. 131, завдання 845)
Учні розв’язують задачу двома способами. Потім пояснюють складання рівності.
(15 – 9) · 8 = 15 · 8 – 9 · 8
Висновок. Щоб помножити різницю на число, можна помножити на це число зменшуване і від’ємник окремо та від першого добутку відняти другий.
(а – b) · с = а · с – b · с — ця рівність виражає розподільний закон множення стосовно віднімання.
Перевірити, чи істинна рівність (а – b) · с = а · с – b · с, якщо а = 10, b = 6, с = 5.
Творча робота над задачею (с. 132, завдання 846)
— Доповніть умову задачі: «Майстер за кожну з п’яти змін виготовляв 24 деталі, а його учень — 15 деталей...» різними питаннями так, щоб задачі розв’язувалися за схемами:
1) (Скільки деталей виготовили майстер та його учень за 5 змін?)
2) (На скільки більше деталей виготовив за 5 змін майстер, ніж учень?)
Коментоване порівняння виразів (с. 132, завдання 847)
— Порівняйте вирази, не виконуючи дій.
(45 – 37) · 23 45 · 23 + 37 · 23
5 · (24 + 47) 5 · 24 – 5 · 47
6 · (64 – 25) 6 · 64 – 25
18 · (73 – 68) 18 · 73 – 18 · 68
Розв’язування логічних завдань. Завдання 848 (с. 132).
Знайти ознаку спільних елементів множин А і В.
Завдання дз: с. 132, № 849;№ 850, с.131 правило, робочий зошит с. 71 -73
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
Тема: Натюрморт, як жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення
головного в композиції «Вербові котики» 02.04.2020
https://www.youtube.com/watch?v=YosCtE-XMDo
https://www.youtube.com/watch?v=uH7AZ4lVr2U
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-natyurmort-verbovi-kotiki-3-klas-103060.html