— Недарма кажуть, що всі ми родом із дитинства. А дитинство без казки неможливе! Казка навчає добра, мужності, кмітливості, мудрості, терпіння. Казка — вірний помічник у житті.
— Що ж таке казка? Казка — цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті. Рослини і тварини у ній уміють розмовляти і робити все те, що й люди. У казках трапляються чарівні пригоди, існують незвичайні речі, діють чаклуни і чародії.
— Які ж бувають казки?
— Яких ви знаєте письменників і поетів-казкарів?
1. Робота над казкою І. Крип’якевич «Кіт і миша»
1) Робота над загадками.
- Сіреньке, маленьке
Хоч якого кота
З місця стягне. (Мишка)
- Має вуса, пишний хвіст
І негарну звичку:
Спершу добре він поїсть,
Після вмиє личко. (Кіт)
2) Читання казки.
— Як звали котів?
— Яку мишу спіймав старий кіт?
— Що пообіцяла миша сказати Мурчикові?
3) Словникова робота.
Басок — низький чоловічий голос.
Підлещуватися — добиватися доброго ставлення.
4) Характеристика дійових осіб.
Миша Кіт
Стара, досвідчена. Молодий, дужий.
Хитрі очі. Страшні очі.
Шепотіла. Говорив грубим голосом.
7) Визначення основної думки казки.
— Що автор казки хотів показати?
— Які подібні казки ми читали?
— Чи виражає прислів’я «Де сила не візьме, там розум допоможе» головну думку твору?
— Які ви ще знаєте прислів’я де розум, хитрість перемагає силу?
УКРАЇНСЬКА МОВА
ТЕМА: Усне і писемне мовлення (Продовження).
За підручником ст. 142 – 143 Впр. 392 (усно) + правило, Впр. 394.
Гра «Продовж речення»
• Усне та писемне мовлення потрібне для... (спілкування людей).
• Той, хто вміє говорити, хто знає мову, володіє... (усним мовленням).
• Пізнати далеке минуле, зберегти і передати свої знання допомагає... (писемне мовлення).