Опубліковано: 2020-04-09
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема: Вживання прикметників у прямому і переносному значеннях. 09.04.2020
Повторення вивченого.
Яку частину мови ми вивчаємо?
Що виражає прикметник?
На які питання відповідає прикметник?
З яким словом зв’язаний найчастіше у реченні?
у якому числі може стояти прикметник?
які закінчення мають прикметники у множині?
Як змінюється прикметник у однині?
Які закінчення мають прикметники ч.р., ж.р, с.р.?
Яким членом речення виступає прикметник?
Наведи приклад.
Сьогодні ми продовжимо працювати над темою прикметник, будемо спостерігати за вживанням прикметників в прямому і переносному значенні.
Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Як ви розумієте словосполучення „сонце золоте”, „сонце усміхнене”, „сонце привітне”?
(Жовте, яскраве , блискуче, схоже на золото).
Отже, сонечко насправді не золоте, а схоже на золото за кольором та блиском. Тому цей прикметник ужито в переносному значенні.
Слово в прямому значенні — це звичайна, повсякденна назва чогось (предмета, дії, ознаки).
Слово в переносному значенні — назва образна, перенесена з одних предметів і явищ на інші.
Робота за підручником с.158 впр 322 (усно)
Опрацювання вправи 324
Завдання дз: с. 159- 160 впр. 326, роб зош с. 29-30
ОСНОВИ ЗДОРОВ»Я
Тема: Характер і здоров’я 09.04.2020
http://www.myshared.ru/slide/1342858/
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-pro-harakter-ludini-129074.html
— Назвіть позитивні та негативні риси характеру людини. Які з них є у вас, а які ви хочете виховати в себе?
— Які риси характеру ви найбільше цінуєте у людях? Чому?
— Психологи налічують близько півтори тисячі рис особистості, за якими можна характеризувати людину.
Неосяжний і різноманітний світ, у якому ми живемо. Він ставить перед людиною безліч загадок. Найбільшу загадку сформулювали ще давні греки, написавши на одному зі своїх храмів: «Пізнай самого себе». І людина пізнає.
— Сьогодні ви зможете більше дізнатися про себе як особистість.
Читання оповідання Іллі Бутмана «Боягуз»
БОЯГУЗ
Жили-були двоє друзів — Ромчик і Дмитрик. Ромчик був боягузом, а Дмитрик — хоробрим хлопчиком. Якось друзі почули крик дівчинки, яка тонула в річці. Боязкий Ромчик так злякався за дівчинку, що кинувся її рятувати. А хоробрий Дмитрик, який ні за себе, ні за інших не боявся, пішов собі далі.
Повертаючись зі школи, Ромчик завжди боявся, що мамі, яка втомилася на роботі, доведеться прибирати квартиру, і тому сам мив за собою посуд. А Дмитрик не знав страху і ніколи мамі не допомагав.
— І чого ти завжди боїшся! — казав Дмитрик.— Бери приклад з мене. Ось я бачив сьогодні, як хлопчики ображали дівчинку, але це мене анітрішки не злякало.
— Хто з хлопчиків уважав себе хоробрим?
— А кого з них ви вважаєте хоробрим?
— Чи правильно оцінювали себе Ромчик і Дмитрик? Доведіть свою думку.
Розповідь матеріалу
— Що таке самооцінка?
— Самооцінка — це те, як люди оцінюють себе. Буває занижена, завищена і реалістична самооцінка.
— Що таке занижена самооцінка?
Занижена самооцінка — це коли людина вважає себе гіршою за інших, завжди зменшує свої здібності й досягнення.
— Що таке завищена самооцінка?
Завищена самооцінка — це коли людина незаслужено звеличує себе, перебільшує власні досягнення, а успіхи інших не помічає або применшує.
— Що таке реалістична самооцінка?
Реалістична самооцінка — це коли людина ставиться до себе так само добре, як і до інших. Вона не перебільшує і не зменшує своїх здобутків. Це допомагає їй почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.
Запам’ятайте! Реалістична самооцінка допомагає почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ
— Як ви розумієте прислів’я «Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь»?
— Чи можна вдосконалити характер?
Завдання дз: с.124-127 (зошит по темі)
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
Тема: Зображення тварин та людей в ілюстрації до казок.
Ілюстрація до казки «Лисичка та журавель» 09.04.2020
https://www.youtube.com/watch?v=Tn53NIYTDXE
https://www.youtube.com/watch?v=fZzwcX5eixs
Використаємо різну гаму кольорів. Оскільки відносини героїв були прохолодними, то зробимо фон блакитний. Якщо блакитний належить до холодних, то назвіть кольори, що належать до теплих? Гадаю основна гама буде в нас все ж таки тепла.
Перш ніж малювати, пригадаємо правила користування фарбами, клеєм
Не забувайте про охайність виконання робіт.
МАТЕМАТИКА
Тема: Ділення суми на число 09.04.2020
https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/9727
https://www.youtube.com/watch?v=b_MvvAoqFPc
https://www.youtube.com/watch?v=bJxJRTyQViM
Робота над задачею (с. 135–136, завдання 879)
— Прочитайте задачу.
— Що в задачі відомо?
— Що треба дізнатися?
— Розв’яжіть задачу двома способами відповідно до поданих планів:
— Порівняйте відповіді, отримані в обох випадках. (Обидва способи рішення дали однакові результати.)
— Чим відрізняється розв’язання?
— Чи можна між розв’язаннями поставити знак «дорівнює»?
(12 + 18) : 3 = 18 : 3 + 12 : 3
— Розв’язуючи задачу 1-м способом, ми суму розділили на число.
Розв’язуючи задачу 2-м способом, кожне з чисел ділили на число, а результати ділення додали. Відповіді в задачах отримали однакові, отже, розв’язання було правильним. Знаходити результати ділення суми на число можна по різному.
Знаходження значень виразів (с. 136, завдання 880)
— Поділіть суму на число відповідно до порядку виконання дій у виразах із дужками.
(16 + 8) : 3 = 24 : 3 = 8 (18 + 30) : 8 = 48 : 8 = 6 (18 + 12) : 3 = 30 : 3 = 10
Опрацювання матеріалу (с. 136, завдання 881)
1) Розгляньте, як можна поділити суму на число іншим способом.
(18 + 12) : 3 = 18 : 3 + 12 : 3 = 6 + 4 = 10
Щоб поділити суму на число, можна поділити на це число кожний доданок і знайдені частки додати.
2) Обчисліть двома способами: (24 + 12) : 4 = 36 : 4 = 24 : 4 + 12 : 4 = 9
3) Обчисліть зручним способом: (36 + 54) : 6 = 36 : 6 + 54 : 6 = 15
Самостійна робота над задачею (с. 136, завдання 882)
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують двома способами.
Геометричний матеріал (с. 136, завдання 884)
— Побудуйте пряму і позначте на ній точку О. Від точки О відкладіть на прямій у протилежних напрямках відрізки АО = 45 мм і ОВ = 53 мм. Виміряйте та обчисліть довжину відрізка АВ. (АВ = 98 см)
Підсумок
— Назвіть тему уроку.
— Як можна розділити суму на число? Наведіть приклади.
Завдання дз: с. 136, №885; №886 (правило)