УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема: Уживання дієслів у переносному значенні  30.04

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-prame-ta-perenosne-znacenna-sliv-dieslovo-46615.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-pryame-y-perenosne-znachennya-sliv-162574.html

Прочитайте текст. Знайдіть дієслова, які зв’язані зі словом сонечко. Випишіть їх, поставте питання.

Прокинулося весняне сонечко. Умилося теплим дощем і пішло гуляти по небу. Бачить: прекрасна земля! Майнуло сонечко золотим рукавом і засвітилися всюди маленькі жовті вогники — кульбабки.

Сонечко (що зробило?) прокинулося, умилося, пішло гуляти, майнуло; (що робить?) бачить.

— У якому значенні вжиті дієслова?

— Сьогодні ми будемо спостерігати за дієсловами, які вживаються в прямому і переносному значеннях.

Робота за підручником (вправа 358, с. 172  усно )

— Прочитайте текст. Це розповідь чи опис? Доведіть.

— Відшукайте у тексті дієслова, вжиті в переносному значенні.

Попрацюємо разом (вправа 359, с. 172 усно)

— Доберіть із довідки слова, які відповідають змісту, і вставте їх на місце пропуску, щоб відновити вірш Тараса Шевченка.

— Відшукайте в тексті дієслова, вжиті в переносному значенні.

Розподільний диктант

— Запишіть словосполучення у два стовпчики: в перший — з прямим значенням, в другий — з переносним.

Пливе човен, пливе сонце;

доля подарувала, дочка подарувала;

берізка плаче, немовля плаче;

осінь затужила, дівчина затужила;

біг спортсмен, бігли хмари;

сонечко сміється, маля сміється.

Завдання дз: с. 173 впр 363

ОСНОВИ ЗДОРОВЯ 

Тема: Розвиток пам’яті та уваги. 30.04.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-osnov-zdorov-ya-rozvitok-uvagi-pamyati-spriynyattya-36385.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-osnov-zdorov-ya-pam-yat-46825.html

https://www.youtube.com/watch?v=46GRicp0nWI

Пам'ять — дуже важлива і цікава властивість людини. Завдяки їй люди багато чого досягли. У давні часи зберігали і передавали вогонь, що давав життя людям. Згодом опанували ремесла і передавали це мистецтво дітям й онукам, винайшли письмові знаки, за допомогою яких можна передати зміст речей, явищ, а також розповісти про події, що відбулися дуже давно.

Пам'ять має  три властивості: накопичення, збереження і відтворення фа­ктів, відомостей, правил.

Правила тренування пам'яті.

1. Необхідна умова запам'ятовування — розуміння матеріалу.

2. Не можна надовго відкладати повторення. Повторюй періодично, на­магайся виділити головне, зв'язати з тим, що ти вже засвоїв.

3. Одноманітне повторювання шкідливе для запам'ятовування, спрацьо­вує гальмо, людина відключається.

Щоб краще запам'ятати, людина зосереджує свою увагу.

Увага — зосередження думки, слуху чи зору на будь-якому об'єкті.

Є люди з надзвичайною пам'яттю. Великий композитор  В.А. Моцарт, коли йому було 14 років, почув у соборі музичний твір. Прийшовши додо­му, він по пам'яті записав його. Коли через багато років перевірили, то виявилося, що запис був зроблений дуже точно.

Розрізняють деякі види пам'яті.

Слухова — краще запам'ятовується матеріал, якщо почув його пояснення.

Зорова — краще запам'ятовується матеріал, якщо прочитаєш його.

Моторна — краще запам'ятовується матеріал, якщо записуєш його.

            Бесіда  про пам'ять.

—        Що ви краще запам'ятовуєте: предмети, малюнки, текст чи усну роз­повідь?

—        Яка пам'ять у вас розвинена більше?

—        Чи є у вас власні правила запам'ятовування?

—        Чи тільки люди мають пам'ять?

Завдання дз: с. 132-136 (зошит по темі)


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

Тема: Значення форми, кольору, декору в створенні виразних театральних масок.

 «Театральна маска» 30.04.

https://www.youtube.com/watch?v=R7wxLhhD8_U

https://www.youtube.com/watch?v=gU0iuRLSgbM

Давайте пригадаємо що ви вже знаєте про театр?

 «Театр» у перекладі з давньогрецької — видовище. Актори показують якусь історію (п'єсу), а глядачі спостерігають за їхньою грою.

П'єса — актор — глядач, об'єднані грою: ось формула театру.

Театр – особливий і прекрасний світ. У ньому все надзвичайне. Перебуваючи в театрі, ми бачимо декорації, намальовані художником. На сцені – надзвичайні люди, котрі іноді не існують в повсякденному житті: їх придумав драматург, а зіграли актори. Часто актор створює на сцені образ, відмінний від його власного, для різних ролей змінює своє  обличчя. Змінити зовнішність актора допомагають: грим, костюм та маска.

Театральне мистецтво сягає своїм корінням в глибоку старовину. Його найважливіші елементи існували вже в первісних обрядах, в тотемічних танцях, в копіюванні повадок тварин і т. д.

—Де ви бачили цей символ?                                                                  

—Чи відомо вам, що він означає, і чому саме таке

зображення є емблемою театру?

З давніх-давен маски використовували у театральних виставах. Актори театрів Стародавньої Греції грали в масках, які відтворювали різні почуття: горе, радість, гнів, сум тощо. З тих часів і походить символ театру — дві маски: весела — комедійна, сумна — трагедійна.

Сьогодні ви виготовите свою маску.

МАТЕМАТИКА

Тема: Контрольна робота 30.04. 

Діти самостійно виконують на окремих аркушах (без допомоги дорослих), виконану роботу відправляємо мені  на електронну пошту.

1.Математичний диктант. 

- Запишіть вирази, знайдіть їх значення.

1)Частку чисел 8 і 1 збільшити на добуток чисел 10 і 0.

2)Різницю чисел 23 і 18 помножити на 1.

3)Добуток чисел 0 і 9 збільшити в разів.

4)Перший множник 1, другий — на 19 більше. Знайдіть добуток.

5)Суму чисел 30 і 29 помножити на їх різницю.

6)Частку чисел 7 і 7 збільшити на добуток цих чисел. .

2.Розв'язати задачу.

   Робітник обробив 210 деталей за 3 години. Скільки деталей він обробить годин при тій самій нормі вироблення?

3.Розв'язати приклади.

100 : 4 + 63 : 9           413-45:3                      78 : 2 - 6                        

316 - 280 : 4               42 : 3 – 9                      36 :3 + 19

654 + 98 : 7                531 - 360 : 6                 70 : 5 • 4

4. Розв'язати рівняння. 

х + 20 = 400                            х - 20 = 560

5. Додаткове завдання.

Накреслити квадрат і прямокутник з периметром 16 см.