Опубліковано: 2020-03-18
Тема уроку: "Розв’язування компетентнісних задач"
Поняття про розвязування задач
У школі ви часто розв’язували задачі . найчастіше це відбувається на уроках математики, де задачі містять певне завдання, яке потрібно було виконати шляхом обчислень або розв’язування рівнянь.
Однак з інших навчальних предметів, точно так само як і в повсякденному житті, ви також розв’язуєте задачі, що часто не передбачають обчислень. Наприклад:
-
Складіть план і напишіть за ним твір-опис тварини, яка живе в лісах чи степах України, спочатку в художньому, а потім у науковому стилі. До творів доберіть заголовки.
-
Створіть вітальну листівку до свята.
-
Визначте, які із названих електроприладів (телевізор, праска. холодильник) належать до нагрівальних.
Перараховані вище задачі різні за складністю, за предметною областю, за засобами, які слід використати для їх розв’зування, за отриманими результатами тощо.
Спільним для них є те, що кожна з цих задач містить проблему, яку потрібно проаналізувати та розв’язати.
Певні навчальні задачі називають компетентнісними. Мета цих задач, як правило сформувати в людини уміння використовувати набуті знання на практиці. Значна частина подібних задач не обмежується предметною областю одного навчального предмета, а передбачає застосування знань з інших галузей. Наприклад, вищенаведена задача на створення творів-описів тварин передбачає використання знань не тільки з предметної області «українська мова», але як мінімум ще з однієї – «природознавство».
Як правило, компетентнісні задачі передбачають пошук і відбір додаткових відомостей у різноманітних джерелах – друкованих (словники, довідники, підручники, енциклопедії, атласи, періодичні видання тощо) та електронних (комп’ютерні програми навчального призначення, електронні енциклопедії на оптичних носіях і в Інтернеті, веб-словники, електронні картки тощо).
Алгоритм розв’язування задач
Під час розв’язування задач, незалежно від їх складності та предметних областей застосування, слід дотримуватися такого алгоритму:
-
Виконати змістовий аналіз формулювання задачі (виділення умови, даних, потрібних для розв’язування задачі (виділення умови, даних , потрібних для розв’язування задачі, кінцевих результатів).
-
Знайти необхідні відомості.
-
Побудувати інформаційну модель.
-
Вибрати засоби опрацювання даних.
-
Опрацювати дані.
-
Подати результати розв’язування задачі.
Запитання та завдання до теми:
-
Що ви розумієте під поняттям задача?
-
Який алгоритм розв’язування задач?
-
Які дії виконуються на етапі змістового аналізу формулювання задачі?
-
Подумайте, та запишіть три задачі, які ви розв’зуєте у повсякденному житті.