Гумористичні твори

В. Нестайко. «Із сміхом треба бути обережним»;

Г. Малик «Мавпині іменини»;

Грицько Бойко «Консультант»;

М. Сингаївський «Сміх для всіх».


- Доброго дня, діти.

- Чи любите ви жарти? 

- Чи любите жартувати?

- Сьогодні ми будемо вчитися жартувати і сприймати жарти. Допоможе нам у цьому Всеволод Нестайко.

- Що ви знаєте про цього письменника?  Це письменник, класик сучасної української дитячої літератури. Для його творів характерне гумористичне обігравання імен та ситуацій.

- Які його твори вивчали? 

- Це найпопулярніші його твори: 

«Пригода в кукурудзі»

«Одиниця з обманом. П’ятірка з хвостиком. Супер «Б» з «фрикадельками»»

«Неймовірні детективи»

«Країна сонячних зайчиків»                                   

«Дивовижні пригоди в лісовій школі»

«Пригоди журавлика»

«Одиниця з обманом» 


Із сміхом треба бути обережним

В. Нестайко


Гумор, сміх — це справа товариська, колективна. От сумує, тужить, як  правило, людина на самоті. А от сміється, як правило  у товаристві. На самоті, навіть щось дуже веселе почувши або згадавши, дуже довго не посмієшся. У гурті — ото сміх! Так от що я тобі скажу — тримайся людей… Будь завжди з людьми. Старайся, щоб вони тебе любили. А для цього їх любити треба. Будь вартий людської уваги й давати. От! 

І ще скажу — з сміхом…  треба бути обережним.Із себе смійся скільки хочеш, а от з інших — дивись… Тобі смішно, а комусь від твого сміху, може, плакати хочеться.


  • Коли людина сумує, тужить?
  • А коли сміється?
  • До чого закликає нас Всеволод Нестайко?- Чому треба бути обережним зі сміхом?


Мавпині іменини

Г. Малик


- Прослухайте уважно вірш Галини Малик «Мавпині іменини»;


https://youtu.be/RKSLNNVw9no



- Діти, як ви розумієте слово «книші»? 

- Книш – вид білого хліба з загорнутими всередину краями та змазаного салом або олією.

Чемно – ввічливий, шанобливий.

Пакунки – що-небудь упаковане в паперову або будь-яку обгортку.


- Що святкувала Мавпа?  

- Як вона готувалася зустріти гостей?

- З яким настроєм приходили гості? 

- Що віддавали Мавпі? 


     Продовжіть речення. 

Носоріг подарував...

Дикобраз...  

Удав... 

- Як Мавпа реагувала на подарунки? 

- Хто першим не стерпів образ? 

- З яким настроєм гості пішли від Мавпи? 

- З чим залишилася Мавпа? 

- Яка головна думка вірша? 



Консультант

Грицько Бойко


- Пригадайте твори Грицька Бойка.

- Які вони за настроєм?

- Прослухайте уважно вірш Грицька Бойка «Консультант».


https://youtu.be/3-cp5ssG4AQ


- Чи сподобався вам вірш?

- Який настрій він викликав?


  • Доберіть синоніми до слів мерщій, промовила.
  • Як ви розумієте значення слів консультант, тинявся, загін?

1. Консультант — той, хто дає консультації з питань свого фаху. Це слово походить від латинського слова consultanis — радник.

2. Тинявся — ходив сюди-туди без певної мети.

3. Загін — група людей, об’єднаних, організованих для спільних дій або для виконання певного завдання.

  • Кого назвали у вірші консультантом
  • Кому він давав консультації
  • Де працювали діти
  • Яка була пора року
  • Хто з дітей не працював
  • Які поради давав Мишко
  • Чи справді Мишко був таким спеціалістом? Доведіть словами вірша
  • Хто зумів дати Мишкові достойну відповідь?


Сміх для всіх

М. Сингаївський


Прослухайте уважно вірш Миколи Сингаївського «Сміх для всіх».


https://youtu.be/eJO8bGSMr7w

     

  • Чи сподобався вам вірш
  • Який настрій він у вас викликав?
  • У якому темпі, яким тоном і з якою інтонацією будете читати вірш?
  • Як зумієте передати характер вірша?
  • Що зробив дідусь?
  • Що обіцяє нам сміх?
  • Кого він лякає?
  • Як ви розумієте слова „сміхом дошкуляти”?
  • Доведіть, що вірш має жартівливий характер.


      Молодці діти. Наш урок добігає кінця.


  • З якими творами ознайомилися на сьогоднішньому уроці?
  • Який характер цих творів?
  • Який настрій панував сьогодні на уроці?




     Домашнє завдання:

- вивчити напамять вірш Грицька Бойка «Консультант».