Опубліковано: 2020-04-13
Урок позакласного читання
М. Носов «Мишкова каша»
Сьогодні, діти , на уроці нам потрібні:
Голова – щоб думати
Вуха – щоб чути
Уста – щоб говорити та посміхатися
Руки – щоб творити
Серце…
А навіщо нам серце? Як ви думаєте?
Нам сьогодні потрібне серце, щоб відчути, щось нове та неповторне. Недарма кажуть «Треба шукати серцем, бо без нього не побачиш та не відчуєш» Тому я дуже хочу, щоб ми на уроці в роботу вклали не тільки свій розум , але й серце.
А познайомимося ми сьогодні з новим письменником Миколою Миколайовичем Носовим.
Микола Носов народився у 1908 році в місті Київ в сім’ї актора естради. Дитинство пройшло в місті Ірпинь, що під Києвом. Хоч жив і працював Микола у Росії, чудово розмовляв українською мовою і вболівав за долю України.
Початок письменницької біографії Миколи Носова був незвичайним, і письменником він став ніби випадково. Коли в нього народився син, доводилося розповідати йому багато казок. Так він почав складати різні історії не тільки для сина, але і для його друзів.
Найперше оповідання, яке він написав своєму синочку – «Витівники». Відніс його до відомого дитячого журналу «Мурзилка». Оповідання надрукували. За цим оповіданням пішли інші.
Та найбільшого визнання й любові маленьких читачів принесли їх авторові казкові пригоди Незнайки. А невеличке Квіткове місто у розповідях про Незнайка та його друзів з річечкою, садами – городами змальоване саме з Ірпеня.
За книгами Носова знято багато кінофільмів та мультфільмів. Такими як «Бобик в гостях у Барбоскина», «Незнайка на Луне» «Фунтик и огурцы» та інші.
Знайомство з оповіданням
Сьогодні ми з вами прочитаємо оповідання «Мишкова каша». Та Перш ніж прочитати оповідання, познайомимося із словами, які вам, можливо, будуть не зрозумілі.
Пухне – надувається, стає товстим.
Кухоль - товстий глиняний або металевий посуд з ручкою для вживання напоїв.
Пічкурі – назва риби.
Розмазня - рідка страва.
Патякай – багато говорити.
Волосінь – предмет рибальського снаряддя.
Прослухайте аудіо запис оповідання «Мишкова каша» за посиланням
1. Хто головні герої? (Два хлопчика)
2. Чи це веселе оповідання? Чому?
3. Чи сподобалося воно вам?
4. Від чийого імені йде розповідь у творі?
5. Скажіть, як можна назвати цих хлопців?
6. А у вас є справжній друг? Який він?
Ваше домашнє завдання - підготувати переказ.