Опубліковано: 2020-05-25
Урок позакласного читання.
Володимир рудківський «Як складають вірші».
Добрий день, діти. Ось і розпочався останній тиждень навчання у четвертому класі. Домашніх завдань я вже задавати не буду. А сьогодні на уроці пропоную вам відкрити підручники та прочитати Твір Володимира Рудківського «Як складати вірші».
Сьогодні на уроці ми дізнаємось, як створюються вірші, познайомимось з чудовим письменником Володимиром Рутківським та навіть спробуємо самі скласти поетичні перлинки
А зараз коротко про письменника.
Народився Володимир Рутківський 18 квітня 1937 року у сім’ї вчителів. Живе, працює і творить в Одесі. Дитинство пройшло під час війни та на відміну від багатьох, у його дитинстві були не лише воєнне лихоліття, краса землі чи радість добре зробленої роботи, а й таїна старезної книжкової шафи посеред шкільного коридору, звідки тихцем цупилося все, адже маленький Володимир дуже полюбляв читати, особливо приділяв увагу історії. У 22 роки вперше виніс на суд читачів свою поезію, і невдовзі вже був визнаним початкуючим автором із багатообіцяючим майбутнім: до його творчості схвально поставилися Павло Тичина та Олесь Гончар. Останні 30 років пише романи для дітей та юнацтва, серед яких – «Бухтик з тихого затону», «Гості на мітлі», «Канікули у Воронівці», «Сині Води», «Сторожова застава», «Двобій з тінню», «Потерчата».
А тепер відкрити підручники та прочитайте цей твір.
- Де і коли народився Володимир? Ким були його батьки?
- Чи відразу він став письменником?
- Про кого розповідається у повісті “Ганнуся”?
А зараз ми спробуємо скласти вірші. Для цього вам потрібно вставити слова На місце крапок.
А як _____________ її подівся,
Кущик_______________вкрився.
Кислі ягідки, _________________
Кісточки – серця ________________.
(Смачні, цвіт, малі, ягодами)
Я люблю свою ______________,
Цю красуню ____________
Коли _____________ дозріли,
Я _______________ не віджену.
(Чепурну, пташок, ягоди, калину)
Хоч і терпкий в неї ________________,
Взимку радий кожен ____________.
Людей вона ________________ від застуди,
В _______________ є вона усюди.
(Птах, лікує, смак, Україні)
Бо калина –то є ________________
Життя, роду і _____________.
І калину ти, як _____________,
Любий друже, _____________!
(Бережи, символ, мати, краси).
Які ж ви молодці. У вас все вдалось. Тепер ви справжні поети. На цьому наш урок завершено, бажаю вам здоров’я та гарного настрою. До нових зустрічей