Нових друзів наживай, а старих не забувай

М. Чумарна  «Казка про друга»


— На сьогоднішньому уроці ви маєте попрацювати так, щоб отримати необхідні вам у житті знання.

— Сьогодні ми продовжимо розмову про дружбу. А тему сьогоднішнього уроку ви дізнаєтесь, склавши прислів’я із розсипаних слів.

Дерево, а, друзями, людина, корінням, міцне.

—  Як ви розумієте це прислів’я?

— Спробуйте пояснити, що для вас означає дружба.

— Діти, пригадайте квітку дружби нашого класу, яку квітку ми з вами складли першого вересня на першому уроці і прикріпили на дошці.

— яке слово написане у серединці квітки?

— які слова написано на пелюстках?


     Про дружбу складено багато віршів, казок, пісень, створено безліч фільмів і мультфільмів. Пригадайте мультфільми про дружбу і скажіть:

- З ким дружив крокодил Гена?

- Як звуть друзів із Простоквашино?

- Назвіть друзів Вінні Пуха;

      Молодці, ви добре знаєте мультфільми. 

     Казку, яку ми будемо з вами читати написала українська поетеса, педагог, журналіст; Член Національної спілки письменників України Марія Іванівна Чумарна 

     Народилась письменниця 19 серпня 1952 року в селі Рекшин Бережанського району Тернопільської області.

      1975 року закінчила філологічний факультет Львівського університету. У місті Збараж працювала вчителем, літературним працівником і завідувачем відділу листів районної газети. Від 1991 року засновниця та директор Приватної авторської школи Марії Чумарної. У 2000-2006 роках була директором авторської школи “Тривіта”. Від 2006 року працює редактором і ведучою авторських програм “Літературний Львів” і “Феномен України” на Львівському телебаченні.

      Уміння дружити – найголовніша риса людини. Перевіримо, кого можна називати справжнім другом, поговоримо, як треба дружити.  Допоможе нам у цьому твір Марії Чумарної «Казка про друга», 


https://youtu.be/_3dXyX7iZJo


— Від чийого імені ведеться розповідь у казці?

— Про що розмірковує хлопчик?

— Кого він називає своїм другом?

— Знайдіть опис Компутика.

— Куди потрапив герой разом з Компутиком?

— Як ви вважаєте, чому планета має таку назву?

— Знайдіть її опис.

— Якими були місцеві жителі?

— Що відчув хлопчик, сидячи на горі?

— Про кого він постійно думав?

— Що пригадував?

— Що трапилося з екраном?

— Які почуття охопили героя?

— Як змінилося небо?

— Що хлопчик побачив високо вгорі?

— Чому йому вдалося впізнати нашу планету?

— Про кого знову згадав хлопчик?

— Від кого сподівався отримати допомогу хлопчик?

— Що розповідав хлопчикові невидимий голос?

— Знайдіть і прочитайте роздуми хлопчика про своє відношення до Сашка.

— Що йому вдалося збагнути?


     А зараз продовжте  фразу «Щоб мати друга треба…»


– Так хто ж справжній друг хлопчика? Доведи свою думку?

– Що у казці вас вразило, що – здивувало?

– Коли ви хвилювалися найбільше?

      Бережіть друзів, якщо вони є, і шукайте, якщо їх ще немає. І нехай у вас завжди буде вірний товариш, який підтримає вас у горі і радості. Та самі будьте хорошими друзями, так як дерево міцне корінням, а людина – друзями.


домашнє завдання

Переказувати казку так, ніби ви стали учасником подій.


Дякую всім за роботу. До побачення!