Опубліковано: 2020-04-30
Нових друзів наживай, а старих не забувай
М. Чумарна «Казка про друга»
— На сьогоднішньому уроці ви маєте попрацювати так, щоб отримати необхідні вам у житті знання.
— Сьогодні ми продовжимо розмову про дружбу. А тему сьогоднішнього уроку ви дізнаєтесь, склавши прислів’я із розсипаних слів.
• Дерево, а, друзями, людина, корінням, міцне.
— Як ви розумієте це прислів’я?
— Спробуйте пояснити, що для вас означає дружба.
— Діти, пригадайте квітку дружби нашого класу, яку квітку ми з вами складли першого вересня на першому уроці і прикріпили на дошці.
— яке слово написане у серединці квітки?
— які слова написано на пелюстках?
Про дружбу складено багато віршів, казок, пісень, створено безліч фільмів і мультфільмів. Пригадайте мультфільми про дружбу і скажіть:
- З ким дружив крокодил Гена?
- Як звуть друзів із Простоквашино?
- Назвіть друзів Вінні Пуха;
Молодці, ви добре знаєте мультфільми.
Казку, яку ми будемо з вами читати написала українська поетеса, педагог, журналіст; Член Національної спілки письменників України Марія Іванівна Чумарна
Народилась письменниця 19 серпня 1952 року в селі Рекшин Бережанського району Тернопільської області.
1975 року закінчила філологічний факультет Львівського університету. У місті Збараж працювала вчителем, літературним працівником і завідувачем відділу листів районної газети. Від 1991 року засновниця та директор Приватної авторської школи Марії Чумарної. У 2000-2006 роках була директором авторської школи “Тривіта”. Від 2006 року працює редактором і ведучою авторських програм “Літературний Львів” і “Феномен України” на Львівському телебаченні.
Уміння дружити – найголовніша риса людини. Перевіримо, кого можна називати справжнім другом, поговоримо, як треба дружити. Допоможе нам у цьому твір Марії Чумарної «Казка про друга»,
— Від чийого імені ведеться розповідь у казці?
— Про що розмірковує хлопчик?
— Кого він називає своїм другом?
— Знайдіть опис Компутика.
— Куди потрапив герой разом з Компутиком?
— Як ви вважаєте, чому планета має таку назву?
— Знайдіть її опис.
— Якими були місцеві жителі?
— Що відчув хлопчик, сидячи на горі?
— Про кого він постійно думав?
— Що пригадував?
— Що трапилося з екраном?
— Які почуття охопили героя?
— Як змінилося небо?
— Що хлопчик побачив високо вгорі?
— Чому йому вдалося впізнати нашу планету?
— Про кого знову згадав хлопчик?
— Від кого сподівався отримати допомогу хлопчик?
— Що розповідав хлопчикові невидимий голос?
— Знайдіть і прочитайте роздуми хлопчика про своє відношення до Сашка.
— Що йому вдалося збагнути?
А зараз продовжте фразу «Щоб мати друга треба…»
– Так хто ж справжній друг хлопчика? Доведи свою думку?
– Що у казці вас вразило, що – здивувало?
– Коли ви хвилювалися найбільше?
Бережіть друзів, якщо вони є, і шукайте, якщо їх ще немає. І нехай у вас завжди буде вірний товариш, який підтримає вас у горі і радості. Та самі будьте хорошими друзями, так як дерево міцне корінням, а людина – друзями.
домашнє завдання
Переказувати казку так, ніби ви стали учасником подій.
Дякую всім за роботу. До побачення!