ТЕМА. Додавання і віднімання виду 430 + 500, 430 + 50, 200 + 640,

 20 + 640, 760 - 40, 760 - 400.  Задачи.

 Організація учнів до роботи

Хай дзвенить пташиний спів 

І біжить-дзюрчить струмок.

А шкільний дзвінок скликає

Учнів на новий урок.

– Почнемо  урок з привітань і побажань.

Бажаю вам бути впевненими у своїх силах, стриманими.

 Актуалізація опорних знань учнів

 Обчислення.

Рахуємо в стовпчик

+37           +29           + 24               _37              _38          _24

  17              38            19                 17                29            19

____          ____          ___              ____            ____       _____


Самостійна робота

№1

  • Довжина прямокутника 12 см, ширина – 8 см. Обчисли периметр пря­мокутника.
  • Нагадую,щоб знайти периметр треба скласти чотири сторони прямокутника

    

№2

Порівняй більше чи менше:


  •  12   9 + 2,
  •  13-4    8.




Продовжуємо вивчати тему «Тисяча», будемо вчитися застосовувати загальні правила додавання і віднімання круглих трицифрових чисел до окремих випадків, коли в одному із компо­нентів цих дій відсутні сотні або десятки, розв’язувати задачі.

 Сприймання  нового матеріалу

  • Підготовча робота. 

43+50             76 – 40

43 – 5              76 – 4 

Рахуємо в рядок і стовпчик


  • Пояснення нового матеріалу.

«Мозковий штурм»

430 + 500 =           430 + 50 =

400  + 30 =             400 +30 =

Рахуємо в стовпчик. Записуємо сотні під сотнями, десяткі під десятками, одиниці під одиницями.

З’ясовуємо, що у першому прикладі в другому доданку немає десятків. Отже, треба додати 400 і 500 і до знайденого результату додати 30:

400 + 500 = 900, 900 + 30 = 930.

У другому прикладі в другому доданку немає сотень. Отже, треба додати 30 і 50, а знайдений результат додати до 400.

 30 + 50 = 80,400 + 80 = 480.

В інших випадках міркування подібні.

200+640        760 – 40

20+640          760 – 400

 

Задача

У музичній школі на баяні навчається грати 27 учнів, а на скрипці  – ? на 13 учнів менше. Скільки учнів навчається грати на скрипці?

Записуємо короткий запис задачи.

Баян – 27учнів

Скрипка - ?, на 13 учнів менше

Скільки на скрипці -?

Розв’язання:

Відповідь:

 Підсумок уроку

– Які нові обчислення  навчилися виконувати?

Прокоментуйте розв’язання прикладів:

«Незакінчене речення»

Щоб від 420-300, потрібно… ;


Домашне завдання

Рахуємо в стовпчик

600+60               400+200            420+20

850-50                400-200              250+30

700-400              700-200              270-30

700+200             830- 30               590-40

Задача

Аліна намалювала 46 метеликів, а Яна -? на 13 метеликів менше. Скільки метеликів намалювала Яна?