Опубліковано: 2020-04-03
Ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.
Задачі на рух.
Доброго дня, діти. Знову запрошую вас на урок математики. І розпочнемо ми його роботою над
Круговими прикладами. Пригадайте що це за прикладт і як їх розв’язувати.
240 • 4
120 : 4
300 - 60
30 • 90
6400 : 8
960 : 30
400 • 16
600 - 480
32 • 100
2700 : 9
3200 : 8
800 • 3
2400 : 4
Сподіваюсь усі впорались. Приготуйтесь до наступного завдання
Математичний диктант •
* Знайдіть 3/4 від добутку чисел 80 і 20.
- Сума двох чисел 162. Перший доданок 92. Знайдіть другий доданок
- У скільки разів різниця чисел 47 і 29 менше 36?
- Яке число потрібно помножити на 3, щоб отримати 336?
- Третя частина невідомого числа дорівнює 25. Чому дорівнює число?
- Зменшіть число 3001 на 3.
- Число 750 зменште у 5 разів.
- Знайдіть 2/9 від добутку чисел 18 i 5.
- Яке число потрібно розділити на 17, щоб отримати частку 200?
- Від якого числа потрібно відняти одиницю, щоб отримати 5000.
Діти, зараз ми ознайомимося з новим матеріалом розв’язавши для прикладу вираз 45780 : 60.
45 тис. не поділиться на бо, щоб були тисячі в частці. Це означає, що починаємо з визнвчення сотень.
Перше неповне ділене 457 сот. У частці буде 3 цифри.
Поділимо 457 сот на 60. Для цього поділимо 45 на 6, буде 7 . Помножимо на 60.
60 помножити на 7, буде 420 в остачі 37 сот. Сотень залишилося менше, ніж 60. Цифру в частці дібрали правильно.
Друге неповне ділене 378 дес. 378 дес. поділити на 60, буде 6 дес. Помножимо 60 на 6, буде 360 (дес.). В остачі 18 десятків.
Третє неповне ділене 180 одиниць. 180 поділити на 60, буде 3. Остачі немає. Частка 763. При діленні замінили ділене зручними доданками і користувалися правилом ділення суми на число.
45 780 : 60 = (42 000 + 3600 + 10) : 60 = 42 000 : 60 + 3600 : 60 + 180 | 60 = 700 + 60 + 3 = 763
Тепер розв’яжіть самостійно з підручника всі вирази від № 893 до № 899
Тепер ми розпочнемо знайомитися з розв’язанням задачі на рух.
Які можуть бути випадки В задачах на рух?
I випадок: Два об'єкта починають одночасно рухатися один одному назустріч
II випадок: Два об'єкта одночасно починають рухатися в протилежних напрямах
III випадок: Два об'єкта одночасно починають рухатися в одному напрямі
У задачах на рух розглядаються три взаємопов'язані величини:
S – відстань (пройдений шлях),
t - час руху,
v - швидкість руху (відстань, пройденаза одиницю часу).
Запам'ятайте!
Відстань – це добуток швидкості на час руху S = V • t .
Швидкість – це частка від ділення відстані на час v = S : t .
Час – це частка від ділення відстані на швидкість t = S : v.
Зараз ми з вами розберемо, як розв’язувати такі задачі
Автомобіль проїхав 480 км за 6 год. За скілька годин подолає цю відстань мотоцикл, якщо його швидкість становить 3/4 швидкості автомобіля?
Рухомий об‘єкт |
s, км |
V, кмІгод |
t, год |
Автомобіль |
480 км |
? |
6 год |
Мотоцикл |
480 км |
?, 3/4 |
? |
Дивимося на 1-й рядок.
Що нам не відомо? Нам не відома швидкість автомобіля. Пригадайте правила: Щоб знайти швидкість, потрібно: s (відстань) поділити на t (час).
1) 480 : 6 = 80 (км/год) — швидкість автомобіля;
Дивимося на 2-й рядок.
Тут два невідомих числа, швидкість і час. Легше нам дізнатися швидкість, тому що ми знаємо, що швидкість мотоцикла становить 3/4 Швидкості автомобіля. Нам відома швидкість автомобіля, це 80 ки/год, Тому ми можемо знайти швидкість мотоцикла. Що таке 3/4? Пригадуємо: щоб знайти дріб від числа, потрібно число поділити на Знаменник і помножити на чисельник.
2) 80 : 4 • 3 = 60 (км/год) — швидкість мотоцикла;
Нам залишилося знайти час, за який мотоцикл подолає Задану відстань. Нам відомі відстань і Швидкість. Чи можемо ми знайти час? Так. Пригадуємо правило:Щоб знайти t (час) потрібно s (відстань) поділити на v (швидкість.
3) 480 : 60 = 8 (год) — потрібно мотоциклу, Щоб подолати задану відстань.
Відповідь: за 8 годин мотоцикл подолає відстань 480 км.
Тепер розв’яжіть самостійно з підручнику усі задачі від № 893 до № 899.
Наш урок підходить до завершення. Продовжте речення:
Ми працювали над темою...
Повторювали...
Обчислювали...
Розв'язували...
Домашнє завдання: №№ 900,901.
Молодці. Працювали гарно. Тож бажаю успіхів у подальшому вивченні математики.