Ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.

Задачі на рух.


Доброго дня, діти. Знову запрошую вас на урок математики.  І розпочнемо ми його роботою над 

Круговими прикладами. Пригадайте що це за прикладт і як їх розв’язувати.

240 • 4

120 : 4 

300 - 60

30 • 90 

6400 : 8 

960 : 30

400 • 16

600 - 480

32 • 100

2700 : 9

3200 : 8

800 • 3 

2400 : 4

Сподіваюсь усі впорались. Приготуйтесь до наступного завдання


Математичний диктант •

* Знайдіть 3/4 від добутку чисел 80 і 20. 

  • Сума двох чисел 162. Перший доданок 92. Знайдіть другий доданок 
  • У скільки разів різниця чисел 47 і 29 менше 36? 
  • Яке число потрібно помножити на 3, щоб отримати 336?
  • Третя частина невідомого числа дорівнює 25. Чому дорівнює число? 
  • Зменшіть число 3001 на 3.
  • Число 750 зменште у 5 разів. 
  • Знайдіть 2/9 від добутку чисел 18 i 5. 
  • Яке число потрібно розділити на 17, щоб отримати частку 200? 
  • Від якого числа потрібно відняти одиницю, щоб отримати 5000.


     Діти, зараз ми ознайомимося з новим матеріалом розв’язавши для прикладу вираз 45780 : 60.

45 тис. не поділиться на бо, щоб були тисячі в частці. Це означає, що починаємо з визнвчення сотень. 

Перше неповне ділене 457 сот. У частці буде 3 цифри. 

Поділимо 457 сот на 60. Для цього поділимо 45 на 6, буде 7 .  Помножимо на 60.

60 помножити на 7, буде 420 в остачі 37 сот. Сотень залишилося менше, ніж 60. Цифру в частці дібрали правильно. 

Друге неповне ділене 378 дес. 378 дес. поділити на 60, буде 6 дес. Помножимо 60 на 6, буде 360 (дес.). В остачі 18 десятків. 

Третє неповне ділене 180 одиниць. 180 поділити на 60, буде 3. Остачі немає. Частка 763. При діленні замінили ділене зручними доданками і користувалися правилом ділення суми на число.

45 780 : 60 = (42 000 + 3600 + 10) : 60 = 42 000 : 60 + 3600 : 60 + 180 | 60 = 700 + 60 + 3 = 763

     Тепер розв’яжіть самостійно з підручника всі вирази від № 893 до № 899


     Тепер ми розпочнемо знайомитися з розв’язанням задачі на рух.

Які можуть бути випадки В задачах на рух?

I випадок: Два об'єкта починають одночасно рухатися один одному назустріч

II випадок: Два об'єкта одночасно починають рухатися в протилежних напрямах

III випадок: Два об'єкта одночасно починають рухатися в одному напрямі

    У задачах на рух розглядаються три взаємопов'язані величини:

S – відстань (пройдений шлях), 

t - час руху, 

v - швидкість руху  (відстань, пройденаза одиницю часу).


Запам'ятайте

Відстань – це добуток швидкості на час руху S = V • t . 

Швидкість – це частка від ділення відстані на час v = S : t . 

Час – це частка від ділення відстані на швидкість t = S : v.


Зараз ми з вами розберемо, як розв’язувати такі задачі

Автомобіль проїхав 480 км за 6 год. За скілька годин подолає цю відстань мотоцикл, якщо його швидкість становить 3/4 швидкості автомобіля?


Рухомий об‘єкт

s, км

V, кмІгод

t, год

Автомобіль

480 км

?

6 год

Мотоцикл

480 км

?, 3/4

?

   Дивимося на 1-й рядок.

Що нам не відомо? Нам не відома швидкість автомобіля. Пригадайте правила: Щоб знайти швидкість, потрібно: s (відстань) поділити на t (час). 

1) 480 : 6 = 80 (км/год) — швидкість автомобіля; 


   Дивимося на 2-й рядок. 

Тут два невідомих числа, швидкість і час. Легше нам дізнатися швидкість, тому що ми знаємо, що швидкість мотоцикла становить 3/4 Швидкості автомобіля. Нам відома швидкість автомобіля, це 80 ки/год, Тому ми можемо знайти швидкість мотоцикла. Що таке 3/4? Пригадуємо: щоб знайти дріб від числа, потрібно число поділити на Знаменник і помножити на чисельник.

2) 80 : 4 • 3 = 60 (км/год) — швидкість мотоцикла;


Нам залишилося знайти час, за який мотоцикл подолає Задану відстань. Нам відомі  відстань і Швидкість. Чи можемо ми знайти час? Так. Пригадуємо правило:Щоб знайти t (час) потрібно s (відстань) поділити на v (швидкість.

3) 480 : 60 = 8 (год) — потрібно мотоциклу, Щоб подолати задану відстань.


Відповідь: за 8 годин мотоцикл подолає відстань 480 км.


Тепер розв’яжіть самостійно з підручнику усі задачі від № 893 до № 899.


Наш урок підходить до завершення. Продовжте речення:

Ми працювали над темою... 

Повторювали...

Обчислювали... 

Розв'язували...


Домашнє завдання: №№ 900,901.



Молодці. Працювали гарно. Тож бажаю успіхів у подальшому вивченні математики.