Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел 

 

Тема. Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Розв'язування рівнянь. Розв’язування задачі виразом, арифметичними діями з поясненням.

Мета:  закріпити знання письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000; формувати вміння роз’язувати рівняння, складати задачі за поданим виразом; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати культуру математичного запису.

Обладнання: картки для усного рахунку, роздатковий матеріал, картки з індивідуальними завданнями,  таблиці задач, картинки  героїв казки «Колобок».

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.

Хід  уроку

І. Організаційний момент

         Вчитель: Встаньте, діти, всі рівненько,

         Посміхніться всі гарненько.

         Гостей, що до нас завітали, привітайте,

         Всім присутнім здоров’я й добра побажайте.

Учні: Добрий день, вам люди добрі!

          Радо всі ми вас вітаємо,

          Здоров`я й добра  вам бажаємо!

II. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.

Шановні друзі! Сьогодні на уроці ми закріпимо наші знання по темі:     

„ Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Розв'язування рівнянь. Розв’язування задачі виразом, арифметичними діями з поясненням.”, що вимагає від нас уваги, міркування, наполегливості. Але ми не просто на уроці будемо розв’язувати приклади, рівняння і задачі. Зараз ми маємо цікаву нагоду змінити кінцівку улюбленої казки. Якої? Здогадайтесь самі.                    (на дошці висять зображення казкових героїв: Ведмідь, Зайчик, Білочка, Лисичка, Вовк, Мишка, Дід і Баба. Під кожним героєм записані числа.)

Ведмідь

36

Вовк

554

Зайчик

81

Білочка

6

Лисичка

99

Мишка

5



Дід

286



Баба

735

III.  Розвиток математичних знань

1. Усні обчислення: 

      Вчитель:

Подивіться на числа, записані поруч з нашими героями. Назвіть, які тварини зайві.

(Білочка, Мишка, бо поруч з ними записані одноцифрові числа) Кого серед героїв не вистачає? (Колобка)

 (Вивішую малюнки до казки «Колобок».)

- Діти, пам’ятаєте, як закінчилася казка?

Її персонажі будуть нам давати завдання. Якщо ми все зробимо вірно, можливо,

Лисичка і не зможе проковтнути Колобка. Отже, завдання дідуся і бабусі.


 

Картка № 1

Задача.

У барильці 35 л меду, а в каструлі – у 7 разів менше. Скільки літрів меду у барильці і каструлі разом?

Обери правильну відповідь: а) 5 л ;           б) 40 л ;  в) 11 л .



 

 

 


 

Картка № 2

Задача.

18 л томатного соку розлили у банки, по 2 л в кожну, а 15 л яблучного соку розлили у банки по 3 л . Скільки всього банок соку одержали?

Обери правильну відповідь: а)   5 б. ; б)   6 б. ;  в)   11 б .



 

 

 

 


2.Усне розв’язування задачі:

1. Кіт на прізвисько Матроскін

Сир на ринку продавав.

30 гривень та ще 40

Наш господар вторгував.

От задача вам проста:

Скільки гривень у кота? (70)

2. Курка зерна рахувала:

27 уже склювала,

Треба 30 ще склювати.

Як усі порахувати? (57)

3. Груші любить бегемотик

Бач, який товстий животик?!

Вранці з’їв він 14,

На обід іще 15,

А йому все мало! Сміх!

Порахуйте, скільки всіх? (29)

4. Мамі зайчик Куцохвіст

У пакетах моркву ніс:

У першому – 17,

У другому – аж 20.

Скільки усього морквин

Ніс для мами добрий син?(37)

5. Купили груш гіпопотаму

   Аж 48 кілограмів,

А яблук менш на 26.

Скільки яблук кілограмів                               

 Наш гіпопотамчик з’їсть? (22)

 

 

3. Хвилинка каліграфії із завданням. 

Завдання дає Зайчик. Які числа мають бути в кружечках?


 


       1+9                  +100               +1                  +100                 +10       


(учні в зошитах записують каліграфічно числа, які мають бути   записані в кружечках. Завдання учні виконують самостійно. Фронтальна перевірка завдання. Індивідуально  перевіряю роботу учнів, які працювали з картками.)

IV. Контроль, корекція та закріплення знань 

Завдання Ведмедика:  роз’язати приклади № 486 с.78. Розв’язання задачі за виразами. 

417                 736             889               854

235                 126             267                268

652                 862             622               586

 (Учні по одному виходять до дошки і поясняють розв’язання ).

2. Фізкультхвилинка:              У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

                                                                    Й працювати знов почали.

3.Пояснення вчителя:

- Зараз я повідомлю Колобкове завдання. Котився він по лісу і рахував квіти...

а) Задача: На одній галявині росло 23 квітки, на другій – 38 квіток. Скільки всього квіточок було на обох галявинах?

Яку дію треба виконати, щоб відповісти на запитання задачі?

б) Пояснення розв’язування

        23             +             38

 

20           3              30              8


20 + 30 = 50      3 + 8 = 11          50 + 11 = 61

Вчитель: Скільки квітів на обох галявинах?

Учні:

- На обох галявинах 61 квітка.

4. Розв’язання рівнянь.

 Розв’язання рівнянь.

- Але Колобок дав нам ще завдання розв’язати рівняння. Доведемо йому, що ми зрозуміли, як їх розв’язувати.

( Учні по одному виходять до дошки і поясняють розв’язання рівняннь за № 488 с. 78  )

674 – у = 126             х + 437 =742               z  - 284 =272

у = 674 – 126             х =742-437                            z = 272+284

у = 548                          х =305                      z = 556              

   674-548=126             305+437=742              556-284=272

4. Самостійна робота, наприкінці якої фронтальна перевірка прикладів.

І варіант                               ІІ варіант

709-269=440                          187+25=212       

  470+235=705                          800-439=361

5. Фізкультхвилинка. 

Добре те, що сонце сяє!

                          Добре те, що вітер віє!

                          Добре те, що цей ось ліс

                                Разом з нами ріс і ріс!

                                Добре те , що в нашій річці

                                Синя, не брудна вода.

                                І мене матуся рідна 

                                Після школи зустрічає.

                                Добре гратися надворі,

                                Добре вчитися у школі, 

                                Добре плавати в ставку,

                                Добре те, що я живу!

 5. Завдання Вовка.


а) Творча робота. Розв’язування задачі № 487 с.78.

Складання задач. 

1).У їдальні було 600 кг картоплі. Першого дня використали 200 кг , а другого – 350 кг. Скільки кілограмів картоплі залишилося в їдальні?

600 - (200+350)=50(кг)

2). У їдальні було 600 кг картоплі. 200 кг використали для приготування їжі, а завезли ще 350 кг. Скільки кілограмів картоплі стало у їдальні?

(600-200)+350=750 (кг)

3). У їдальні було 600 кг картоплі. 350 кг використали для обідів. А завезли ще 200 кг. Скільки кілограмів картоплі стало у їдальні?

(600-350)+200=450 (кг)

6. Виконання практичного завдання:


Кого останнього зустрів у казці Колобок? Хитра Лисиця дає нам практичне завдання, Якщо ми з ним впораємося, їй не вдасться з’їсти Колобка.  Накресліть у зошитах за зразком трикутник АВС. Знайдіть його периметр.

  • Виміряйте сторони трикутника АВС.
  • Накресліть у зошитах такий самий трикутник.
  • Знайдіть його периметр.

P= 3+3+4=10 (см)

З цим завданням  ви впоралися і Лисичці не вдасться з’їсти Колобка. 

V. Підсумок уроку. Домашнє  завдання.

1. Оцінювання учнів.

2. Домашнє завдання: Завдання № 493, задача № 494, с. 79.