Тема: Композиція «Свято весняної природи»

Пейзаж - загальний вигляд якої місцевості, краєвид, жанр образотворчого мистецтва, що відтворює картини природи. Пейзажі бувають міські, сільські, гірські, морські, архітектурні, індустріальні та ін.

 Перспектива. За допомогою перспективи ми можемо відтворити на малюнку уявну зміну розмірів, форм предметів та об’ємність зображення.

Існують два види перспективи: лінійна і повітряна.

 Плановість простору - розташування предметів на передньому, середньому, дальньому планах.

На передньому плані кольори яскраві, насичені, далі стають тьмяними: світлі кольори темнішають, темні - світлішають.

 Світлотіні, окремі деталі зображення є чіткими і контрастними на передньому плані та розпливчатими, розмитими - на дальньому.

Зміна відтінків зелених кольорів у пейзажі: освітлені сонцем - теплі, ті, що в тіні - холодні.

Відображена у воді природа завжди темніша, ніж є насправді. Якщо небо світле, то й вода світла, небо темне - і вода темна.

 Це - основні кольори, їх не можна утворити з інших кольорів. А якщо колір цих кульок накладається один на одного, то утворюється новий колір, який називається похідним. Так, наприклад, під час змішування жовтого і червоного кольорів утворюється оранжевий, червоного і синього - фіолетовий, синього і жовтого - зелений.

Теплі кольори здаються такими, що виступають наперед, а холодні, навпаки, - відступають назад. Тобто теплі кольори стосовно до холодних можна назвати виступаючими, а холодні - відступаючими.

 Кожний з кольорів має безліч відтінків і залежно від того, скільки теплих чи холодних кольорів він має в своєму складі, колір виглядає більше чи менше теплим або холодним.

Наприклад: теплий колорит надає малюнку радісного, піднесеного настрою, а холодний - спокою або суму.

Контрастний (поліхромний) колорит - експресивний, емоційний, наче згусток енергії та сили. За його допомогою можна передавати і гнів, і розпач, і піднесення духовних сил, і щастя.

Наближений (монохромний) колорит залежно від того, які кольори в ньому переважають та наскільки активні вкраплення окремих кольорів, може передавати гармонію, злагодженість думок та почуттів.

 За допомогою кольору можна виразити свій внутрішній світ та передати його глядачам.

Велику роль відіграє освітлення при зображенні, зокрема, весняного пейзажу: яскраве сонячне освітлення надає мажорного контрастного колориту всій роботі, і навпаки, - розсіяне світло виявляє більше холодних відтінків, послаблює насиченість кольорів.

Підсумуймо тепер усі засоби образотворчого мистецтва, за допомогою яких ми зараз будемо зображати весняний пейзаж і передавати в ньому свої почуття та враження від весни, такої примхливої та мінливої пори року:

Лінійна та повітряна перспективи.

Тепла або холодна колористична гама.

Поліхромний або монохромний колорит.

Освітленість - наближені тони в похмурий день, та різкі світлотіні в сонячну погоду.

Динамічна або статична композиція.

Симетрія або асиметрія в розташуванні елементів композиції.

 Ритмічність лінійних зображень.

Уявіть собі ніжні зелені паростки трави та молодих листочків, синяву чистого неба. Відчуємо на щоках легкий теплий вітерець, вдихнемо запах вільної від снігу землі. Якщо ви відчули творче натхнення та бажання малювати, знаєте, які почуття та емоції хочете виразити своїй малюнком - починайте працювати.

У світ подивіться -

Яка то краса

А серце сміється,

Надворі весна.

У шатах зелених

Схилилась верба,

У мріях рожевих

Над ставом вона

Схилилась і квітне,

Струмочок дзюрчить.

Й у небі до сонця

Лелека летить.

Усе розквітає

Співає і мріє

Погляну на небо

І серце зрадіє.