Тема: Вплив електронних засобів на здоров'я

— Сучасний вік зробив телевізор і комп'ютер невід'ємними атрибутами не лише офісів, але й кожної квартири в місті і селі. Телевізор і комп'ютер — прекрасна розвага. Однак саме ці геніальні винаходи інколи стають причинами головного болю, погіршення зору, болей у хребті. Телевізійні передачі при тривалому їх перегляді негативно впливають на окремі функції зору дітей, виникнення порушень нервової системи, погане самопочуття. Дозволяючи дітям переглядати телевізійні передачі, працювати чи грати за комп'ютером, необхідно дотримувати таких правил:

- переглядати тільки спеціальні дитячі передачі;

- тривалість безперервного перегляду не повинна перевищувати 45 хв;

- за комп'ютером слід працювати у спеціальних окулярах;

- тривалість роботи за комп'ютером для дітей початкових класів не повинна перевищувати 30-40 хв;

- комп'ютер потрібно розташовувати в кутку чи задньою стінкою до стіни;

- у приміщенні, де працює комп'ютер, необхідне щоденне вологе прибирання;

- до і після роботи на комп'ютері слід протирати екран спеціальними серветками;

- уважають, що наші зелені друзі — кактуси — також допомагають зменшити негативний вплив комп'ютера;

- під час грози обов'язково вимкнути комп'ютер;

- потрібно частіше провітрювати кімнату.

— У Японії вчені досліджували наслідки багатогодинного перебування дітей у віртуальному інформаційному просторі, зокрема під час багатогодинної комп'ютерної гри. Результати цих досліджень вражають:

- у дітей, які грають у комп'ютерні ігри, можуть виявлятися хронічні зміни у розвитку головного мозку;

- комп'ютерні ігри стимулюють лише ті частини головного мозку, які відповідають за зір та пересування і не допомагають у розвитку інших його важливих ділянок;


- у дітей, які довго грають у комп'ютерні ігри, не розвиваються лобні долі мозку, що відповідають за поведінку, тренування пам'яті, емоції, навчання. Ці частини мозку повинні розвиватися до досягнення дорослого віку.

Ознаки ігроманії

1) Ейфорія від гри.

2) Невміння визначити час завершення гри.

3) Роздратування, коли хтось просить відволіктися від гри.

4) Ідентифікація з героєм гри.

5) Чаювання, прийоми їжі перед монітором.

6) Гра на комп'ютері стає альтернативою сну, відпочинку.

7) Агресивна поведінка, замкнутість. Дитина не хоче спілкуватися, а якщо щось каже, то крізь зуби, на підвищених тонах.

— Не можна сьогодні не згадати і про мобільні телефони: їхню користь і шкідливість. Ми звикли ставитися до мобільного телефону як до цілком безпечної речі, тому й носимо його в кишені, сумочці чи на шиї. Виявляється, це дуже небезпечно. Не так давно відразу кілька фатальних випадків сталися внаслідок вибуху мобільних телефонів. Це шокувало мільйони їх власників. Ось деякі приклади таких випадків.

- У Китаї внаслідок вибуху мобільника загинув підліток, який мав звичку носити апарат у кишені сорочки.

- 59-річний каліфорнієць дістав опіки половини тіла внаслідок самозаймання мобільного телефону в його кишені.

- Ще одна американка постраждала від вибуху мобільника — обпечені обличчя і руки.

- У місті Дніпрі внаслідок самозаймання телефона, який був підключений до зарядного пристрою, загинуло подружжя.

- Кілька випадків вибуху мобільних телефонів зафіксовано в Київській області.

— Більшість школярів користуються телефоном з відеокамерами, доступом до Інтернету. Діти хочуть бути оригінальними, щоб когось принизити чи самому похизуватися. Таким чином пропагується жорстокість і розпуста. Поява подібних тенденцій в учнівському середовищі викликає занепокоєння і стурбованість. У зв'язку із цим міністр освіти видав наказ Міністерства освіти і науки України від 24.05.07 № 420 «Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу». Цим наказом забороняється користування з 1 вересня 2007 року мобільним телефоном у школі. Учні мають користуватися мобілками лише як засобом зв'язку і не під час уроків.