Підсумковий урок з теми «безпека на дорозі»


Життя швидке, мов магістраль,

Чимдуж всі тиснуть на педаль,

Летять на світло й на червоне,

Поглянеш – в жилах кров холоне.

І маєш прикрий результат…

          Підраховано, що з моменту появи перших автомобілів на вулицях і дорогах нашої планети загинуло більше трьох мільйонів людей і далі щорічно гинуть до 250 тисяч. Протягом останніх років в Україні внаслідок автомобільних аварій загинуло 3,5 тисячі та було поранено понад 30 тисяч дітей у віці до 16 років. А все тому, Що не знають, або не хочуть дотримуватися правил дорожнього руху.

          Перегляньте будь ласка відео, познайомитися з правилами дорожнього руху та історією їх виникнення.


https://www.youtube.com/watch?v=zFe-AaClCIs         


          Сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву Країну дорожнього руху. На вас чекають різні зупинки та випробування, які ви подолаєте, прихопивши з собою весь багаж знань і життєвий досвід.

          А дорогу до заповітної мети вам вкаже… Проте, ви дізнаєтесь хто, якщо прослухаєте цей вірш.


Як переходиш вулицю,

На розі зупинись,

І перш за все уважно

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний ,

Де небезпек нема.

Трикольорове око

Я маю недарма.

Червоне світло загориться-

Йти небезпечно, зупинися!

Жовте світло – всіх попереджає,

Зелене світло – шлях відкрито.

Спокійно переходьте, діти!


          Отже, ви здогадалися , що це світлофор. Він, як і в дорожньому русі, допоможе вам рухатися від однієї зупинки до іншої. Давайте подивимося , як вони називаються.

1. Перша зупинка - «Перевір себе»

2. Друга - «Законотворці»

3. Третя - «Так чи ні»

4. Четверта – «Впізнай дорожній знак »  


Вирушаймо в дорогу! 


          На першій зупинці «Перевір себе».

Вам необхідно закінчити речення.

1 . Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).

2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).

3. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).

4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).

5. Дорога поділена на дві частини: проїжджа частина – для руху… (транспортних засобів) та тротуари - для руху… ( пішоходів).

6. Дороги, які мають більше ніж 2 смуги у різних напрямках, називаються … (багатосмуговими).

7. Поблизу нашої школи є пішохідний перехід … (наземний).

8.  Учасник дорожнього руху, який знаходиться у транспортному засобі, але не причетний до керування ним … (пасажир).

9. Учасник дорожнього руху поза транспортним засобом … (пішохід).

10. Швидкісна багатосмугова дорога …(автомагістраль).

11. Дорога з однією чи двома смугами …( вузька).

12. Особлива зона, позначена на осьовій лінії багатосмугової дороги … (острівець безпеки).

          Із завданням на першій зупинці справилися. Але перед тим , як відправитися на наступну зупинку, послухаймо вірш про автомобілі, адже без них життя сучасної людини неможливе.


Є важкі  у нас машини-

Для піску, каміння, глини.                             

Вантажівками зовуться

І не скоро так псуються.

Водії їх поважають,

Бо велику силу мають.


Є тролейбуси, трамваї,

Є автобуси й таксі.

Автопарк їх богатирський,

Бо це транспорт-

Пасажирський.


Спеціальні є машини-

Мчать на виклик за хвилину.

Подзвоніть на «сто один»-

Погасять вогонь і дим.

На «сто два» також звертайтесь

І злодіїв не лякайтесь.

Якщо хворі – не сумуйте-

На «сто три» телефонуйте.


А з різними видами транспорту Та правила безпечної поведінки в них  познайомитися за посиланням:


https://www.youtube.com/watch?v=-AUyuqUStIs                                                          II.


          Чергова зупинка  «Законотворці».

Зараз склади і запиши правила для тих, хто наважився їхати у переповненому транспорті.

                                                                    III.

          Наступна зупинка «Так чи ні».

Впоратися із завданням на цій зупинці вам допоможуть знання та жести. Я запропоную вам декілька тверджень, а ви повинні відповісти правильні вони чи ні, підкріплюючи відповідь жестом.

1. Переходити дорогу на зупинці безпечно (Ні).

2. Світлофор та регулювальник – помічники пішоходів на перехресті(Так).

3. На відкритій ділянці дорогу можна переходити навкіс ( Ні).


4. Громадський транспорт треба чекати на проїжджій частині (Ні).

5. Водій автомобіля,  у будь – якому разі повинен зупинитися та пропустити пасажирів, що вийшли з трамвая або йдуть до нього (Ні).

6. У громадському транспорті є по 2 аврійні виходи, аптечка, вогнегасник та молоточки для розбиття вікон (Так).     

          Із завданням на третій зупинці ви впоралися добре. Одні завдяки своїм знанням, інші - завдяки логіці, треті - механічно вгадували.          

          А тепер давайте звернемося до історії. Мабуть, більшості з вас цікаво , хто мав перевагу в дорожньому русі колись? У давнину хто був бідніший , той мусив поступатися на дорозі. Пішохід – багатому вершнику, селянський  віз  з'їжджав зі шляху, хто б не їхав назустріч.

          

          Ось ми і наблизилися до четвертої зупинки - «Впізнай дорожній знак».  


Слухай, друже, знак дорожній

Ставиться не так собі:

Подружитись треба з кожним,

Допоможе він тобі.

Щоб не трапилося всяке,

Шанувати треба знаки.

На дорозі небезпечно,

Тож обачним буть – доречно.


          Ось і завершується наша подорож.

Хай сьогодні нам щастить!

Хай нам завтра пощастить!

Хай завжди усім щастить!

Щасливої дороги!

Тож будьте завжди

уважними ,

зосередженими

та впевненими,  

дотримуйтесь ПДР,

і ви не потрапите в біду.

Збіг урок наш, як коротка мить.

Дуже швидко час летить.

Ще у нас попереду багато кроків,

І цікавих, і важких уроків.

На цьому наш урок завершено. До побачення!