Опубліковано: 2020-04-10
Підсумковий урок з теми «безпека на дорозі»
Життя швидке, мов магістраль,
Чимдуж всі тиснуть на педаль,
Летять на світло й на червоне,
Поглянеш – в жилах кров холоне.
І маєш прикрий результат…
Підраховано, що з моменту появи перших автомобілів на вулицях і дорогах нашої планети загинуло більше трьох мільйонів людей і далі щорічно гинуть до 250 тисяч. Протягом останніх років в Україні внаслідок автомобільних аварій загинуло 3,5 тисячі та було поранено понад 30 тисяч дітей у віці до 16 років. А все тому, Що не знають, або не хочуть дотримуватися правил дорожнього руху.
Перегляньте будь ласка відео, познайомитися з правилами дорожнього руху та історією їх виникнення.
https://www.youtube.com/watch?v=zFe-AaClCIs
Сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву Країну дорожнього руху. На вас чекають різні зупинки та випробування, які ви подолаєте, прихопивши з собою весь багаж знань і життєвий досвід.
А дорогу до заповітної мети вам вкаже… Проте, ви дізнаєтесь хто, якщо прослухаєте цей вірш.
Як переходиш вулицю,
На розі зупинись,
І перш за все уважно
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний ,
Де небезпек нема.
Трикольорове око
Я маю недарма.
Червоне світло загориться-
Йти небезпечно, зупинися!
Жовте світло – всіх попереджає,
Зелене світло – шлях відкрито.
Спокійно переходьте, діти!
Отже, ви здогадалися , що це світлофор. Він, як і в дорожньому русі, допоможе вам рухатися від однієї зупинки до іншої. Давайте подивимося , як вони називаються.
1. Перша зупинка - «Перевір себе»
2. Друга - «Законотворці»
3. Третя - «Так чи ні»
4. Четверта – «Впізнай дорожній знак »
Вирушаймо в дорогу!
На першій зупинці «Перевір себе».
Вам необхідно закінчити речення.
1 . Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).
2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).
3. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).
4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).
5. Дорога поділена на дві частини: проїжджа частина – для руху… (транспортних засобів) та тротуари - для руху… ( пішоходів).
6. Дороги, які мають більше ніж 2 смуги у різних напрямках, називаються … (багатосмуговими).
7. Поблизу нашої школи є пішохідний перехід … (наземний).
8. Учасник дорожнього руху, який знаходиться у транспортному засобі, але не причетний до керування ним … (пасажир).
9. Учасник дорожнього руху поза транспортним засобом … (пішохід).
10. Швидкісна багатосмугова дорога …(автомагістраль).
11. Дорога з однією чи двома смугами …( вузька).
12. Особлива зона, позначена на осьовій лінії багатосмугової дороги … (острівець безпеки).
Із завданням на першій зупинці справилися. Але перед тим , як відправитися на наступну зупинку, послухаймо вірш про автомобілі, адже без них життя сучасної людини неможливе.
Є важкі у нас машини-
Для піску, каміння, глини.
Вантажівками зовуться
І не скоро так псуються.
Водії їх поважають,
Бо велику силу мають.
Є тролейбуси, трамваї,
Є автобуси й таксі.
Автопарк їх богатирський,
Бо це транспорт-
Пасажирський.
Спеціальні є машини-
Мчать на виклик за хвилину.
Подзвоніть на «сто один»-
Погасять вогонь і дим.
На «сто два» також звертайтесь
І злодіїв не лякайтесь.
Якщо хворі – не сумуйте-
На «сто три» телефонуйте.
А з різними видами транспорту Та правила безпечної поведінки в них познайомитися за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=-AUyuqUStIs II.
Чергова зупинка «Законотворці».
Зараз склади і запиши правила для тих, хто наважився їхати у переповненому транспорті.
III.
Наступна зупинка «Так чи ні».
Впоратися із завданням на цій зупинці вам допоможуть знання та жести. Я запропоную вам декілька тверджень, а ви повинні відповісти правильні вони чи ні, підкріплюючи відповідь жестом.
1. Переходити дорогу на зупинці безпечно (Ні).
2. Світлофор та регулювальник – помічники пішоходів на перехресті(Так).
3. На відкритій ділянці дорогу можна переходити навкіс ( Ні).
4. Громадський транспорт треба чекати на проїжджій частині (Ні).
5. Водій автомобіля, у будь – якому разі повинен зупинитися та пропустити пасажирів, що вийшли з трамвая або йдуть до нього (Ні).
6. У громадському транспорті є по 2 аврійні виходи, аптечка, вогнегасник та молоточки для розбиття вікон (Так).
Із завданням на третій зупинці ви впоралися добре. Одні завдяки своїм знанням, інші - завдяки логіці, треті - механічно вгадували.
А тепер давайте звернемося до історії. Мабуть, більшості з вас цікаво , хто мав перевагу в дорожньому русі колись? У давнину хто був бідніший , той мусив поступатися на дорозі. Пішохід – багатому вершнику, селянський віз з'їжджав зі шляху, хто б не їхав назустріч.
Ось ми і наблизилися до четвертої зупинки - «Впізнай дорожній знак».
Слухай, друже, знак дорожній
Ставиться не так собі:
Подружитись треба з кожним,
Допоможе він тобі.
Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
На дорозі небезпечно,
Тож обачним буть – доречно.
Ось і завершується наша подорож.
Хай сьогодні нам щастить!
Хай нам завтра пощастить!
Хай завжди усім щастить!
Щасливої дороги!
Тож будьте завжди
уважними ,
зосередженими
та впевненими,
дотримуйтесь ПДР,
і ви не потрапите в біду.
Збіг урок наш, як коротка мить.
Дуже швидко час летить.
Ще у нас попереду багато кроків,
І цікавих, і важких уроків.
На цьому наш урок завершено. До побачення!