Тема: Конфлікт і здоров'я

Прислів’я,

Ні з ким не лаявся,а змушений миритися.

Піднімуться хмари-дощ буде,люди щось не поділять-сварка буде.

Не сварись – у роті брудно буде.

Хто любить лаятися,тому ні з ким вечеряти.

Лайка - не смола, а родичка сажі: хоч не обіллє,так забруднить.

Солом’яний  мир краще залізних чвар.

- Заплющте очі й подумки перенесіться у весняний ліс . Спробуйте відчути п’янкий аромат  перших пролісків та дзвінкий  пташиний наспів. А тепер тихенько промовляйте: «Сьогодні  чудовий день. У мене гарний настрій. Навколо мене мої друзі. Я буду плідно працювати. Я дізнаюся багато нового та корисного.»

Оберіть щось одне і дайте відповідь на запитання: «Який я фрукт?».

Якби я був фруктом, то я був би ... .

- От ми з вами краще познайомилися та більше дізналися один про одного. 



Розповідь учителя: «Нещодавно я їхала в маршрутці. Народу було, як завжди, багато. На одній із зупинок увійшла дівчина і, мабуть, наступила на ногу жінці, яка стояла поруч. У відповідь на вибачення дівчина почула: «Обережніше, корово!» Можете собі уявити, що почалося. Дівчина не залишилася в боргу і «відповіла» своїй кривдниці. Сварка переросла в «бойові дії». Маршрутка поділилася на три табори: прихильників молоді, прихильників людей старшого віку і просто любителів подібних сварок. Мені було дуже неприємно. Я їхала і думала: чому люди не вміють спокійно розв’язувати конфліктні ситуації? Невже це так важко?»                                                                                                                                                      

- От сьогодні  ми про це і поговоримо. А саме , пригадаємо що таке конфлікт, причини їх виникнення , види, способи розв’язання та стилі поведінки людей у конфліктних ситуаціях,алгоритм прийняття зважених рішень у конфліктних ситуаціях; вивчимо стадії розвитку конфліктів; будемо розвивати навички ефективного спілкування та конструктивного розв’язання конфліктів; виховуватимемо прагнення розв’язувати конфлікти на основі толерантності та  за допомогою конструктивних переговорів.

    А епіграфом нашого уроку нехай будуть слова: «Той, хто вміє впоратись з конфліктами шляхом їх визнання та регуляції, бере під свій контроль ритм історії...”        

Конфлікт – це зіткнення протилежних поглядів чи інтересів.        –  Діти,  а чи траплялися конфлікти у вашому житті?


Причини виникнення конфліктів.  Вправа «Витинанка»                 Багато хто з людей  вважає ,що конфлікти винятково негативне явище,і тому намагаються  за будь-яку ціну уникати їх або,поки є змога,не визнавати їх існування. Але це не правильно. Конфлікти – це невід’ємна частина людських стосунків.

 Конфлікти – це норма життя.

 Коли вам здається, що у вашому житті немає конфліктів,

перевірте, чи є у вас пульс.

Ч. Ліксон                                                      

 І зараз ми з’ясуємо одну із головних причин їх виникнення,виконавши вправу «Витинанка».                                                                                                       Станьте всі у коло спиною до центру .У кожного з вас є аркуш паперу, згорніть його навпіл і так як ми робимо витинанки на уроці образотворчого мистецтва спробуємо зробити і сьогодні способом відривання .А будемо  ми майструвати  постать дівчини. (Роблять)Тепер розгорніть свої аркуші і  порівняйте.

- Діти, чи є однакові витинанки? (Немає)                                                                               - Так і людей немає однакових. У кожної особистості свої погляди і свої інтереси. Тому саме це і є головною причиною виникнення конфліктів. Конфлікт сам по собі - це ще одна форма спілкування людей,іноді навіть продуктивніша й ефективніша,ніж безконфліктне спілкування. Головне завдання кожної людини навчитися їх розв’язувати конструктивно.

 3)Види конфліктів                                                                                                                - З визначення  конфлікту уже можна сказати які є види конфліктів.               

 Конфлікти поглядів                           Конфлікти інтересів                                                                                                 - Наведіть приклад конфлікту поглядів(яке плаття одягнуть,яку зачіску…)                                        - Наведіть приклади конфлікту інтересів (боротьба за лідерство у класі… протистояння груп підлітків на вулиці,члени сім’ї хочуть дивитися телевізор ,але різні програми…)  

Висновок: Конфлікти поглядів можна розв’язати ,якщо ставитися до поглядів,смаків, та вподобань інших толерантно. Не варто сперечатися які книжки чи фільми кращі,який одяг носити,яку музику слухати. Завжди пам’ятай народну мудрість: «Про смаки не сперечаються»                                         

Конфлікти інтересів виникають ,якщо цілі,потреби,інтереси двох осіб або груп людей зіштовхуються.

У конфлікті виділяють п’ять стадій розвитку конфліктів:                     Виникнення конфліктної ситуації                                                           Усвідомлення конфлікту                                                                             Протистояння                                                                                                    Ескалація конфлікту                                                                      Завершення конфлікту(На основі слайдів показую,діти в підручнику читають характеристику )                                                                        Висновок: Розв’язати конфлікт на стадії протистояння та ескалації дуже важко. Тому потрібно вчитися не допускати ескалації конфлікту, розв’язувати непорозуміння на стадії їх усвідомлення.                                                

Способи розв'язання конфліктів                                                                        Способів розв'язання конфліктів чимало. Звичайно ж, свою правоту потрібно доводити й одстоювати, але в розумних межах. Конфліктувати теж потрібно вміти, тому за способом розв’язання конфлікти  бувають :

 • деструктивні, у яких люди відкрито сваряться, обвинувачують і кривдять одне одного, але не розв’язують проблеми;                                          конструктивні, у яких люди по-діловому, аргументовано розв’язують проблему, не обвинувачуючи і не кривдячи одне одного.                                                       – Пропоную переглянути решту нашого мультфільму і сказати ,хто з героїв яким способом вирішував конфлікт? (Перегляд і перевірка проблемного запитання)