Самооцінка і поведінка людини.

Впевненість і самовпевненість.



Доброго дня, діти. Настав час уроку, А розпочнемо ми його Роботою з прислів’ями.

— Поясніть, як ви їх розумієте.

• Якою міркою людей міряєш, такою й тебе мірятимуть.

• Стався до інших так, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе.

    

     Мова сьогодні на уроці піде про самооцінку людини її впевненість у собі.

— Напевно, ви не раз запитували себе: «Якою може бути самооцінка?», «Яка/ий я?», «На що я здатна/ий?». Мова йде про самооцінку — оцінювання людиною самої себе: зовнішності, характеру, поведінки, вмінь, можливостей.

     Інколи люди не завжди можуть оцінити себе правильно. Одним здається, що вони значно кращі, ніж є насправді. Такі люди надто самовпевнені, зверхні, пихаті. Саме ці риси є ознаками завищеної самооцінки. Проте є люди, які навпаки недооцінюють себе, часто бувають невпевненими у своїх силах, сором’язливі. Це вказує на занижений рівень їхньої самооцінки, або занижену самооцінку. Люди із реалістичною (адекватною) самооцінкою правильно оцінюють свої можливості. Здатність реально оцінювати себе і позитивно ставитися до себе дуже важлива для здоров’я, налагодження дружніх стосунків із іншими людьми, допомагає досягати успіхів у навчанні та досягненні мети.


Робота з підручником 

Читання уривка з оповідання Всеволода Нестайка «Ляля Іванова і Туся Мороз».


— Проаналізуйте поведінку Лялі Іванової. Яка самооцінка була у дівчинки?

— Проаналізуйте поведінку Тусі Мороз. Чи можна сказати, що у Тусі занижена самооцінка?

— Чому однокласниці вирішили провчити Лялю?

— Поведінка котрої із дівчаток ближча саме вам? Чому?


     Визначте, яка самооцінка у кожної дитини: завищена, занижена чи реалістична.


• Антон — дуже здібний учень. У школі вчиться на «відмінно». Одного разу вчителька запропонувала хлопчику взяти участь у мовному конкурсі. Хлопчик дуже вагався, бо був невпевнений у своїх силах, але послухав вчительку — взяв участь у конкурсі і переміг. Учителька та усі діти щиро вітали Антона з перемогою. Але хлопчик вважав, що перемогу у конкурсі здобув випадково. Він навіть почав ображатися на своїх однокласників, які його хвалили, бо йому здавалось, що він не заслужив таких хороших слів.


• Даринка дуже хотіла навчитись танцювати. Мама вирішила піти з дівчинкою до танцювальної студії, щоб та спробувала свої сили. У студії тренер побачила захоплений погляд Даринки і запропонувала спробувати свої сили у танцях. Дівчинка зніяковіла, але не відмовилась. Після проб тренер сказала: «Даринко, ти хороша дівчинка, дуже добре, що хочеш навчитись танцювати. Зараз в тебе не виходить так гарно, як у всіх інших, але з часом усе вийде». Дівчинка подумала і відповіла: «Я знаю, що зараз я танцюю погано, але я буду старатись, слухатиму вас і, сподіваюсь, навчусь».


• Наближались шкільні змагання. Усі учні щодня тренувались, бо хотіли перемогти. Лише Дмитрик більше відпочивав, бо був упевнений, що він переможе, адже вважав себе найспритнішим та найшвидшим. Не зважав на поради вчителів, батьків, однокласників, які постійно наказували, що потрібно тренуватись, дотримуватись певного режиму дня. І ось настав цей хвилюючий день. Свисток ведучого сповістив про початок забігу. Усі підготувались до старту. Дмитрик прибіг останнім...


     Наш урок підходить до завершення. А щоб підбити підсумок уроку, продовжіть речення.


   Людина, яка часто поступається іншим, не захищає своїх інтересів, відчуває самотність, характеризується_____самооцінкою.


Якщо людина завжди захищає свої права, впевнена у собі, може вільно висловити свою думку, то у неї________самооцінка.


Той, хто може образити інших, зневажає права людей, самостверджується за їх рахунок, має_______________самооцінку.


Ви молодці! Бажаю вам міцного здоров’я та гарного настрою. До нових зустрічей.