Тема: Самооцінка і поведінка людини

— Напевно, ви не раз запитували себе: «Якою може бути самооцінка?», «Яка/ий я?», «На що я здатна/ий?». Мова йде про самооцінку — оцінювання людиною самої себе: зовнішності, характеру, поведінки, вмінь, можливостей.

Інколи люди не завжди можуть оцінити себе правильно. Одним здається, що вони значно кращі, ніж є насправді. Такі люди надто самовпевнені, зверхні, пихаті. Саме ці риси є ознаками завищеної самооцінки. Проте є люди, які навпаки недооцінюють себе, часто бувають невпевненими у своїх силах, сором’язливі. Це вказує на занижений рівень їхньої самооцінки, або занижену самооцінку. Люди із реалістичною (адекватною) самооцінкою правильно оцінюють свої можливості. Здатність реально оцінювати себе і позитивно ставитися до себе дуже важлива для здоров’я, налагодження дружніх стосунків із іншими людьми, допомагає досягати успіхів у навчанні та досягненні мети.

Визначте, яка самооцінка у кожної дитини: завищена, занижена чи реалістична.

• Антон — дуже здібний учень. У школі вчиться на «відмінно». Одного разу вчителька запропонувала хлопчику взяти участь у мовному конкурсі. Хлопчик дуже вагався, бо був невпевнений у своїх силах, але послухав вчительку — взяв участь у конкурсі і переміг. Учителька та усі діти щиро вітали Антона з перемогою. Але хлопчик вважав, що перемогу у конкурсі здобув випадково. Він навіть почав ображатися на своїх однокласників, які його хвалили, бо йому здавалось, що він не заслужив таких хороших слів.

• Даринка дуже хотіла навчитись танцювати. Мама вирішила піти з дівчинкою до танцювальної студії, щоб та спробувала свої сили. У студії тренер побачила захоплений погляд Даринки і запропонувала спробувати свої сили у танцях. Дівчинка зніяковіла, але не відмовилась. Після проб тренер сказала: «Даринко, ти хороша дівчинка, дуже добре, що хочеш навчитись танцювати. Зараз в тебе не виходить так гарно, як у всіх інших, але з часом усе вийде». Дівчинка подумала і відповіла: «Я знаю, що зараз я танцюю погано, але я буду старатись, слухатиму вас і, сподіваюсь, навчусь».

• Наближались шкільні змагання. Усі учні щодня тренувались, бо хотіли перемогти. Лише Дмитрик більше відпочивав, бо був упевнений, що він переможе, адже вважав себе найспритнішим та найшвидшим. Не зважав на поради вчителів, батьків, однокласників, які постійно наказували, що потрібно тренуватись, дотримуватись певного режиму дня. І ось настав цей хвилюючий день. Свисток ведучого сповістив про початок забігу. Усі підготувались до старту. Дмитрик прибіг останнім...

https://www.youtube.com/watch?v=qkVYxWIPQPs