Тема: Вплив емоцій і почуттів на здоров’я людини.

І.Організаційний момент.

Доброго дня!

Вправа «Квітка питань» (додаток 1)

Мета: вчити учнів ділитися своїми переживаннями, порівнювати свій внутрішній стан з іншими. Дайте відповіді на питання.

1. Я щасливий, коли…

2. Я засмучуюся, коли…

3. Я злюся, коли…

4. Я виходжу з себе, коли…

5. Я в нерішучості,…

6. Я ніяковію коли…

7. Мені не по собі, коли…

8. Мені страшно, коли…

9. Я абсолютно впевнений в собі у випадках,...

10. Я можу пишатися собою, коли…

11. Мені важко на душі, коли…

12. Я гублюся,…

13. Я відчуваю свою значимість,коли…

14. Я ображаюся, коли…

15. Я відчуваю себе сильним і сміливим, коли…

16. Я плачу, коли…

17. Я сміюся, коли…

18. Я нервую, коли…

19. Мені боляче, коли…

20. Я відчуваю себе дуже погано, коли…

– Як на вашу думку називаються ці реакції?

Сьогодні на уроці поговоримо про те, що таке емоції

та почуття, які види емоцій можна виділити, а також про те, яку роль вони

відіграють у житті людини, та навчимося регулювати свої емоції .

Емоції (від лат. еmotion – хвилювання, збудження) – це процес

переживання ситуації, ставлення до інших об'єктів.

Емоції й почуття відіграють у житті людини роль внутрішніх

регуляторів поведінки, вони сигналізують про те, як протікає діяльність, чи

все в житті добре.

– Як ви думаєте, що у людини проявляється раніше – почуття чи

емоції?

– Чим же емоції відрізняються від почуттів?

Почуття – це відображення у свідомості людини її ставлення до

дійсності, що виникає при задоволенні чи незадоволенні вищих потреб.

Емоції – це прості переживання, пов'язані із задоволенням або

незадоволенням органічніх потреб.

– А за якими ознаками можна здогадатися, які емоції відчувають інші, в

тому числі незнайомі люди (бажаючі висловлюються). Емоції інших людей

можна розпізнати по їхній поведінці, яка, в свою чергу, визначається

настроєм і самопочуттям.

Емоції можна виражати за допомогою рухів, міміки, жестів, інтонації.

Індивідуальна робота. Вправа «Дзеркальце»

– Діти, візьміть свої дзеркальця і дивлячись у них, спробуйте зобразити

радість, спокій, здивування, захоплення.

Більшість людей вважають, що негативні емоції руйнівні, негативно

впливають на самопочуття. Але це не завжди так.

Негативні емоції приносять людині не менше (якщо навіть не більше)

користі, ніж позитивні.

Негативні емоції є сигналом тривоги і попереджають нас про наявність

небезпеки;

Завдяки негативним емоціям дізнаємося про невдачі;

Негативні емоції сприяють особистісному й духовному зростанню

людини.

Та є емоції дійсно руйнівні, які здатні вивести людину з душевної

рівноваги і навіть довести до панічного розладу, депресії.

– зайнятися емоційної приємною діяльністю;

– зайнятися аутотренінгом;

– зайнятися спортом;

– сходити в гості, до лісу.

 Вправа «Кулька»

Мета: познайомити учнів з одним із способів подолання негативного

настрою.

– Пропоную ще один метод подолання поганого настрою. Надуваючи

кульку уявіть, що всі неприємності, які з вами траплялися, ви поміщаєте в

кульку. А тепер нам потрібно позбутися негативу, проколовши кульку.

Таким чином, можна покращити настрій.

Вправа «Кубик»

Дайте відповіді на питання.

1. Що цікаве відбувалося?

2. Що нового дізналися?

3. Що не сподобалося?

4. Чого навчилися?

5. Як будете застосовувати?

6. Що сподобалося?

7. Що для вас було новим на уроці?

8. Що було вже відомо?

Покажіть свої емоції відповідно до ситуації.

Вас образив найкращий друг.

Ви переглядаєте улюблений мультик.

Вам подарували велосипед.

Ви їсте солодкий торт.

У вас болить горло.

У вас є нова іграшка;

Ви їсте кислі ягоди;

Ви отримали не дуже хорошу оцінку;

Ви радієте наступаючим канікулам.

Продемонструйте свої емоції.

Заклопотаність і тривога.

Смуток і депресія

Жаль і провина.

Прикрість і сором.

Роздратування і гнів.__