Тема. Державний захист від дискримінації (обмеження прав), рабство, катування, торгівлі людьми, в т.ч. дітьми. Особиста відповідальність за здоров’я.

Перегляд відео про Конвенцію ООН про права дитини.

       А зараз ми повинні з’ясувати у яких міжнародних документах записані основні права людини та дитини. Що потрібно робити якщо порушують  наші права.

- Чим відрізняються права людини від прав громадянина?

       Конвенція ООН з прав дитини — міжнародний правовий документ, що визначає права дітей в державах-учасницях. Конвенція з прав дитини є першим і основним міжнародно-правовим документом обов'язкового характеру, що присвячений широкому спектру прав дитини.      Автором первинного проекту Конвенції  був польський професор-міжнародник А. Лопатка. Робота над текстом проекту Конвенції велася десять років і завершилася в 1989 році, прийнята резолюцію 44/25 Генеральної Асамблеї ООН рівно через тридцять років після прийняття Декларації прав дитини. У 1996 році з ініціативи Франції, день прийняття Генеральною Асамблеєю ООН тексту Конвенції, було вирішено щорічно 20 листопада відзначати як День прав дитини.       У 2018 році виповнилося 29 років після підписання Конвенції ООН про права дитини. Конвенція ратифікована Постановою Верховної Ради України № 789ХІІ (78912) від 27 лютого 1991 та набула чинності для України 27 вересня 1991. В 1993 в Києві створено Всеукраїнській комітет захисту дітей. Згідно з Конвенцією в квітні 2001 прийнято Закон про охорону дитинства.

       Документ складається з 54 статей, що деталізують індивідуальні права осіб віком від народження до 18 років (якщо згідно застосовним законам повноліття не настає раніше) на повний розвиток можливостей в умовах, вільних від голоду і нужди, жорстокості, експлуатації та інших форм зловживань.

Аналіз ситуації

Вимоги

Конвенція ООН про права дитини

Держави визнають, що кожна дитина має право на життя (ст. 6), право знати своїх батьків і право на їхнє піклування (ст.7)

Держави повинні вживати усіх необхідних заходів щодо зниження рівня смертності немовлят  і дитячої смертності (ст. 24)

 Держави мають захищати дітей від усіх форм насильства. (Cюди входять соціальні програми та інші форми боротьби проти жорстокого поводження з дитиною.) (ст. 19)

Батьки несуть відповідальність за надання дитині належних умов життя, потрібних для її розвитку (ст. 27), розвитку її талантів, розумових та фізичних здібностей (СТ. 29)

 Держави, зобов'язані захистити дітей від усіх форм експлуатації (ст. 36)

Підліткова злочинність (ст. 40) Поводження держави з підлітками, які        порушили кримінальне законодавство, має сприяти відновленню гідності дитини.

 Держави вживають заходів щодо сприяння регулярному відвідуванню шкіл і зниженню кількості учнів, що залишили школу (cт.28)

Фактично

Дітей викрадають, продають, викидають на смітник, у найкращому разі їх залишають у дитбудинку. Бездоглядних і безпритульних дітей нараховується 14 тис.

Дітей викрадають, продають, викидають на смітник, у найкращому разі їх залишають у дитбудинку. Бездоглядних і безпритульних дітей нараховується 14 тис.

Жорстокість і насильство спостерігається у багатьох українських родинах, в інтернатах, дитбудинках, де повинні бути гарантії щодо захисту знедолених дітей.

Сьогодні в Україні 90 тис. дітей позбавлені батьківської турботи. Безробіття, невідповідність заробітної плати рівню життя, фізична неспроможність нашого дорослого населення – основні чинники, які не сприяють повноцінному розвитку дитячої особистості.

Діти працюють, жебракують. Залучення дітей до жебракування сприяють самі батьки – діти стають злочинцями, безпритульними, вони голодують і гинуть через байдужість своїх батьків алкоголіків чи наркоманів.

Підліткова злочинність останнім часом збільшилася на 24% . Почастішали пограбування, розбої, хуліганство. Як свідчить статистика кожен десятий злочин вчинено у стані сп’яніння.

Рівень освіти у нашій державі останнім часом різко знижується. Масово скорочується кількість класів, сотні шкіл втратили своє право на існування.

https://www.youtube.com/watch?v=zRR0XiriGp4

Питання

1.Чому діти користуються особливими правами?

2.Чи  відбувається порушення прав дітей сьогодні у нашій державі?

3. Що потрібно для того, щоб права дітей не порушували?

Домашнє завдання

Працювати з текстом. Відповідати на питання