ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема: Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!»,

 «Благослови, мати, весну зустрічати!»

 ( за В.Скуратівським) 13.04.2020

https://vseosvita.ua/library/prijdi-vesno-z-radistu-blagoslovi-mati-vesnu-zustricati-pristosuvanna-roslin-i-tvarin-26822.html

https://svitppt.com.ua/chitannya/zustrichaemo-vesnu.html

https://www.youtube.com/watch?v=7f23rNN_MWc

Кожна пора року для нас особлива, бо кожній притаманні свої звичаї, обряди. Весна — пора пробудження, пора надій. Наші пращури зустрічали Новий рік 13 березня. Про звичаї, пов’язані з весною, ми дізнаємося зі статті Василя Скуратівського.

— Народився Василь Тимофійович Скуратівський 25 жовтня 1939 р. На хуторі Великий Ліс Коростенського району на Житомирщині. Тут минуло його дитинство, яке припало на роки війни та повоєнний час, коли підліткам доводилося заміняти батьків, старших братів та сестер, які не повернулися з фронту. «Моє дитинство і підліткові роки припали на добу ще не до кінця втрачених традицій. З огляду на це, маю завдячувати власній долі, оскільки, вивчаючи й описуючи народознавче розмаїття свого народу, мені легше “оперувати” джерелознавчим матеріалом, адже я був не тільки свідком, а й брав участь у тих дійствах». Уперше В. Т. Скуратівський заявив про себе як письменник у 1987 р. книгою «Берегиня». Вона одразу ж набула широкої популярності, тому що її поява збігалася з часом духовного відродження України, палким бажанням людей знати свою минувщину та вивчати духовне життя пращурів. Багатогранність інтересів ученого була дивовижною — це історія, етнографія, народознавство, фольклористика, літературознавство, мистецтвознавство, державознавство, превентивна діяльність тощо. В. Т. Скуратівський — лауреат багатьох премій.

Опрацювання статті Василя Скуратівського «Благослови, мати, весну зустрічати» (с. 160–161)

Перевірка первинного сприйняття.

Коли наші пращури святкували Новий рік?

Коли починали співати веснянки і гаївки.

Коли діти зверталися до неньок із проханням. Прочитайте.

Які пісні співала молодь?

Прочитайте пісню, яку співали діти.

 Вправи на розвиток уважності.

Знайти абзаци в яких є такі словосполучення: «червонії  квіточки», «смаковите печиво», «водили хороводи».

Гра «Знайди і допиши»

До іменників дібрати прикметник з тексту

  •  обряди  ( …)  
  •   хоровод   (…) 
  •   квіточки  ( …) 
  •   печиво   (…) 

Завдання дз: Навчіть своїх менших сестричок, братів веснянок. Виразно читати текст (с. 160–161). Вивчити веснянки з тексту (с. 161).

УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема: Вправи на засвоєння різних форм прикметників 

у сполученні з іменниками. 13.04.2020

https://www.youtube.com/watch?v=RBJp4vtvf18

— Яку частину мови ми вивчаємо?

— Що називає прикметник?

— На які питання відповідають прикметники?

— Якою є роль прикметників у мовленні?

— З якою частиною мови зв’язаний прикметник у реченні?

Утворіть з виділених слів однокореневі прикметники. Виділіть закінчення прикметників. Порівняйте їх із закінченням запитання. Який висновок ви зробили?

Варення із вишні — варення (яке?) вишневе

Кисіль із малини — ...

Стрічка із шовку — ...

Каша із пшона — ...

Плаття із шерсті — ...

Будинок із цегли — ...

Гра «Упізнай предмет за ознакою»

Рідна, лагідна, найдорожча, ніжна, найдобріша — ... .

Запашний, білий, смачний, духмяний, пшеничний — ... .

Білий, холодний, пухкий, іскристий — ... .

Біле, солодке, вершкове, холодне — ... .

Пухнаста, руда, хитра, прудка, спритна, підступна — ... .

Нова, цікава, бібліотечна, яскрава — ... .

Хитрий, колючий, маленький, спритний — ... .

Швидкий, боязкий, довговухий, куцохвостий — ... .

Весняний, сонячний, теплий, лагідний — ... .

Завдання дз : с. 160-162 впр 329 (списати, знайти в тексті прикметники, визначити рід прикметників ужитих в однині).

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

Тема: Писанка, як один із символів України. 

Виготовлення аплікацій писанки відомими техніками 13.04.2020

https://www.youtube.com/watch?v=nm-fxFAFPUY

https://www.youtube.com/watch?v=EFD3UO-gocE

Великдень – одне з найбільших свят християн. Святкується навесні й пов’язане із воскресінням Ісуса Христа, тому й має назву Великдень, тобто Великий день. Це свято весняного сонця і пробудження природи від зимового сну.

- Діти що ви знаєте про Великдень?
-А що є великоднім символом?(писанка)

Назва «писанка» походить від слова «писати».

Писанка — яйце, поверхня якого покрита різнокольоровим розписом з допомогою воску та барвників.

Крашанка — яйце, пофарбоване в один колір.

Дряпанка — на поверхні яйця, пофарбованого в темний колір, голкою або іншим гострим предметом видряпується візерунок, орнамент.
 

Кожен колір у писарстві має символічне значення:

•   червоний — радість, любов, вогонь небесний;

•   жовтий, оранжевий — достигле зерно, врожай, тепло, світло, надія на краще життя, місяць і зорі;

•   зелений — колір весни, пробудження природи, багатство рослинного та тваринного світу, надія на майбутній урожай;

•   блакитний — небо, повітря, вода, сила І здоров'я, здоровий дух;

•   коричневий — земля, щедрість, урожай;

•   білий — чистота і світлість людської душі;

•   чорний — нескінченність життя людини, продовження його в потойбічному світі.
-Витинанка - це ритмічні візерунки, зроблені способом вирізування складеного аркуша паперу.

Мистецтво витинання або вирізування з’явилося разом із виготовленням паперу. Паперовими витинанками люди прикрашали шибки вікон до свят. Вірили, що символічні орнаментальні візерунки витинанок приваблять до оселі благодать: достаток, багатство, ласку надприродних сил.

МАТЕМАТИКА

Тема: Ділення двоцифрового числа на

 одноцифрове виду 72:3, 50:2.

13.04.2020

https://www.youtube.com/watch?v=Q1BRGup2adA

https://www.youtube.com/watch?v=tMBu_6s1EbE

https://vseosvita.ua/library/dilenna-dvocifrovogo-cisla-na-odnocifrove-vidu-72-3-i-50-2-zadaca-povazana-z-odinicnou-normou-54974.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-dilennya-vidu-72-3-50-2-169209.html

https://naurok.com.ua/test/dilennya-dvocifrovogo-chisla-na-odnocifrove-vidu-72-3-i-50-2-149076.html

Пояснення способу обчислень (с. 138, завдання 898)

1) замінюємо ділене сумою розрядних доданків;

2) користуючись правилом ділення суми на число, ділимо спочатку десятки, а потім — одиниці, отримані результати додаємо.

72 : 3

60 : 3 = 20

12 : 3 = 4

20 + 4 = 24

— Число 70 на 3 не ділиться, тому число 72 ми не можемо замінити сумою розрядних доданків. Замінимо число 72 сумою зручних доданків. Виділимо з числа 72 найбільше число десятків, яке ділиться на 3. Це число 60. Отже, 72 — це 60 і 12. Тепер кожен з отриманих доданків розділимо на 3, а результати додамо.

72 : 3 = 24

50 : 2 = (40 + 10) : 2 = 40 : 2 + 10 : 2 = 20 + 5 = 25

Примітка. Слід звернути увагу учнів на підбір зручних доданків: зручно, щоб при діленні першого доданка на число ми отримували 10 або 20, або будь-яке кругле число. Тому при підборі зручних доданків треба міркувати так: перший доданок — це дільник, збільшений у 10, або в 20, або в 30... разів, а другий доданок — це те, що залишається від діленого.

Завдання дз: с. 139, завдання 906; 907.