ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема: Життєвий і творчий шлях М.Сингаївського. М.Сингаївський

 «Вийшов травень з лісу», «На врожай» 27.04.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-m-singa-vskiy-viyshov-traven-z-lisu-173485.html

https://www.youtube.com/watch?v=3sq5H3ZR_aM

https://www.youtube.com/watch?v=YIn75AC0zck

Біографічна довідка

— Микола Федорович Сингаївський народився 12 листопада 1936 р., в родині хліборобів, на Поліссі у невеличкому селі Шатрище Коростенського району Житомирської області.

Навчаючись у Київському університеті, позаштатно працював у редакціях різних газет.

У 1958 р. побачила світ перша збірка для дітей «Жива криничка». Схвальним словом про неї відгукнувся Михайло Панасович Стельмах. Відтоді прийшло до читача понад сорок книжок — поетичних і прозових, з них — половина для дітей.

У 1968 році поетичні книги «З березнем по землі», «Архіпелаги» були відзначені премією імені О. Бойченка. За книги «Вогневиця» і «Поступ» Сингаївський удостоєний звання лауреата Республіканської комсомольської премії імені М. Островського.

Багато мелодій, написаних на вірші поета, стали «співучими» серед людей: «Чорнобривці», «Безсмертник», «Полісяночка», «В краю дитинства», «Сонце в долонях», «Розляглося наше поле» та інші. Одна зі збірок має назву «Я родом із пісні» — свідчення любові автора до цього жанру.

Виразне читання вірша учнями  с.167

— Яким постає травень за рядками вірша?

— Скажи словами вірша, як змінювалися луг, ниви, трави, квіти, зустрічаючи травень?

— Які нові ознаки травня відкриває поет?

Гра «Знайди риму».

Вклонився — ... (зазеленівся).  Усміхнувся — ... (роззувся).

Прослались — ... (озивались).  Квіти — ... (ходити).

Гра «Доповни рядки».

Травень вклонився...

Травень усміхнувся...

Травень учився...

Виразне читання вірша учнями  с.168

— У яку пору зачастили дощі?

— Які слова у вірші повторюються?

— Який настрій вони підкреслюють?

— Знайди спонукальне речення.

— До чого закликає нас поет?

 Гра «Знайди риму»

Край — ...

Струна — ...

Пора — ...

Здаля — ...

Зважай — ...

Завдання дз: Вивчити вірш напам’ять (с. 167), виразно читати вірш, скласти розповідь за прислів’ями (с. 168).

УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема: Дієслова синоніми. 27.04

https://www.youtube.com/watch?v=f_XfZl6QwKo

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-dieslova-sinonimi-106489.html

Попрацюємо в підручнику  (вправа 349, с. 169  усно)

— Доберіть синоніми до дієслова сідає, але такі, щоб їх можна було вжити зі словом сонце.

— Доберіть синонімічні дієслова.

Гра «Добери»

— Із ряду слів, близьких за значенням, доберіть і вставте у речення найбільш влучні.

Ліс ще ... в передранішній тиші. Тихо навкруги, мертво. Лиш де-не-де ... пташка, непевним голосом ... зі свого затишку.

Слова для довідки: дрімає, спить, куняє; прокинеться, встане, пробудиться; заспіває, обізветься, защебече, зацвірінькає.

Гра «Голоси тварин»

Як вони подають голос?

Собака ... , кінь ...

корова ... ,коза ...

кішка ... ,ведмідь ...

вовк ... , свиня ...

курка ... ,голуб ...

ворона ... , сорока ...

ластівка ... , горобець ... , жаба ...

Творче завадання

—  З поданих синонімів виберіть найбільш удалий. Доберіть заголовок.

Радісно (засвітить, зігріє, засяє) весняне сонечко. По дорогах (побіжать, потечуть) веселі струмки. Лід на річці (посиніє, почорніє). (Набубнявіють, збільшаться) на деревах бруньки. З теплих країв (прилетять, прилинуть, повернуться) птахи.

Підсумок:

— Навіщо в нашій мові вживаються дієслова-синоніми?

Завдання дз: с. 170 с. 353, роб зош 37-38

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

Тема: Культура харчування. Сервірування столу до обіду.

 Складання серветок.27.04.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-vihovnogo-zahodu-serviruvannya-stolu-86889.html

https://www.youtube.com/watch?v=cWkz5GNbUSQ

https://www.youtube.com/watch?v=PntS5PZP6CM

https://www.youtube.com/watch?v=zzyt-94R0_w

Посуд - узагальнена назва різноманітних за формою та оформленням ємностей, які виготовляються із глини, скла, металу, пластику тощо. Використовуються для приготування або подавання їжі, напоїв тощо, а також для зберігання харчових продуктів.

Посуд поділяють на кухонний і столовий.

- Назвіть приклади кухонного посуду.

Сервірування стола – це підготування й оформлення його для споживання їжі. Спочатку стіл накривають, найчастіше, білою  скатертиною, а для чайного столу використовують кольорову. Напроти кожного за столом ставлять тарілку на відстані 2 см від краю стола. Розкладають столові прибори.

Гра «Так чи ні»

Коли їси, розхитуйся на стільці

Виделку тримай у лівій руці, а ніж у правій

Клади лікті на стіл

Їж з ножа.

Бери страву тільки після гостей чи дорослих.

За столом розмовляй з повним ротом, човгай ногами.

Не вибирай, а бери те , що лежить ближче до тебе.

Бажай всім «Смачного!», «Хліб - сіль».

МАТЕМАТИКА

Тема: Залежність частки від зміни дільника.

Розв’язування задач. 27.04.20

https://www.youtube.com/watch?v=J9rsnMjhMRk

https://www.youtube.com/watch?v=eJTZ-3EzrS0

Розв’язування рівнянь (с. 148, завдання 977)

— Що невідомо в рівняннях? Як знайти дільник?

12 : х = 3            60 : х = 3          120 : х = 3

х = 4                   х = 20               х = 40

Робота в підручнику (с. 148, завдання 978)

— Порівняйте дільники й частки та зробіть висновок.

Висновок. Якщо дільник збільшити (зменшити) в кілька разів при незмінному діленому, то частка зменшиться (збільшиться) у стільки ж разів.

Коментоване розв’язування прикладів (с. 148, завдання 979)

— Порівняйте вирази у кожному стовпчику. Знайдіть значення виразів нижнього рядка, використовуючи значення відповідних виразів верхнього.

 Робота над задачами

 Завдання 980 (с. 149)

— Про що розповідається в задачі?

— Що відомо про яблучний сік?

— Що відомо про томатний сік?

— Якою дією взнаємо про кількість банок яблучного (томатного) соку?

— Якою дією відповімо на питання задачі?

Розв’язання

1-й спосіб

1) 180 : 3 = 60 (бан.) — яблучного соку;

2) 120 : 3 = 40 (бан.) — томатного соку;

3) 60 + 40 = 100 (бан.)

2-й спосіб

1) 180 + 120 = 300 (л) — усього соку;

2) 300 : 3 = 100 (бан.)

— На скільки більше буде банок томатного соку, ніж яблучного? (60 – 40 = 20 (бан.))

Розв’язування логічних завдань

Завдання 982 (с. 149).

Розв’язання

1) 111 – 11 = 100;

2) (5 + 5 + 5 + 5) • 5 = 100

3) (5 • 5 • 5) – (5 • 5) = 100

4) 5 • (5 – 5 : 5) • 5 = 100

Підсумок:

— Як зміниться частка при зміні дільника?

Завдання дз: с. 149, завдання 983; 984.