Опубліковано: 2020-04-27
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Тема: Життєвий і творчий шлях М.Сингаївського. М.Сингаївський
«Вийшов травень з лісу», «На врожай» 27.04.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-m-singa-vskiy-viyshov-traven-z-lisu-173485.html
https://www.youtube.com/watch?v=3sq5H3ZR_aM
https://www.youtube.com/watch?v=YIn75AC0zck
Біографічна довідка
— Микола Федорович Сингаївський народився 12 листопада 1936 р., в родині хліборобів, на Поліссі у невеличкому селі Шатрище Коростенського району Житомирської області.
Навчаючись у Київському університеті, позаштатно працював у редакціях різних газет.
У 1958 р. побачила світ перша збірка для дітей «Жива криничка». Схвальним словом про неї відгукнувся Михайло Панасович Стельмах. Відтоді прийшло до читача понад сорок книжок — поетичних і прозових, з них — половина для дітей.
У 1968 році поетичні книги «З березнем по землі», «Архіпелаги» були відзначені премією імені О. Бойченка. За книги «Вогневиця» і «Поступ» Сингаївський удостоєний звання лауреата Республіканської комсомольської премії імені М. Островського.
Багато мелодій, написаних на вірші поета, стали «співучими» серед людей: «Чорнобривці», «Безсмертник», «Полісяночка», «В краю дитинства», «Сонце в долонях», «Розляглося наше поле» та інші. Одна зі збірок має назву «Я родом із пісні» — свідчення любові автора до цього жанру.
Виразне читання вірша учнями с.167
— Яким постає травень за рядками вірша?
— Скажи словами вірша, як змінювалися луг, ниви, трави, квіти, зустрічаючи травень?
— Які нові ознаки травня відкриває поет?
Гра «Знайди риму».
Вклонився — ... (зазеленівся). Усміхнувся — ... (роззувся).
Прослались — ... (озивались). Квіти — ... (ходити).
Гра «Доповни рядки».
Травень вклонився...
Травень усміхнувся...
Травень учився...
Виразне читання вірша учнями с.168
— У яку пору зачастили дощі?
— Які слова у вірші повторюються?
— Який настрій вони підкреслюють?
— Знайди спонукальне речення.
— До чого закликає нас поет?
Гра «Знайди риму»
Край — ...
Струна — ...
Пора — ...
Здаля — ...
Зважай — ...
Завдання дз: Вивчити вірш напам’ять (с. 167), виразно читати вірш, скласти розповідь за прислів’ями (с. 168).
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема: Дієслова синоніми. 27.04
https://www.youtube.com/watch?v=f_XfZl6QwKo
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-dieslova-sinonimi-106489.html
Попрацюємо в підручнику (вправа 349, с. 169 усно)
— Доберіть синоніми до дієслова сідає, але такі, щоб їх можна було вжити зі словом сонце.
— Доберіть синонімічні дієслова.
Гра «Добери»
— Із ряду слів, близьких за значенням, доберіть і вставте у речення найбільш влучні.
Ліс ще ... в передранішній тиші. Тихо навкруги, мертво. Лиш де-не-де ... пташка, непевним голосом ... зі свого затишку.
Слова для довідки: дрімає, спить, куняє; прокинеться, встане, пробудиться; заспіває, обізветься, защебече, зацвірінькає.
Гра «Голоси тварин»
Як вони подають голос?
Собака ... , кінь ...
корова ... ,коза ...
кішка ... ,ведмідь ...
вовк ... , свиня ...
курка ... ,голуб ...
ворона ... , сорока ...
ластівка ... , горобець ... , жаба ...
Творче завадання
— З поданих синонімів виберіть найбільш удалий. Доберіть заголовок.
Радісно (засвітить, зігріє, засяє) весняне сонечко. По дорогах (побіжать, потечуть) веселі струмки. Лід на річці (посиніє, почорніє). (Набубнявіють, збільшаться) на деревах бруньки. З теплих країв (прилетять, прилинуть, повернуться) птахи.
Підсумок:
— Навіщо в нашій мові вживаються дієслова-синоніми?
Завдання дз: с. 170 с. 353, роб зош 37-38
ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
Тема: Культура харчування. Сервірування столу до обіду.
Складання серветок.27.04.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-vihovnogo-zahodu-serviruvannya-stolu-86889.html
https://www.youtube.com/watch?v=cWkz5GNbUSQ
https://www.youtube.com/watch?v=PntS5PZP6CM
https://www.youtube.com/watch?v=zzyt-94R0_w
Посуд - узагальнена назва різноманітних за формою та оформленням ємностей, які виготовляються із глини, скла, металу, пластику тощо. Використовуються для приготування або подавання їжі, напоїв тощо, а також для зберігання харчових продуктів.
Посуд поділяють на кухонний і столовий.
- Назвіть приклади кухонного посуду.
Сервірування стола – це підготування й оформлення його для споживання їжі. Спочатку стіл накривають, найчастіше, білою скатертиною, а для чайного столу використовують кольорову. Напроти кожного за столом ставлять тарілку на відстані 2 см від краю стола. Розкладають столові прибори.
Гра «Так чи ні»
Коли їси, розхитуйся на стільці
Виделку тримай у лівій руці, а ніж у правій
Клади лікті на стіл
Їж з ножа.
Бери страву тільки після гостей чи дорослих.
За столом розмовляй з повним ротом, човгай ногами.
Не вибирай, а бери те , що лежить ближче до тебе.
Бажай всім «Смачного!», «Хліб - сіль».
МАТЕМАТИКА
Тема: Залежність частки від зміни дільника.
Розв’язування задач. 27.04.20
https://www.youtube.com/watch?v=J9rsnMjhMRk
https://www.youtube.com/watch?v=eJTZ-3EzrS0
Розв’язування рівнянь (с. 148, завдання 977)
— Що невідомо в рівняннях? Як знайти дільник?
12 : х = 3 60 : х = 3 120 : х = 3
х = 4 х = 20 х = 40
Робота в підручнику (с. 148, завдання 978)
— Порівняйте дільники й частки та зробіть висновок.
Висновок. Якщо дільник збільшити (зменшити) в кілька разів при незмінному діленому, то частка зменшиться (збільшиться) у стільки ж разів.
Коментоване розв’язування прикладів (с. 148, завдання 979)
— Порівняйте вирази у кожному стовпчику. Знайдіть значення виразів нижнього рядка, використовуючи значення відповідних виразів верхнього.
Робота над задачами
Завдання 980 (с. 149)
— Про що розповідається в задачі?
— Що відомо про яблучний сік?
— Що відомо про томатний сік?
— Якою дією взнаємо про кількість банок яблучного (томатного) соку?
— Якою дією відповімо на питання задачі?
Розв’язання
1-й спосіб
1) 180 : 3 = 60 (бан.) — яблучного соку;
2) 120 : 3 = 40 (бан.) — томатного соку;
3) 60 + 40 = 100 (бан.)
2-й спосіб
1) 180 + 120 = 300 (л) — усього соку;
2) 300 : 3 = 100 (бан.)
— На скільки більше буде банок томатного соку, ніж яблучного? (60 – 40 = 20 (бан.))
Розв’язування логічних завдань
Завдання 982 (с. 149).
Розв’язання
1) 111 – 11 = 100;
2) (5 + 5 + 5 + 5) • 5 = 100
3) (5 • 5 • 5) – (5 • 5) = 100
4) 5 • (5 – 5 : 5) • 5 = 100
Підсумок:
— Як зміниться частка при зміні дільника?
Завдання дз: с. 149, завдання 983; 984.