Опубліковано: 2020-03-30
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Вступ до розділу «Із скарбниці казкарів світу». Життєвий і творчий шлях братів Грімм. Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшина» (скорочено) (30.03.2020)
https://dovidka.biz.ua/brati-grimm-biografiya-skorocheno/
https://www.youtube.com/watch?v=htkPF3sr7P8
https://www.youtube.com/watch?v=-ifuQng17Aw
Розмовна хвилинка
— Казка — це вигадана історія зі щасливим кінцем і обов’язковою перемогою добра над злом. Найчастіше в казках присутні чари і різні неймовірні у звичайному житті пригоди. Недоступне стає доступним, нереальне реальним.
Казка — це світ чарівний та незвичайний,
Казка — це диво, сповнене краси.
Поринуть у казку — це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.
Саме тому казки люблять і діти, і дорослі. У кожного народу є свої казки з їх особливостями — національними героями, побутом. Це один з основних жанрів фольклору.
У кожній казці є головні герої, за пригодами яких ми спостерігаємо.
Тестування.
1. Хто напророчив королеві народження дівчинки?
а) Чаклунка;
б) жаба;
в) король.
2. Скільки чарівниць жило в королівстві?
а) 12;
б) 10;
в) 13.
3. Скількох запросили на пишний бенкет?
а) 12;
б) 13;
в) 9.
4. Від чого зла чаклунка напророчила королівні смерть?
а) Від веретена;
б) від колючки;
в) від укусу комахи.
5. Яка чаклунка пом’якшила жорстокий вирок злої чаклунки?
а) Десята;
б) дванадцята;
в) тринадцята.
6. Якою росла королівна?
а) Прекрасною, привітною, розумною;
б) злою, жорстокою, красивою;
в) вередливою, красивою, привітною.
Підсумок
— Яку казку читали?
— Хто її автор?
— Чому вчить ця казка?
Завдання дз с.142 – 146 читати, відповідати на питання, стисло переказувати, скласти план
УКРАЇНСЬКА МОВА
Загальне поняття про прикметник (питання, значення, роль у реченні) (30.03.2020)
https://naurok.com.ua/prezentaciya-zagalne-ponyattya-pro-prikmetnik-23951.html
https://naurok.com.ua/prezentaciya-zagalne-ponyattya-pro-prikmetnik-23951.html
Опрацювання вірша «Прикметник»
Що прикметник означає?
Він прикмети називає –
всі прикмети визначає.
Розуміється на всьому:
на великому й малому,
який смак в кого буває,
і за кольором впізнає,
і за розміром і віком,
яким стане чоловіком,
почуття він розпізнає,
про характер думку має,
про красу і про вроду,
про навколишню природу,
і про місяць, і про сонце,
ще й загляне у віконце.
Всі ознаки добре знає,
Слово точне добирає –
їх багато дуже має.
Коли хтось про щось спитає,
тут же він відповідає:
-Яка мама? – Добра, щира,
і привітна, співчутлива…
-Який тато? – Сильний, мужній,
гарний, чуйний, дужий…
Всіх ознак не перелічиш.
Перевір, якщо лиш хочеш.
Висновок. Прикметники називають ознаки предметів і відповідають на питання який? яка? яке? які?
Довідка
За кількістю слів, вживаних у нашому мовленні, прикметник займає четверте місце після іменника, займенника та дієслова. Використання прикметників у мовленні робить його образним, емоційним, експресивним. Зараз наведіть, будь ласка, приклади цієї частини мови:
за смаком (солоний, кислий, гіркий, пекучий, терпкий, …);
за матеріалом (дерев’яний, металевий, залізний, шкіряний, резиновий, пластмасовий, …);
за призначенням (письмовий, обідній, дитячий, канцелярський, слюсарний, столярний, …);
за виявом почуттів (сердитий, похмурий, радісний, веселий, смутний, лагідний).
Робота з підручником (виконання вправи 289, с. 143-144)
- Прочитайте. Чи можна точно визначити , в яку пору року відбувається подія? Чому?
- У кожному реченні на місці крапок вставте прикметники. Доберіть слова так, щоб було зрозуміло, в яку пору року відбувається подія.
- Яка частина мови допомогла увиразнити текст? Зробіть висновок про значення прикметників у нашому мовленні.
Підсумок
На які питання відповідає прикметник?
Що означає?
Яким членом речення буває?
Яким стає текст завдяки прикметникам?
Гра « Впіймай прикметник» ( оплесками)
Ведмідь, зелень, синій, зелений, великий, велетень, височіти, рибалити, рибний, високий, веселка, зимовий, веселитися, риба, олівець, веселий, добрий, сердитий, холодна, сонце, сонячний, гірка, рідна, весняне, весна.
Завдання дз вправа 291, с.144
МАТЕМАТИКА
Множення суми на число (30.03.2020)
https://naurok.com.ua/prezentaciya-mnozhennya-sumi-na-chislo-99541.html
Математичний диктант
- Перший множник 10, другий — 4. Знайдіть добуток.
- Число 10 збільшіть у 6 разів.
- Перший множник 20, другий — 5. Знайдіть добуток.
- Ділене 800, дільник 20. Знайдіть частку.
- Ділене 200, дільник 4. Знайдіть частку.
- На яке число треба помножити 9, щоб отримати 900?
- На яке число треба розділити 49, щоб отримати 7?
- Знайдіть добуток чисел 80 і 4.
- Знайдіть частку чисел 120 і 10.
- Яке число треба розділити на 5, щоб отримати 100?
- Яке число треба помножити на 15, щоб отримати 150?
- Знайдіть добуток чисел 20 і 4.
Сьогодні ви дізнаєтеся, як множити суму на число.
Аналіз способу обчислення (с. 125, завдання 797)
Учні читають розв’язання задачі різними способами. Пояснюють, про що дізналися кожною дією.
— Якого кольору були квіти?
— Скільки білих квітів у одному букеті?
— Скільки червоних квітів у одному букеті?
— Скільки було букетів?
— Про що запитується в задачі?
— Про що дізналися у першій дії?
1-й спосіб
(3 + 2) ∙ 7 = 35 (к.)
— Як можна розв’язати задачу інакше? (Знайти кількість білих квітів у семи букетах, потім — червоних квітів у семи букетах, а потім результати додати.)
— Скільки дій у розв’язанні задачі другим способом? (Три)
2-й спосіб
3 • 7 + 2 • 7 = 35 (к.)
Первинне закріплення (с. 125, завдання 798)
1) Поясніть, як помножили суму на число.
(4 + 3) ∙ 9 = 7 • 9 = 63
2) Розгляньте інший спосіб множення суми на число.
(4 + 3) • 9 = 4 • 9 + 3 • 9 = 36 + 27 = 63. (Щоб обчислити значення добутку другим способом, кожний доданок помножили на число і додали отримані добутки.)
Учні читають правило: «Щоб помножити суму на число, можна помножити на це число кожний доданок і знайдені добутки додати».
Самостійна робота
А тепер самостійно розв’яжіть задачу іншого виду.
Підручник № 802
Задача 802
Піску – 60 кг
Цементу - ?, на 40 кг м., у ? раз. менше
Завдання дз с. 125 (правило) , с. 126 807, 808 (усно), с.127 № 813, 814 (письмово)