ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Вступ до розділу «Із скарбниці казкарів світу». Життєвий і творчий шлях братів Грімм. Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшина» (скорочено) (30.03.2020)

https://dovidka.biz.ua/brati-grimm-biografiya-skorocheno/

https://www.youtube.com/watch?v=htkPF3sr7P8

https://www.youtube.com/watch?v=-ifuQng17Aw

Розмовна хвилинка

Казка — це вигадана історія зі щасливим кінцем і обов’язковою перемогою добра над злом. Найчастіше в казках присутні чари і різні неймовірні у звичайному житті пригоди. Недоступне стає доступним, нереальне реальним.

Казка — це світ чарівний та незвичайний,

Казка — це диво, сповнене краси.

Поринуть у казку — це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

Саме тому казки люблять і діти, і дорослі. У кожного народу є свої казки з їх особливостями — національними героями, побутом. Це один з основних жанрів фольклору.

У кожній казці є головні герої, за пригодами яких ми спостерігаємо.

 

Тестування.

1. Хто напророчив королеві народження дівчинки?

а) Чаклунка;

б) жаба;

в) король.

2. Скільки чарівниць жило в королівстві?

а) 12;

б) 10;

в) 13.

3. Скількох запросили на пишний бенкет?

а) 12;

б) 13;

в) 9.

4. Від чого зла чаклунка напророчила королівні смерть?

а) Від веретена;

б) від колючки;

в) від укусу комахи.

5. Яка чаклунка пом’якшила жорстокий вирок злої чаклунки?

а) Десята;

б) дванадцята;

в) тринадцята.

6. Якою росла королівна?

а) Прекрасною, привітною, розумною;

б) злою, жорстокою, красивою;

в) вередливою, красивою, привітною.

Підсумок

— Яку казку читали?

— Хто її автор?

— Чому вчить ця казка?

 

Завдання дз с.142 – 146 читати, відповідати на питання, стисло переказувати, скласти план

УКРАЇНСЬКА МОВА

Загальне поняття про прикметник (питання, значення, роль у реченні) (30.03.2020)

https://naurok.com.ua/prezentaciya-zagalne-ponyattya-pro-prikmetnik-23951.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-zagalne-ponyattya-pro-prikmetnik-23951.html

Опрацювання вірша «Прикметник» 

Що прикметник означає?                             

 Він прикмети називає –                        

всі прикмети визначає.                          

Розуміється на всьому:                          

на великому й малому,                             

який смак в кого буває,                             

і за кольором впізнає,                              

і за розміром і віком,                               

яким стане чоловіком,                           

почуття він розпізнає,                           

про характер думку має,                        

про красу і про вроду,                              

про навколишню природу,                   

і про місяць, і про сонце,

ще й загляне у віконце.

Всі ознаки добре знає,

Слово точне добирає –

їх багато дуже має.

Коли хтось про щось спитає,

тут же він відповідає:

-Яка мама? – Добра, щира,

і привітна, співчутлива…

-Який тато? – Сильний,  мужній,

гарний, чуйний, дужий…

Всіх ознак не перелічиш.

Перевір, якщо лиш хочеш.

Висновок. Прикметники називають ознаки предметів і відповідають на питання який? яка? яке? які?

 

Довідка 

    За кількістю слів, вживаних у нашому мовленні, прикметник займає четверте місце після іменника, займенника та дієслова. Використання прикметників у мовленні робить його образним, емоційним, експресивним. Зараз наведіть, будь ласка, приклади цієї частини мови:

за смаком (солоний, кислий, гіркий, пекучий, терпкий, …);

за матеріалом (дерев’яний, металевий, залізний, шкіряний, резиновий, пластмасовий, …);

за призначенням (письмовий, обідній, дитячий, канцелярський, слюсарний, столярний, …);

 за виявом почуттів (сердитий, похмурий, радісний, веселий, смутний, лагідний). 

Робота з підручником (виконання вправи 289, с. 143-144) 

  • Прочитайте. Чи можна точно визначити , в яку пору року відбувається подія? Чому?
  • У кожному реченні на місці крапок вставте прикметники. Доберіть слова так, щоб було зрозуміло, в яку пору року відбувається подія.
  • Яка частина мови допомогла увиразнити текст? Зробіть висновок про значення прикметників у нашому мовленні.

Підсумок 

На які питання відповідає прикметник?

Що означає?

Яким членом речення буває?

Яким стає текст завдяки прикметникам?

 

Гра « Впіймай прикметник» ( оплесками) 

Ведмідь, зелень, синій, зелений, великий, велетень, височіти, рибалити, рибний, високий, веселка, зимовий, веселитися, риба, олівець, веселий, добрий, сердитий, холодна, сонце, сонячний, гірка, рідна, весняне, весна.

 Завдання дз  вправа 291, с.144

МАТЕМАТИКА

Множення суми на число (30.03.2020)

https://naurok.com.ua/prezentaciya-mnozhennya-sumi-na-chislo-99541.html

https://miyklas.com.ua/p/matematika/3-klas/pozatablichne-mnozhennia-ta-dilennia-17399/mnozhennia-sumi-na-chislo-17400/re-65cbbc1f-4eb5-4c67-8f8c-ec96cd42f1b3

https://vseosvita.ua/library/mnozenna-sumi-na-cislo-rozvazuvanna-zadac-dvoma-sposobami-rozvazuvanna-zadac-z-bukvenimi-danimi-54947.html

  Математичний диктант

- Перший множник 10, другий — 4. Знайдіть добуток.

- Число 10 збільшіть у 6 разів.

- Перший множник 20, другий — 5. Знайдіть добуток.

- Ділене 800, дільник 20. Знайдіть частку.

- Ділене 200, дільник 4. Знайдіть частку.

- На яке число треба помножити 9, щоб отримати 900?

- На яке число треба розділити 49, щоб отримати 7?

- Знайдіть добуток чисел 80 і 4.

- Знайдіть частку чисел 120 і 10.

- Яке число треба розділити на 5, щоб отримати 100?

- Яке число треба помножити на 15, щоб отримати 150?

- Знайдіть добуток чисел 20 і 4.


Сьогодні  ви дізнаєтеся, як множити суму на число.

Аналіз способу обчислення (с. 125, завдання 797)

Учні читають розв’язання задачі різними способами. Пояснюють, про що дізналися кожною дією.

— Якого кольору були квіти?

— Скільки білих квітів у одному букеті?

— Скільки червоних квітів у одному букеті?

— Скільки було букетів?

— Про що запитується в задачі?

— Про що дізналися у першій дії?

1-й спосіб

(3 + 2) ∙ 7 = 35 (к.)

— Як можна розв’язати задачу інакше? (Знайти кількість білих квітів у семи букетах, потім — червоних квітів у семи букетах, а потім результати додати.)

— Скільки дій у розв’язанні задачі другим способом? (Три)

2-й спосіб

3 • 7 + 2 • 7 = 35 (к.)


Первинне закріплення (с. 125, завдання 798)

1) Поясніть, як помножили суму на число.

(4 + 3) ∙ 9 = 7 • 9 = 63

2) Розгляньте інший спосіб множення суми на число.

(4 + 3) • 9 = 4 • 9 + 3 • 9 = 36 + 27 = 63. (Щоб обчислити значення добутку другим способом, кожний доданок помножили на число і додали отримані добутки.)

Учні читають правило: «Щоб помножити суму на число, можна помножити на це число кожний доданок і знайдені добутки додати».


Самостійна робота

А тепер самостійно розв’яжіть задачу іншого виду.

Підручник № 802

                                 Задача 802

Піску – 60 кг

Цементу - ?, на 40 кг м.,                 у ? раз. менше


Завдання дз  с. 125 (правило) , с. 126  807, 808 (усно), с.127 № 813, 814 (письмово)