Тема:  Випадки множення і ділення в межах 1000, які зводяться до табличних.

 Розв’язання задач 03.04.2020

https://vseosvita.ua/library/vipadki-mnozenna-i-dilenna-v-mezah-1000-so-zvodatsa-do-tablicnih-zadaci-na-tri-dii-so-mistat-zbilsenna-zmensenna-cisla-v-54960.html

https://naurok.com.ua/triger-mnozhennya-i-dilennya-v-mezhah-1000-scho-zvodyatsya-do-tablichnih-vipadkiv-26190.html

Математичний диктант

  • Зменшіть число 680 на 30.
  • Збільшіть число 210 на 450.
  • Перший доданок 130, другий 40. Знайдіть суму.
  • Зменшуване 980, від’ємник 500. Знайдіть різницю.
  • Від 4 сотень відніміть 5 десятків.
  • Добуток двох множників дорівнює 360. Перший множник 40. Знайдіть другий множник.
  • У скільки разів число 300 більше 30?
  • Збільшіть число 12 у 4 рази.
  • Зменшіть число 80 у 8 разів.
  • Сьогодні  ми ознайомимося з випадками множення і ділення в межах 1000, які спираються на табличні обчислення.

Робота за таблицею (с. 133, завдання 851)

  • — Як називаються числа при діленні?
  • — Як знайти ділене? дільник?
  • Завдання 852
  •  Опрацювання матеріалу (с. 133, завдання 852)
  • — Розгляньте записи та поясніть спосіб обчислення.
  • 70 · 8 = 560
  • 7 дес. · 8 = 56 дес.
  • 420 : 6 = 70
  • 42 дес. : 6 = 7 дес.   
  • Усні обчислення з коментуванням (с. 133, завдання 853)
  • 30 · 8 = 240                       640 : 8 = 80
  • 90 · 3 = 270                       350 : 7 = 50
  • 120 : 6 · 5 = 100               400 : 5 : 10 = 8
  • 240 – 180 : 3 = 180          540 + 60 · 6 = 90
  • Фронтальна робота над задачею (с. 133, завдання 854)
  • — Прочитайте задачу.
  • — Що в задачі відоме? Що треба дізнатися?
  • — Чи можемо відразу відповісти на питання задачі?
  • — Що повинні взнати спочатку? (Скільки посіяли ячменю.)
  • — Що дізнаємося другою дією? (Скільки посіяли ячменю і проса разом.)
  • — Якою дією дізнаємося кількість посіяної кукурудзи? (Множенням)

  • Розв’язання
  • 1) 60 : 3 = 20 (кг) — посіяли ячменю;
  • 2) 60 + 20 = 80 (кг) — посіяли проса і ячменю разом;
  • 3) 80 ∙ 3 = 240 (кг)
  • Відповідь: 240 кг посіяли кукурудзи.
  • Розв’язування нерівностей (с. 133, завдання 855)
  • — Запишіть усі значення букви х, при яких нерівності правильні.
  • Відповіді:
  • 1) х = 26; 25; 24; 23; 22; 21; 20.
  • 2) х = 4; 3; 2; 1; 0.
  • 3) х = 6; 5; 4; 3; 2; 1; 0.
  • Гра «Віконечка» (с. 133, завдання 856)
  • — Спишіть, вставляючи пропущені числа.
  • 8 м 6 дм =      дм             30 мм =     см
  • 6 дм 4 см =     см           140 см =   м     см
  • Самостійна робота над задачею (с. 133, завдання 858)
  • Підсумок 
  • — Як називаються числа при діленні?
  • — Як знайти ділене? дільник?
  •  Завдання дз: с. 133, № 859; № 860. Робочий зошит с.73-74