Земля – це край, де ти народився і живеш, край неповторної краси та багатства. Кожне дерево, квітка, травинка – це частина рідної природи, частинка рідної землі. Природа подарувала їх людям навіки. Людина живе і працює серед природи, тому зобов’язана її берегти. Україна здавна славиться своїми природними багатствами: полями, лісами, горами та річками.
Особливо шанобливо люди ставляться до землі, яку називають годувальницею. І від того, як ми будемо ставитись до неї, до довкілля, залежить наше майбутнє.
- Чому землю називають годувальницею? - Що ми називаємо довкіллям?
Як потрібно ставитись до природи, що нас оточує?
Сьогодні ми помандруємо на екскурсію просторами рідного краю. Про місце екскурсії ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки.
1. Маю жовтий вусок,
Запашний колосок.
Буде з мене мука
І паляниця м’яка. ( Пшениця )
2. Наш поживний «Геркулес» не що інше, як … ( овес ) 3. Зуби жовті має, ними не кусає. (Кукурудза)
4. Хто старший? Овес чи ячмінь? ( Ячмінь, бо має довші вуса)
5. Море безкрає золотом грає, котить поволі хвилі шовкові. (Хлібне поле).
Повторення правил поведінки на природі: - Не топчи, не зривай рослини!
- Найкраща квітка та, що квітує там, де зросла. Не губи її!
- Не галасуй і ти побачиш казку про життя рослин.
- Не шуми – послухай, як шелестять налиті зерном колоски. Це музика поля!
- Не лови комах – вони запилюють рослини!
- Не залишай сміття на природі!
- Уважно слухай вчителя, усе запам’ятовуй!
- Не відходь від класу, ти можеш заблукати.
Які рослини крім зернових ви побачили на полі?
Так, ви побачили осот, волошки, мак, лободу, щирицю, мишій – це бур’яни.
- Як потрапили вони на поле?
- Чи сіяла їх людина?
- Бур’яни мають добре розвинуту кореневу систему, висушують грунт і забирають з нього поживні речовини, які необхідні для росту і розвитку культурних рослин. Вони швидше ростуть і затінюють їх. Бур’яни сприяють масовому розмноженню шкідливих комах і збудників хвороб рослин, що знижує урожай.