Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

ТЕМА: Птахи принесли на крилах весну.

За підручником ст. 104

1.Гра «Правда – неправда»

- Якщо правда говоріть – «так», якщо неправда – «ні».

-  Навесні тварини  линяють. (Так).

- У білки і зайця змінюється забарвлення шерсті. (Так).

- Їжаки навесні впадають у сплячку. (Ні).

- Багато тварин народжують навесні дитинчат. (Так).

- Навесні прокидається ведмідь. (Так).

- Зайчата народжуються сліпими без шубки (Ні).


МАТЕМАТИКА

ТЕМА: Знаходження невідомого дільника. Складені задачі на знаходження невідомого від’ємника.

За підручником ст. 144 – 145 № 890 (приклади) + вивчити правило, № 893 (приклади), № 894 (задача), № 896 (приклади), № 897 (задача).

  1. Задача.

На стоянці було 13 автомобілів. Після того, як кілька поїхало, на стоянці залишилося 9 автомобілів. Скільки автомобілів поїхало?

На таблиці подано скорочений запис задачі і її предметне зображення.

Було — 13

 Поїхало — ?

 Залишилося — 9

  • Полічіть, скільки автомобілів було на стоянці. (13)

  • Скільки автомобілів залишилося, коли кілька поїхало? (9)

  • Покажіть, скільки автомобілів залишилося на стоянці.

  • 13 автомобілів — це 9 автомобілів, які залишилися, і ті, які поїхали. Як дізнатися, скільки автомобілів поїхало? (Від числа 13 відняти 9.)

  • Скажіть, як називають записи такого виду?

  • 15+3            50-30                    10+5-8

2. Обчисліть їх.

Обміняйтеся зошитами з сусідами по парті і перевіримо результати.

Поміркуйте, як можна прочитати ці вирази?

Складіть числовий вираз значення якого дорівнює 54.

А тепер складіть вираз значення якого – 30.

Випишіть лише ті вирази значення яких дорівнює 65.

37+11-20                        90-75+50

24+30+11                      40+37-10


РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

ТЕМА: Робота з деформованим текстом.

Аналіз речень, удосконалення тексту

— Прочитайте речення. Які слова вжито в переносному значенні?

Наливаються соком яблука і груші в садках.

На порозі стоїть золота осінь.

Осінь уже починає прикрашати жовтим листом дерева.

Птахи збираються у вирій.

Сонечко дарує землі останні теплі промені.

Сумують квіти за теплим літечком.

— Чи можна цю групу речень назвати текстом? Які недоліки є у тексті? Як переставити речення, щоб ліквідувати недоліки?

На порозі стоїть золота осінь. Наливаються соком яблука і груші в садках. Птахи збираються у вирій. Осінь уже починає прикрашати жовтим листом дерева. Сумують квіти за теплим літечком. Сонечко дарує землі останні теплі промені.

Робота в групах

— Зі слів кожного рядка складіть речення. Запишіть їх так, щоб вийшло оповідання. Придумайте до нього заголовок.

Він, грався, і, дітьми, за, бігав.

Маленького, у, знайшли, лісі, діти, козлика.

Пасли, городі, на, потім.

Спочатку, молоком, його, годували.

Радував, козлик, дітей.

  • Спиши текст та встав пропущені букви.

  • Калина

Ось і літо. Стало тепло й сон..чно. Край лісу з..леніє калина. Незабаром на її гілочках з..являться білі букетики. Це цвіт калини. А чи бачили л..сточки на ній? Ніби їх ма..стер вимал..вав. Калина — чудова рослина. Люблят.. її в Україні. Це наш народний с..мвол і краса.