Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

ТЕМА: «Дикі тварини»

За підручником ст. 97

  • Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо  говорити про тварин.

А також навчимося розрізняти диких і свійських тварин.

- А щоб ви хотіли дізнатися про тварин?

- Я хочу які є тварини?

-Я хочу знати де живуть тварини?

- Я хочу знати як відрізнити одну тваринку від іншої?

- Я хочу дізнатися чому одні тваринки живуть у лісі, а інші вдома?

- А я хочу дізнатися чим харчуються і як добувають їжу?

Запитань у вас виникло багато.

Отже, ми повинні бути кмітливими, уважними, активними, творчими і обов’язково знайдете відповіді на свої запитання.


    Поруч з людиною завжди живуть тварини: кошенята, папуги, рибки, цуценята - скільки радості вони нам приносять! А як приємно зустрітися з білочкою, соловейком, їжачком у природі. Живуть тварини скрізь: у воді, у повітрі, на землі, у людини і в лісах –ї х можна побачити всюди. Людина спостерігає за тваринами, вивчає їх, використовує для своїх потреб.

Тварини, як і рослини, народжуються, дихають, живляться, ростуть, старіють, вмирають.

Тож, до якої природи належать тварини? Чому?

Тварини – це живі організми, що населяють нашу планету.

Вони живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.


                 Формування поняття «Свійські та дикі тварини». 

- З давніх–давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,  називаються свійські або домашні. Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.

Отже, як називають тварини, які живуть поряд з  людиною?

А як називають тварин, які самі добувають собі їжу, живуть не біля людини? (Дикими)

                  Гра «Розділи тварин на дві групи  «Свійські і дикі

- А зараз перевіримо, чи добре ви знаєте свійських і диких тварин.

Ви, молодці, правильно виконали завдання, навіть сова мені підморгнула. 

  • Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров’ям.

  • Улітку для них заготовляють їжу, до настання холодів утепляють помешкання. Узимку і навесні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви у кого які дитинчата? Зараз ми це перевіримо


  •     1) Розподіліть тварин за групами. ( Хто, де живе? В лісі чи з людиною.)

  • https://learningapps.org/5438351

  • Порівняйте і зробіть висновок.


Дикі

Свійські

Домівка

Будують самі

Будує людина

Харчування

Добувають самі

Дає людина

Потомство

Піклуються самі

Допомагає людина

Висновок

Не залежать від людини

Залежать від людини

 Відгадайте загадки.

• Сама строката, їсть зелене, дає біле. (Корова)

• Хто не пряде, не тче, а людей одягає? (Баран, вівця)

• У кого роги довші за хвіст? (Коза)

• Хвіст гачком, ніс п’ятачком. (Свиня)



ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

ТЕМА: Українська народна казка «Вовк і семеро козенят»

За підручником ст. 140 - 141

Перегляд мультфільму

 

 Перевірка первинного сприймання казки «Вовк та козенята».

- Кого ви побачили в казці?

- Скільки у кози було козенят?

- Де відбуваються події?


3. Відповіді на запитання вихователя.

- За що коза похвалила діток?

- Чи були козенята слухняними?

- Чому козенята відчинили двері?

- Як би ви себе поводили в даній ситуації?

- Якою має бути ваша поведінка в повсякденному житті?


Сторітелінг

Чи можна змінити казку так, щоб її герої були позитивнішими, толерантнішими один до одного? Яким буде вовк – злим чи лагідним? Спробуйте створити нову історію на основі прочитаної казки.


ТЕХНОЛОГІЇ (Трудове навчання)

ТЕМА: Орнаменти на пластиліні

Що потрібно для ліплення панно з пластиліну

Для того щоб зробити оригінальну картину з пластиліну за запропонованим майстер-класу, приготуйте:

  • звичайну платівку;

  • дитячий пластилін;

  • ручку (бажано не друкарську);

  • стек (в коробці з пластиліном);

  • дощечку для пластиліну.

       Техніка роботи і покрокова інструкція Тепер переходите до покрокової техніці - картина з пластиліну обов'язково вийде, якщо ви будете уважно слідувати інструкції.

Розм'якшіть в руках чорний пластилін, приблизно половину шматочка. Доведіть його до дуже м'якого стану. Відриваючи від м'якого пластиліну невеликі шматочки, кладіть їх на пластинку і розтягуйте першим пальцем. Наносите його рівномірно, не товстим шаром, отримуючи фон майбутнього панно.

Коли фон буде готовий, придумайте малюнок або візьміть за основу будь-яку картинку. За допомогою стека нанесіть ескіз на пластиліновий фон. Спочатку намітьте контури квіток і листків, а потім прорисуйте всі пелюстки.

 

                Щоб картина не вийшла однотонної, поекспериментуйте з квітами пластиліну. Поєднуючи їх один з одним, ви отримаєте будь-які потрібні відтінки. Таким способом змішайте синій з білим і приготуйте різні відтінки синього кольору: світло-блакитний і блакитний. Робота завжди починається з основних елементів - великих квіток. Основний елемент цієї техніки - мазок. Він робиться мізинцем правої руки. Скачайте невеликі кульки світло-блакитного і блакитного кольору. З'єднайте їх разом в одну кульку і покладіть на основу картини - початок пелюстки. Трохи притисніть мізинцем і потягніть на себе. Тягніть не до кінця пелюстки (як на малюнку). Чи не дотягаючи до кінця, палець відірвіть від основи, піднімаючи вгору. Верх пелюстки повинен вийти товщі, а низ, завдяки тому, що ви підняли палець в кінці, тонше. Такі ж мазки, повторюючи чітко по картинці, прокладете в верхній частині квітки. Потім продовжуйте нижню частину квітки. Якщо пелюстки не рівні, а трохи з вигином, також пальцем, створюючи мазки, трохи закругляйте їх вліво або вправо, як того вимагає малюнок. Виконавши комплекс мазків верхній середній і нижній частині, у вас залишиться тільки порожня серединка. Для серединки приготуйте два кольори пластиліну - синій і світло-блакитний. Відривайте маленькі шматочки, скручуйте між першим і другим пальцем і викладайте ці кульки на основу щільно один до одного, трохи придавлюючи пальцем. При цьому кульки повинні бути різного розміру.

         Спочатку викладіть центр серединки - світло-блакитними кульками, інший простір закладіть синіми кульками. На стику нижніх і середніх пелюсток, також, тільки кульками більшого розміру, прокладете закруглену доріжку. Слідуючи малюнку, створіть два таких квітки.