Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

ТЕМА: «Домашні улюбленці».

За підручником ст. 100

          Тварини живуть на земній кулі всюди: у повітрі, воді, грунті ,навіть у організмах інших істот. Серед представників цього царства є види, які мають малі розміри, і тому їх важко помітити. А є і тварини велетні – найбільші істоти на землі. Потрібно пам'ятати, що у пртроді немає «корисних» та «шкідливих» видів: всі тварини- необхідні у живому ланцюжку.

           Тож давайте згадаємо те, що вивчали раніше.


2. Загадки    

Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене… (Лисиця)

***

Я веселенький звірок,
Плиг з ялинки на дубок. (Білка)

***

Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину. (Ведмідь)

***

Звірята рогаті,
Та ще й бородаті,
Ходять пастись в лози.
Хто? Вгадайте! (Кози)

***
Сірий, ікластий,
Хоче вівцю вкрасти. (Вовк)





ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ


ТЕМА: Діагностична робота «Аудіювання». (Письмово)


Аудіювання

Про горду качку

Народна казка

Одна качка плавала по воді. Аж надбіг лис.

— Добрий день, качечко! — каже лис.

— Здорові були, добродію! Що там доброго скажете?

— Та не маю коли, бо біжу з села, — каже лис. — Чи то ви — та качка, що люди кажуть, що нема кращої на ціле село?

Качка аж не стямилася з радощів.

— Та, може, і я, — каже горда качка.

— То ходіть же борше зо мною до села! Бо вже господиня аж гине вас побачити! Ви не знаєте, які ви на все село славні, навіть у місті за вас знають!

Горда качка, небагато думаючи, штрик на берег; а лис хитрий тоді за шийку цуп! «Оттак, — каже, — гордість не одному шию скрутила!»

Тож уважайте, не будьте горді!

(108 слів.)

Тестові завдання.

1.       Якою качку вважають в селі за словами лиса:

а) гарною;

б) дуже розумною?


2.       Куди лис умовив піти качку.
а). до села;

6) до берега?


3.       Що зробив лис, коли качка вийшла на берег.

а)  вхопив її;

б)  відпустив її?


4.  Качка постраждала через те, що була:

а)  гордою;

б)   пихатою;

в)   слабшою за лиса.


5.  Вибери прислів'я, яке розкриває головну думку твору:

а)   з чужої біди не смійся;

б)  голова без розуму, як ліхтар без свічки;

в)   гордість не одному шию скрутила.



ТЕХНОЛОГІЇ (Трудове навчання)

ТЕМА: Призначення ниток. Аплікація з ниток «Котик»

Сьогодні ми вирушаємо до «Міста ниток». З нами будуть подорожувати майстриня Голочка та її помічники: ножиці, пензлик, клей.

     - Ви дізнаєтеся:

     - які бувають нитки та для чого вони використовуються;

- зможете навчитися виготовляти з ниток чудові аплікації.

2. Уважно подивіться, що я тримаю в руках? (Це тканина)

    - Для чого потрібна тканина?

    - Коли ми подивимося на розріз тканини, то побачимо ниточки, що переплетені між собою.

    - Ви часто спостерігали, як шиють або вишивають ваші мами, бабусі? Які інструменти потрібні для роботи з тканиною? (Тканина, нитки, ножиці).

    - А чи знаєте ви, що нитки бувають різними?

    - Нитки бувають різними завтовшки, за кольором, у них різне призначення.

    - Де використовуються нитки? (Для шиття, вязання, вишивання)

3. З ниток можна виготовляти різні вироби й аплікації, іграшки. Ось і сьогодні на уроці ми виготовимо аплікацію з ниток.

 4.  Познайомимося з помічниками, які будуть допомагати у нашій роботі:  

        - картон-основа;                         - ножиці;

        - кольоровий папір;                   - олівець;

        - нитки;                                       - клей;

        - пензлик;                                   - серветка

5. Інструктаж

1. Накресли кола, як на малюнку, сам або за шаблоном (голова, тулуб). Домалюй вушка, лапки і хвостик.

2. Починаючи від середини тулуба, наклей нитку  по колу. Коли заповниш коло, відріж нитку.

3. Так само обклей нитками коло для голови. Обклей вушка, лапки і хвостик.

4. Обведи котика олівчиком, трохи відступивши від контура, та виріж по лінії, яку ти провів.

5. Мордочку та очі краще склей на іншому папері, виріж і наклей на голову. Доклей вуса та брови.

6. Вирізаного котика наклей на картон – основу.