ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема: Робота з літературним твором 08.04.2020

         Письмова перевірка досвіду читацької діяльності передбачає читання учнями тексту самостійно мовчки або пошепки. Після первинного ознайомлення з текстом, під час його опрацювання учні виконують письмові завдання на перевірку сформованості вмінь визначати основну думку твору, його тему, розрізняти жанри, встановлювати послідовність подій у творі, характеризувати вчинки дійових осіб, пояснювати зображувальні можливості художнього слова тощо.

                  

Подарунок

Настала весна. Багато клопотів з’явилося у звірів та птахів. Дехто змінював вбрання: зайці скидали білі шубки, а натомість одягали сірі, вовки та ведмеді лише обновлювали старі кожухи.

Та найбільше метушилися малята, готуючи подарунки, адже незабаром – мамине свято. У цей день на головній лісовій галявині мали зібратися найповажніші мешканці лісу й вирішити, кому ж присудити головний приз за найкращий подарунок.    

Засмучений, сидів у своїй хатинці лише зайчик Сіра Шубка. Йому теж хотілося порадувати маму, проте він ніяк не міг придумати для неї подарунка. Ось зайчик вийшов надвір.

На горбочку побачив Сіра Шубка блакитну квіточку на тонкій стеблині.

- Хто ти? – запитало зайченя.

- Пролісок, - відказала квіточка, – а чому ти такий засмучений?

- Як же мені не сумувати? Завтра мамине свято, а я подарунка ще не маю.

         Пролісок співчутливо подивився на зайчика  й каже:

- Візьми мене й подаруй своїй мамі…

- Як же я візьму?! – розгубилося зайченя. – Ти ж тоді не будеш рости.

- Звісно, не буду, - зітхнув пролісок, - але ж ти не маєш подарунка. Усі матимуть, а ти – ні.

- Дякую тобі, проліску, - зраділо зайченя. – Тепер я знаю, що подарувати мамі!

         У день свята мам на головну лісову галявину кожне з малят принесло дбайливо загорнений у торішнє листя подарунок. Тільки у Сірої Шубки  в лапах не було нічого.

         Дійшла черга до Сірої Шубки. Зайченя взяло маму за лапку й повело на горбочок: там синіла кітка.

-Я дарую тобі, матусю, ось цього проліска. Тільки зірвати його не міг, адже він тоді не ростиме.

- Дякую тобі, мій любий синочку, - розчулилася зайчиха. – Дякую за чудовий подарунок!

         Коли ж усі подарунки було вручено мамам, до лісових мешканців звернувся ведмідь Буркотун:

- Ми порадилися й вирішили головний приз віддати зайчикові Сірій Шубці. Тримай міцно! – Буркотун подав зайченяті лозяного кошика з рожевобокими яблуками. – Їж на здоров’я, та не забудь маму почастувати.

- Не забуду! – сказало зайченя й подало кошик з яблуками мамі.

   (300 слів)

                                                                                        (За М. Пономаренко)

Тестові завдання

  • До якого жанру належить прочитаний твір?
  • а) оповідання
  • б) народна казка
  • в) літературна казка.

2. У якому розділі підручника можна розмістити прочитаний твір?

         а) Народні казки

         б) Літературні казки

         в) Цікава книга природи.

3. Хто головні дійові особи твору?

         а) зайці, вовки та ведмеді

         б) зайчик Сіра Шубка і пролісок

         в) зайчик Сіра Шубка і мама.

4. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?

         а) Не лінися рано вставати та змолоду більше знати.

         б) Життя дано нам всім на добрі справи.

         в) Мудрим ніхто не родився, а навчився.

5. Продовж речення словами із тексту. 

         Як же мені не сумувати? Завтра________________________________________________ .

6. Віднови послідовність подій у тексті. Постав цифри у порожні клітинки.

 Зайчик Сіра Шубка ніяк не міг придумати подарунок для мами.

 Весняні клопоти звірів і птахів.

 Розмова з проліском.

 Головний приз дістався зайчику Сірій шубці.

 Радість мами – зайчихи.

7. Які риси характеру проявило зайченя Сіра Шубка, вибираючи подарунок мамі на свято? ________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Чи вітав ти маму із маминим святом? Як ти це робив? Напиши 3 – 4 речення.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Я У СВІТІ

Тема: Традиції та звичаї європейських народів. 08.04.2020

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-tradicii-ukrainskogo-narodu-59855.html

https://www.youtube.com/watch?v=E3pRQvQ9D40

Вивчення нового матеріалу

Люди оточують нас скрізь – на вулиці, у магазині, в кіно, у транспорті. Всі

вони дуже різні, не схожі одні на одних.

Усі люди є різними зовні, тому вчені розділили їх на групи, які називаються

раси. У представників різних рас різні обличчя, колір шкіри, волосся, форма

та колір очей. Учені припускають, що давним-давно люди жили тільки у

спекотній Африці і зовнішніх відмінностей між ними не було. Раси виникли

в результаті зміни місця проживання та розселення людей по всій Землі.

Так в жарких країнах наприклад в Африці живуть люди з темним кольором

шкіри. Вони мають чорне кучеряве волосся, темні очі, широкий ніс і повні

губи. Темний колір шкіри захищав від палючого сонця. Широкий ніс

полегшував дихання під час сильної спеки. Повні губи і високий зріст

вберігали тіло від перегрівання. Густе, кучеряве волосся захищало голову від

сонячного удару.

Люди з білим кольором шкіри мають вузький, довгий ніс, світле рівне або

хвилясте волосся. Представники цієї раси живуть у холодніших районах,

тому вважають, що довгий ніс зігріває холодне повітря, яке вдихають люди і

захищає їх від застуди.

У людей з жовтуватим кольором шкіри пряме, чорне волосся, плоске лице,

вузький розріз очей. Ця раса утворилася внаслідок переселення людей на сухі

пустельні території із сильними вітрами. Через нові суворі умови життя

шкіра на обличчі стала товстішою, а очі звузилися.

Люди різних рас відрізняються одні від одних лише зовні. А в навчанні,

спорті, музиці, роботі вони можуть бути однаково успішними.

У різних куточках землі люди по - різному пристосовуються до умов життя.

Вони по – своєму будують житла, носять різний одяг, вирощують різні сорти

рослин і породи тварин. Вони звикли до різної їжі й мають різні культурні

традиції.

Україна

Які ви знаєте народні символи нашої країни?

Який вигляд має наш національний костюм для дівчат? Для хлопців?

Які квіти в українському віночку?

Які у нас є улюблені свята?

Японія

Символом країни є – квітка хризантема. Тому, що її жовті квіточки

нагадують сонце. А до сонця в Японії здавна ставилися з великою повагою

Японці винайшли мистецтво вирощування карликових маленьких дерев.

Винайшли мистецтво створення поробок з квітів для прикрашання

приміщення. Також мистецтво складання паперу, яким ми займались на

уроках трудового навчання.

Традиційний одяг – Кімоно.

Цвітіння сакури (Японська вишня) вважається японським національним

подією. Сакура - традиційний символ жіночої молодості і краси.

Індія

Національна квітка Індії - лотос. Він означає силу та джерело життя.

Корови там є священними тваринами , чіпати і їсти їх не можна , тому вони

безперешкодно ходять по містах , вулицях і пляжах.

Їжу в Індії беруть тільки правою рукою. Передавати, подавати або приймати

предмети потрібно також правою рукою. Ліва рука вважається нечистою,

тому давати або брати нею вкрай образливо.

Національний одяг сарі.

Китай

Безперечний символ Китаю — півонія. Вірять, що він приносить щастя,

зберігає любов і примножує багатство.

Тут нарахували близько 100 видів тварин , які не зустрічаються більше ніде.

Найбільш відомі з них - це Ірбіс і Панда .

Всього налічується більше 87000 ієрогліфів.

Шотландія

Тварина - офіційний символ Шотландії - Єдиноріг . Вона символізує духовну

чистоту і велику мудрість.

Квітка Шотландії - чортополох . Шотландці здавна і постійно боролися з

різними ворогами, що нападали на їх землю . Одного разу вороги захотіли

підкрастися до загону шотландців вночі, поки ті спали, а щоб не шуміти,

вирішили роззутися. Шотландців розбудили крики, і напад ворогів було

відбито. Виявляється, табір був оточений заростями будяків і вороги просто

напоролися на його колючки. Так чортополох врятував шотландців і

потрапив в почесні рослини країни.

У Шотландії проживає найвищий відсоток рудоволосих людей у світі.

Шотландський національний чоловічий костюм має елемент, який

називається кілт – це чоловіча спідниця до колін . Зверху сорочки на одне

плече одягають накидку – плед.

Гренландія

Білий ведмідь – священна тварина острова Гренландії.

Корінні жителі — гренландські ескімоси, що означає «ті що їдять сиру

рибу»— говорять гренландською мовою. Дотримуються традиції побудови

«іглу». Це житло з льоду та снігу, будується із плит. Займаються -

полюванням, риболовлею.

ВИСНОВОК: Люди різних країн відрізняються будовою тіла, кольором

шкіри, волосся, очей, формою та розмірами носа, губів тощо. Ці ознаки

називають расовими. Вони склалися дуже давно і передаються з покоління в

покоління від батьків дітям. За зовнішніми ознаками люди всієї земної кулі

поділяються на три основні раси: європеоїдну, монголоїдну і негроїдну,

Завдання дз: с. 146-149 (зошит по темі)

МАТЕМАТИКА

Тема:  Контрольна робота 08.04.2020

Діти самостійно виконують контрольну роботу  на окремих аркушах паперу. Додаткове завдання за бажанням.

Контрольна робота № 6

1.Розв'яжіть задачу.              

   Маса 5 однакових динь 10 кг. Яка маса восьми однакових кавунів, якщо кавун на 3 кг важчий за диню?

2.Розв'язати приклади.

32 •3                                     240• 4 + 50: 10

240• 4                                   575-(420:7)

2• 8 • 5                                 23 см •  4

(2 + 70): 8                             1м-25мм

3.Розв'язати рівняння.

х : 4 = 16                                        27 : х = З

4.Геометричний матеріал.

Знайти периметр прямокутника зі сторонами 2 см, 4 см. Накреслити від­різок, який дорівнює периметру прямокутника. Позначити його буквами.

5. Додаткове завдання

За черевики і куртку заплатили 60 гривень. Скільки гривень коштують черевики, якщо куртка в 2 рази дорожче черевиків.