ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема: Чи легко стати поетом. Микола Носов 

«Як Незнайко складав вірші» 13.05.

https://www.youtube.com/watch?v=zxizZVLRDLQ

Написав цю казку російський письменник Микола Носов. У дитинстві він мав багато мрій. Хотів стати музикантом — чудово грав на скрипці. Захоплювався хімією і плекав надію бути відомим хіміком. Та після закінчення школи вступив до художнього інституту і став актором. А потім здивував сам себе — подарував світові книгу з казковим містом, де назавжди поселилися малюки-коротульки: Знайко — найголовніший малюк, Пулька — відомий мисливець, Тюбик — художник, Пілюлька — лікар і багато інших. Та найкумедніший серед них — Незнайко. Незнайко весь час брався за певні справи, але ніколи не доводив їх до кінця. І, звісно, через це у нього нічого не виходило. Сьогодні ми дізнаємося про те, як Незнайко вчився складати вірші. Ознайомимося із першою частиною казки «Як Незнайко складав вірші».

Опрацювання казки Миколи Носова «Як Незнайко складав вірші» (с. 175–177) (до слів «Головне — здібності мати»)

 Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання.

— Ким раніше хотів стати Незнайко?

— Де жив поет Квітик?

— Як насправді звали Квітика?

— Як Квітик пояснив Незнайкові, що таке рима?

— Як зрозумів його Незнайко?

— А як би ви пояснили, що таке рима?

— Які незвичайні слова придумав Незнайко? Як він їх пояснив?

— Прочитайте уривок тексту, де описано, як «думав» Квітик.

— Що Квітик уважав головним у складанні віршів?

Робота над ілюстрацією (с. 176).

— Подивіться на малюнок. Якими зобразив художник коротульок?

— Чи можна за зовнішнім виглядом сказати щось про риси характеру Квітика і Незнайка?


Опрацювання другої частини казки М. Носова «Як Незнайко складав вірші» (с. 177–179)

Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання.

— Прочитайте уривок, де описується, як Незнайко складав вірші. Що це вам нагадує?

— Що Незнайко повідомив друзям?

— Як відреагували на його вірші Знайко, Поспішайко і Якосьбудько?

— Чому їм не сподобалися вірші?

— Що сказав Незнайко на своє виправдання?

— Зверніть увагу на імена героїв казки. Про які риси характеру вони свідчать?

— Чи мав рацію Квітик, що вірші складати просто: головне, щоб була думка й рима?

— Як ви гадаєте, що ще потрібно для складання віршів?

Висновки з прочитаного.

— Чи зрозуміли ви, що потрібно для того, щоб складати вірші?

— Чого навчає цей твір?

— Який схожий твір ви читали в другому класі? Хто його автор? (П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»)

Завдання дз: перечитайте текст с. 175–179. Намалюйте ілюстрацію до одного з епізодів.

Я У СВІТІ

Тема: Народні свята. Що не край, то звичай. 13.05.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-narodni-svyata-140846.html

https://www.youtube.com/watch?v=8uezYxDcGSc

https://naurok.com.ua/prezentaciya-tradici-ta-zvicha-ukra-nskogo-narodu-95340.html

Хто пам’ятає,що таке традиції? (Традиція (від лат. traditio — передача) — це елементи культури, що передаються від покоління до покоління і зберігаються протягом тривалого часу)

Кожен народ має свої традиції. Тому потрібно знати їх й шанувати,навіть якщо вони часом здаються нам дивними і неважливими. Але ми помиляємося бо кожен народ поважає ті традиції,які збереглися ще з давніх часів.

Для того,щоб ми краще і більше дізналися про традиції і звичаї народів країн прочитаємо текст,поданий у підручнику с. 151-153

Що нового ви дізналися? Про які традиції ви вже знали?Можливо хтось хоче сказати які традиції не було згадано?

Всі ми повинні жити з усіма в мирі і злагоді і не рити яму іншим, щоб самим туди не потрапити. Прислухавшись до думки інших ви вчитеся  від людей доброму, мудрому. Не робіть поганих вчинків, бо «посієш вчинок, виросте звичка», а з поганими звичками боротися дуже важко. І ще одне правило: навчіться слухати настанови своїх батьків. Адже вони-вам поганого не бажають, а лише хочуть виростити вас почесними громадянами своєї країни,яка  б пишалася вами.

Запам'ятайте те, про що якщо ви будете шанувати самі себе,то шануватимуть і люди тебе! Без людської шани важко у світі жити. А шанує наш народ людей розумних і добрих, щирих і щедрих, привітних і чесних, працьовитих і умілих, людей з чистим сумлінням. Отож і ви будьте справжніми людьми і шануйте представників інших народів.

 Завдання дз: с. 151-153, зошит по темі

МАТЕМАТИКА

Тема: Ділення з остачею. Властивості остачі. 13.05.

https://www.youtube.com/watch?v=HoHJjNmCCj8

https://www.youtube.com/watch?v=uhjnRHFnVLw

 Складання істинних рівностей за блок-схемами (с. 161, завдання 1066)

23 • 5 + 45 = 160;        60 – 6 • 7 = 18;           63 : (49 : 7) = 9

Завдання 1067

Робота за таблицею  (с. 161, завдання 1067)

— Перевірте, чи правильно знайдено остачі при діленні на 2; 3; 4; 5, та зробіть висновок.

— Якими цифрами закінчуються числа, які діляться на 2 без остачі? А на 5?

— Порівняйте найбільшу остачу з дільником. Зробіть висновок.

Висновок. Остача менша від дільника.

ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ (с. 161, завдання 1068)

Яка найбільша остача може бути при діленні на 7; на 9?

Висновок: При діленні остача завжди менша за дільник. Від цього моменту, виконавши ділення з остачею, учні перевіряють, чи отримана остача є меншою за дільник. Якщо остача більша за дільник, то ділення можна продовжити.

Висновок. Кількість остач (з нулем) дорівнює дільнику. Отже, при діленні на 5 можуть бути п’ять остач: 0; 1; 2; 3; 4; при діленні на 7 — 0; 2; 3; 4; 5; 6.

1. Робота над задачею (с. 161, завдання 1069)

— Про що йдеться в задачі?

— Яким є питання?

— Скільки всього дітей у хорі?

— Що сказано про кількість хлопчиків?

— Якою дією знайдемо дев’яту частину всіх дітей?

— Що сказано про кількість дівчаток?

— Як знайдемо решту?

— Якою дією відповімо на питання задачі?

Розв’язання

1) 36 : 9 = 4 (хл.) — хлопчиків у хорі;

2) 36 – 9 = 27 (дівч.) — дівчаток у хорі;

3) 27 – 4 = 23 (дівч.)

Відповідь: на 23 в хорі більше дівчаток, ніж хлопчиків.

Підсумок:

— Які остачі можуть вийти при діленні на 3; 4?

— Чи може остача дорівнювати дільнику?

Завдання дз: с. 162, завдання 1073; 1074