Опубліковано: 2020-04-06
Основні прийоми обробки шкіри
Існує багато способів обробки виробів із шкіри : штампування , гравірування , мозаїка , тиснення , обпалювання , батік .Частіше всього використовують поєднання цих способів . Художні вироби із шкіри можуть доповнюватися вишивкою , аплікацією , випалюванням , різними накладками .
Гілочки – це
ажурні деталі , без яких не обійдеться ні одне панно . Вирізаємо тонку смужку шкіри і утримуючи її над полум’ям свічки , повертаємо деталь в різні сторони . Приклеюємо отриману гілочку до основи панно в двох , трьох точках вигнувши її за своїм смаком . Гарно виглядають декілька гілочок різної величини.
Випалювання- виконується за допомогою спеціального пристрою – випалювача по дереву . Перед початком роботи слід спробувати на окремому клаптику шкіри . Малюнок нанести олівцем (тупим шилом ) через кальку на виріб , що виготовляється . При різному режимі нагрівання голки випалювача і різної сили тиснення можна отримати відтінки
малюнка . Закінчивши роботу, можна обережно , не доторкаючись до ліній випалювання , розфарбувати малюнок пензликом .
Гравірування – прорізання узору по лицьовій поверхні попередньо зволоженої шкіри .Цей прийом оздоблення меє тисячолітню історію . Шкіра потрібна якісна , рослинного дублення . Беремо вологий тампон і змочуєм шкіру в тому місці , де будемо робити надріз . Шкіра має бути вологою і пористою , але не мокрою , за допомогою кальки , олівця чи тупого шила наносим малюнок .
Гравірують скальпелем один раз на 1/3 товщини шкіри , дублення не буде . Якщо малюнок геометричний , то гравірування виконують під лінійку , рослинний – від руки .
Іноді гравірування виконують багаторазовим вдавлюванням ліній по вологій шкірі . Після гравірування шкіру кладуть під прес .
Драпірування – в шкіряній пластиці означає зібрати широку частину листка в гармошку . Стискаємо гармошку так , щоб залишились згини . Змащюємо клеєм нижню частину
листка , кладем на основу виробу і ще раз по згинах формуємо пальцями або пінцетом рельєф .
Драпіровані складочки дозволяють отримати рельєфну поверхню на об’ємних фігурах .
К ручені хвостики або смужки .
Нарізати один клаптик шкіри так , щоб кінчики були гострими і тонкими . Закрутіть спіралькою кожну смужку . Для броші , кулона ці хвостики потрібно обпалити над свічкою . Тоді вони зафіксуються в такому стані і будуть витися локонами . Для панно можна не обробляти смужки над полум’ям , я приклеїти їх в скрученому стані на основу .
Листочки та пелюстки .
Щоб пелюстки і листочки мали об’ємну форму , їх треба взяти пінцетом і потримати над полум’ям свічки виворітньою стороною , трішечки повертаючи в різні боки . Якщо шкіра світла , слідкуйте , щоб деталі не почорніли по краю пелюсток , тримайте шкіряні детелі над полум’ям , а не в полум’ї.