Трудове навчання


Тема . Робота з пластичними матеріалами. Композиція «Квіти»

Мета. Формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;

соціальна – уміння співпрацювати в групі, проявляти ініціативу;

громадянська – бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе;

здоров’язбережувальна – взаємозв’язок організму людини з природнім і соціальним оточенням;

Формування предметних компетентностей:

  • удосконалювати техніку роботи з пластиліном;
  • розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності, уяву, спостережливість, охайність у роботі;
  • виховувати любов до навколишнього світу; прищеплювати навички здорового способу життя.

Обладнання: пластилін, кольоровий картон, дощечка для роботи, стеки, серветки для рук, ілюстрації із зображенням квітів, зразки виробів, комп’ютер.

Хід уроку

І. Організація класу    

Прийом «Незвичайний початок»

Діти, заплющіть очі, налаштуємося на роботу. Ви все вмієте, все знаєте, ви розумні і творчі. Покладіть долоню на серденько. Б'ється серденько. Таке маленьке, а так багато працює. Ось і ми плідно попрацюємо. 

        Девіз уроку

Діяти – оперативно,

Працювати – ефективно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім класі діти просто … «молодці».

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку                                                                                                  Чим ми будемо займатися, дізнаєтесь, коли відгадаєте  кросворд.

Порахує сантиметри,

А як треба – міліметри!

Рівно лінії проводить,

З олівцем за ручку ходить. ( Лінійка)


Паличка ця чарівна ,

Вміє багато вона:

Небо блакитним зробити,

Жовтими й синіми – квіти.

А щоб могла працювати,

Треба її підстругати. (Олівець)


Біле поле, мудрий на нім оре.

А із кольорового – саморобки робить. (Папір)


В руки ми його беремо

І старанно добре мнемо.

Він м’який з усіх сторін.

Зліпить все нам  … ( пластилін)


Справжні друзі-молодці,

Як опиняться в руці

Трудяться немарно –

Пластилін розріжуть бездоганно. (Стеки)

   






к







в








і







т









и



   Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном, будемо навчатися нового прийому ліплення з пластиліну – барельєфа – ліплення зображення на плоскій поверхні.


Давайте згадаємо правила роботи з пластиліном.


Правила роботи з пластиліном

1) Розминай і розгортай пластилін на дощечці.                                                      

2) Розрізай  пластилін стеками.

3) Не розмахуй стеками, щоб не поранитися.

4) Не бери пластилін до рота, не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу.   

5) Невикористаний пластилін клади в клітинку упаковки.    

6) Готові вироби з пластиліну слід покласти на підставку.

7) Не чіпай зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями, по яких жодна ручка не пише.

8) Після завершення роботи з пластиліном руки витри мокрою серветкою.                                                                                                                                                                                        

ІІІ. Виконання  практичних завдань.  (Імітаційна гра)


1.Організація діяльності по групах

     Зараз  наша класна кімната перетвориться на творчу майстерню.

Головним дизайнером тут працює … (Роль дизайнера виконує учень).  Більш детально про подальшу роботу ви дізнаєтесь від нього.


Дизайнер майстерні:

Земля українська щедра, квітуча.

З весни аж до осені носить вінок.

Душа українська весела, співуча.

Її звеселяють барви квіток.

Люди квітки запашні полюбляють.

В піснях та віршах їх прославляють.


    Шановні співробітники, у нас є незвичайне замовлення. Ми повинні виготовити барельєфи із зображенням квітів.  Щоб виконати роботу вчасно, ми будемо працювати в групах. У  кожній групі буде  керівник, який організовуватиме роботу.  Керівниками будуть …(дизайнер назначає керівників).  

  Розгляньте зразки композицій.  (На дошці – вироби  із зображенням квітів).  

Квіти будемо зображувати    ось так… (дизайнер робить інструктаж, як правильно виконати зображення).

  Ви можете зробити  власну композицію або таку, яка вам найбільше сподобалась.   (Учні використовують кольоровий картон із намальованими ескізами або самостійно малюють ескіз композиції).

                                                                                                                                 Правильно виконати роботу вам допоможе інструкція (кожна група отримує картку).

Інструкція

На аркуш картону-основи олівцем нанесіть ескіз майбутньої композиції.

Скачайте ковбаски або кульки потрібних  розмірів і кольорів . Із них зробіть квіти, стебла, листочки. Стекою зробіть прожилки на листочках.

 За бажанням доповніть композицію травою, метеликами.


Фізкультхвилинка 


Всі ми звикли до порядку,

Дружно робимо зарядку.

Ми на радість цьому дому                                                                                  Проганяєм сон і втому.

І направо, і наліво,

Щоб  нічого не боліло.


Один і два, три і чотири –

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.


2. Самостійна робота учнів                                                                                          Учні виготовляють вироби . Дизайнер  консультує, як правильно підібрати кольори для поєднання у виробі. Вчитель теж допомагає дітям.

Гра «Мікрофон»

- Як ти почувався в ролі дизайнера?

- Чи сподобалося вам бути керівниками?

- Чи із задоволенням ви працювали?

- Як почуваються ваші серденька?


  Я дуже рада, бо ваші серця здорові, а ви щасливі. Ви в мене такі гарні, як найкращі квіти. Квіти дарують нам особливу красу і радість. А ще є особливі рослини. Вони допомагають людям боротися з різними недугами. Такі  рослини називають лікарськими. Зараз ми познайомимося з ними. (Учні переглядають відео «Лікарські квіти»).

  Пам’ятайте про те, що природа дарує нам багато прекрасного і корисного. Бережіть цю красу!

 

ІV. Підсумок уроку

1) Звіт керівників груп.

2) Аналіз дитячих робіт.


Джерела 

  • Вернісаж пір року: Збірка творів про природу. – Тернопіль: Мандрівець, 2006.
  • 500 загадок для занять з дітьми. – Х.: Видавництво «Ранок», 2007.  
  • Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи. Трудове навчання(затверджено наказом Міністерства освіти і науки Українивід 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1–4 класів загальноосвітніх навчальних закладів»)
  • https://www.youtube.com/watch?v=T5hdyivLBqY























                           

                                            НАЗВА МАТЕРІАЛУ

Робота з пластиліном на площині з елементами творчості. Аплікація з пластиліну «Квіти».


                                                АВТОР

          Чернега Любов Миколаївна, учитель початкових класів                        Трушівський НВК «ДНЗ-школа» Чигиринського району Черкаської обл.


                                           АНОТАЦІЯ

Конспект уроку трудового навчання для 2 класу на заявлену тему, мета якого - удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності, уяву, спостережливість, охайність у роботі; виховувати любов до навколишнього світу, прищеплювати навички здорового способу життя.