Типи мовлення (різновиди текстів): розповідь, опис, роздум.

У процесі спілкування ми ділимося враженнями про навколишній світ, описуємо властивості та ознаки предметів живої і неживої природи. Нам цікаво знати, що з ними відбувається і з якої причини.

Усе це становить зміст наших висловлювань.

Залежно від змісту висловлювання розрізняють такі типи мовлення: розповідь, опис,роздум.

І сьогодні на уроці ми з вами познаемимся , що теке текст-розповідь.

Давайте прочитаємо тексти. Спишіть їх.


 

Іде дощ

Давно вже не дощило... Та раптом налетіли хмари. Важкі краплі застукотіли по дахах. Усі зраділи дощу. Ожили сади, луги, поля. Усе зазеленіло.

 

Дощ

Ллє дощ. Із густих хмар все падають і падають масивні краплі. Вони барабанять по дахах, шумлять у листі... З вікон стікають численні струмочки, а на асфальті дрижать калюжі.

 

Чому потрібен дощ?

Дощ надзвичайно потрібен землі. Коли довго немає дощу, земля висихає, трава і дерева вкриваються пилюкою, і всі рослини чекають вологи. Якщо дощу нема дуже довго, то засуха може знищити посіви. Але коли дощі приходять вчасно, то зріє багатий урожай, на радість людям.


Розповідь

Розповідається про певні події. Питання що? де? коли? що відбулось?

 

У Марійки було кошеня.Одного дня воно зникло. Дівчинка шукала його, але не знайшла. Марійка гірко заплакала.

 

Прочитайте текст.

 Давайте подивимося про , що розповідається в тексті?

Яка тема тексту?

 В тексті йде мова про дівчинку в якої було кошеня.

Що відбулося з кошеням?

Доберіть заголовок.

Спишіть текст.


Підбиття підсумків уроку.

 

Сьогодні на уроці ми дізналися про текс-розповідь.

У тексті- розповіді описуються події

У тексті-розповіді розповідається про взаємопов’язані події.

У тексті-розповіді йдеться про дії героїв.

Согодні ми вивчили дуже важливу тему

 

Домашне завдання:

Прочитати текст

Визначити тип тексту

Списати

 

Андрійко і Микола побачили в саду маленького їжачка. Кожен день діти приносили йому кусочок масла і хліба. Восени їжачок заліз у нірку і заснув в ній.