Опубліковано: 2020-04-07
Тема: Текст-розповідь 08.04
У розповідному тексті дається уявлення про розвиток подій, які описуються, про їх послідовність. На перший план висувається хід події (процесу, явища і т. д.). Кожний текст висловлює певний стан, стадію в розвитку дії, у русі сюжету до розв’язки. Щоб підкреслити послідовність дії, у розповіді часто використовують слова, що означають час: потім, після того, через деякий час, далі, тут, тоді, нарешті та інші. Так як події завжди пов’язані з діями, то в розповіді використовуються різні дієслова, а також велика кількість іменників, які називають дійових осіб чи предмети.
Для розрізнення тексту-розповіді від інших типів тексту, ми ставимо запитання, а саме – що відбулося?
Розповідь – динамічний, живий і тому найбільш доступний молодшим школярам тип тексту.
Весна.
Прийшла весна. Зазеленіла травичка. На деревах з’явилися зелені листочки. На клумбах зацвіли весняні квіти. Дуже красиво навкруги!
- Про що розповідається в тексті?
- Скількі речень у тексті?
- Яка пора року прийшла?
- Що з’явилося на деревах?
- Якого кольору на деревах листочкі?
- Якого коляру травичка?
- Де зацвіли квіти?
Запиши текст у зошит.
Домашне завдання:
Маринчина клумба.
У Маринки біля хати клумба. На клумбі ростуть квіти. Уже розцвіли тюльпани. Маринка поливає тюльпани.
Запитання:
- Який тип тексту?
- Знайди заголовок.
- Скількі речень у тексті?
- Як звуть дівчинку?
- Які квіти розцвіли на клумбі?
- Що робить Маринка?
- Чому потрібно поливати квіти?
- Спиши текст.
- Дай повні відповіді письмово на питання.