Тема:   Текст-розповідь 08.04

У розповідному тексті дається уявлення про розвиток подій, які описуються, про їх послідовність. На перший план висувається хід події (процесу, явища і т. д.). Кожний текст висловлює певний стан, стадію в розвитку дії, у русі сюжету до розв’язки. Щоб підкреслити послідовність дії, у розповіді часто використовують слова, що означають час: потім, після того, через деякий час, далі, тут, тоді, нарешті та інші. Так як події завжди пов’язані з діями, то в розповіді використовуються різні дієслова, а також велика кількість іменників, які називають дійових осіб чи предмети.

Для розрізнення тексту-розповіді від інших типів тексту, ми ставимо запитання, а саме – що відбулося?

Розповідь – динамічний, живий і тому найбільш доступний молодшим школярам тип тексту.


                                                 Весна.

Прийшла весна. Зазеленіла травичка. На деревах з’явилися зелені листочки. На клумбах зацвіли весняні квіти. Дуже красиво навкруги!

  • Про що розповідається в тексті?
  • Скількі речень у тексті?
  • Яка пора року прийшла?
  • Що з’явилося на деревах?
  • Якого кольору на деревах листочкі?
  • Якого коляру травичка?
  • Де зацвіли квіти?

Запиши текст у зошит.

Домашне завдання:

               Маринчина клумба.

У Маринки біля хати клумба. На клумбі ростуть квіти. Уже розцвіли тюльпани. Маринка поливає тюльпани.

Запитання:

  • Який тип тексту?
  • Знайди заголовок.
  • Скількі речень у тексті?
  • Як звуть дівчинку?
  • Які квіти розцвіли на клумбі?
  • Що робить Маринка?
  • Чому потрібно поливати квіти?
  • Спиши текст.
  • Дай повні відповіді письмово на питання.