Тема. Мета спілкування: адресат мовлення. Основні правила спілкування.

Ознайомлення зі структурою спілкування

Ситуація спілкування

Малюнок

https://drive.google.com/file/d/16sFB2xENJU1IUEqHU0gv90dcNBLsaLHX/view?usp=sharing

 Від чого залежать наші висловлювання? Висловлювання залежать від того, де відбувається процес спілкування, з ким і з якою метою…

Спілкування — обмін інформацією (думками, враженнями) за допомогою мовних засобів.

Повідомлення — те, що сповіщається комусь в усній чи письмовій формі.

Вплив — дія, яку певна особа виявляє стосовно іншої особи.

Коментар. Мовлення передбачає не лише вміння говорити (усне мовлення) і писати (писемне мовлення), але й слухати (сприймати усне мовлення) і читати (сприймати писемне мовлення). Зверніть увагу! У характеристиці всіх видів мовленнєвої діяльності — говоріння, слухання, читання, письма — спільним є зміст висловлювання, який потрібно донести до співрозмовника (у процесі говоріння, письма) або зрозуміти з чужого висловлювання (у процесі слухання, читання).

Основні правила спілкування

1. Прагніть до того, щоб спілкування з вами було приємним і корисним.

2. Будьте ввічливими і доброзичливими у спілкуванні. Уважно слухайте співрозмовника.

3. Говоріть про те, що може бути цікавим для адресата ваших висловлювань. Ураховуйте вік, характер, інтереси співрозмовника.

4. Поважайте і намагайтеся зрозуміти переконання співрозмовника. Не перебивайте його.

5. Не вживайте грубих слів. Не говоріть надто голосно.