Опубліковано: 2020-05-24
Тема. Мета спілкування: адресат мовлення. Основні правила спілкування.
Ознайомлення зі структурою спілкування
Ситуація спілкування
Малюнок
https://drive.google.com/file/d/16sFB2xENJU1IUEqHU0gv90dcNBLsaLHX/view?usp=sharing
Від чого залежать наші висловлювання? Висловлювання залежать від того, де відбувається процес спілкування, з ким і з якою метою…
Спілкування — обмін інформацією (думками, враженнями) за допомогою мовних засобів.
Повідомлення — те, що сповіщається комусь в усній чи письмовій формі.
Вплив — дія, яку певна особа виявляє стосовно іншої особи.
Коментар. Мовлення передбачає не лише вміння говорити (усне мовлення) і писати (писемне мовлення), але й слухати (сприймати усне мовлення) і читати (сприймати писемне мовлення). Зверніть увагу! У характеристиці всіх видів мовленнєвої діяльності — говоріння, слухання, читання, письма — спільним є зміст висловлювання, який потрібно донести до співрозмовника (у процесі говоріння, письма) або зрозуміти з чужого висловлювання (у процесі слухання, читання).
Основні правила спілкування
1. Прагніть до того, щоб спілкування з вами було приємним і корисним.
2. Будьте ввічливими і доброзичливими у спілкуванні. Уважно слухайте співрозмовника.
3. Говоріть про те, що може бути цікавим для адресата ваших висловлювань. Ураховуйте вік, характер, інтереси співрозмовника.
4. Поважайте і намагайтеся зрозуміти переконання співрозмовника. Не перебивайте його.
5. Не вживайте грубих слів. Не говоріть надто голосно.