Опубліковано: 2020-05-26
Тема. Розвиток умінь та навичок бути уважним до співрозмовника.
Упродовж життя кожен із нас постійно контактує, спілкується із найрізноманітнішими людьми. Здавалося б, життєвий досвід, який ми поступово набуваємо, дозволяє розв’язати будь-яке повсякденне питання. Але насправді лише одиниці самостійно відкривають правила спілкування, які допомагають уникати додаткових труднощів у взаємодії з іншими людьми.
Спілкування — це взаємодія двох або декількох осіб в обміні інформацією чи в практичній діяльності. «Спілкування звеличує, у суспільстві людина мимоволі, без жодного удавання тримає себе інакше, ніж наодинці».
Найвище багатство людини – це можливість спілкуватися. У спілкуванні ми пізнаємо один одного, розвиваємо свої моральні і психічні якості, розкриваємо себе.
Мистецтво спілкування — одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим і робить людиною!
Слово — найбільш змістовний, об’ємний, виразний» засіб людського спілкування. Уміння говорити, слухати — важливі умови взаєморозуміння. Немає у світі зброї, сильнішої за слова. Недаремно говорять, що словом людським можна зсунути гору з місця. Словами борються, словами люблять, словами ненавидять, словами вбивають, словами творять величезні справи в історії людства.
Спілкуватися можна не тільки віч-на-віч, а й по телефону. Телефонуючи друзям і починаючи розмову після привітання, поцікавтеся, чи має ваш товариш час на телефонну розмову. Якщо товариш зайнятий, не ображайся, а ввічливо запитай о котрій годині можна пере телефонувати. Пам’ятайте, що закінчує розмову першим той, хто зателефонував. Прощаючись,необхідно подякувати за розмову і побажати здоров’я, успіхів.
Виявляйте інтерес до людей. Хай ваш співрозмовник відчує, що він не байдужий вам.
Навчіться посміхатися. Щира, доброзичлива посмішка — це мистецтво.
Зазвичай, розмовляючи, ми не звертаємося до співрозмовника на ім’я. У кращому випадку —скоромовкою. Не заощаджуйте на цьому. Звук власного імені дуже приємний людині.
Будьте хорошим слухачем. Знаючи інтереси свого співрозмовника, намагайтеся переводити розмову в русло його інтересів.
Дайте людям відчути їх значимість і робіть це щиро.
Для того, щоб ви були гарними співрозмовникам нам можна зробити висновок, що спілкування – це чи не найважливіша для людини річ і для того, щоб воно приносило задоволення і бажаний результат, слід виробити у собі ті якості, про які ми сьогодні говорили і пам’ятати вислів древніх: “Заговори, щоб я тебе побачив”.
Дійсно, як важко вміти знаходити спільну мову! Як важливо розуміти одне одного! Із самого дитинства треба засвоювати науку спілкування, оволодівати вмінням вести себе серед людей так, щоб їм було добре, приємно, зручно!
Завжди пам’ятайте просту народну істину, що до людей слід ставитися так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе.
Адже, дійсно, коли спілкування приносить людині радість, вона почувається щасливою. Цього я вам і бажаю.