Повторення вивченого про дієслово 

Узагальнення та систематизація знань з розділу: «дієслово, як частина мови»


Доброго дня, діти. Сьогодні прекрасний, весняний день наповнений ясними сонячними проміньцями. Бажаю вам такого ж сонячного і променистого настрою на сьогоднішньому уроці.


«Весна прийшла так якось несподівано» (Ліна Костенко).


— Знову поетичні рядки нашої улюбленої поетеси допомагають почерпнути нові знання з української мови. Прослухайте вірш повністю у музичному супроводі.



https://youtu.be/rekLEO35h0w



— Які слова змальовують весну і зиму наче живих істот?

— У якому значенні вжито ці слова прямому чи переносному?

— На які питання вони відповідають?

— До якої частини мови належать слова, що означають дію?



Чи ти задумувавсь, відкіль оті

у нашій мові злитки золоті?

Як намистини, диво калинове —

частини мови!


Візьмімо назву — дієслово,

само підказує, що діє слово!

Ще й прикладу на нього не навів,

а вже до півдесятка дієслів!   (Дмитро Білоус)


***

І дієслово ні хвилини,

повір, без дії не живе:

працює, вчить, співає, лине,

читає, грається, пливе.   (Володимир Верховень)


Дайте відповіді на запитання

— Чому дієслово отримало таку назву?

— Що означає дієслово?

— Для чого воно слугує у мовленні?


Робота з підручником.

Виконайте вправи 319, 321


Любі діти, от ми і завершимо урок. Дайте відповіді на такі питання:


— Що ми пригадали про дієслово?

— З якою частиною мови найчастіше зв’язане дієслово у реченні?

— Яким членом речення буває дієслово?

— У якому випадку дієслово вживається в однині, а в якому — у множині?


Домашнє завдання.

Вправа 322