Опубліковано: 2020-04-10
Повторення вивченого про дієслово
Узагальнення та систематизація знань з розділу: «дієслово, як частина мови»
Доброго дня, діти. Сьогодні прекрасний, весняний день наповнений ясними сонячними проміньцями. Бажаю вам такого ж сонячного і променистого настрою на сьогоднішньому уроці.
«Весна прийшла так якось несподівано» (Ліна Костенко).
— Знову поетичні рядки нашої улюбленої поетеси допомагають почерпнути нові знання з української мови. Прослухайте вірш повністю у музичному супроводі.
— Які слова змальовують весну і зиму наче живих істот?
— У якому значенні вжито ці слова прямому чи переносному?
— На які питання вони відповідають?
— До якої частини мови належать слова, що означають дію?
Чи ти задумувавсь, відкіль оті
у нашій мові злитки золоті?
Як намистини, диво калинове —
частини мови!
Візьмімо назву — дієслово,
само підказує, що діє слово!
Ще й прикладу на нього не навів,
а вже до півдесятка дієслів! (Дмитро Білоус)
***
І дієслово ні хвилини,
повір, без дії не живе:
працює, вчить, співає, лине,
читає, грається, пливе. (Володимир Верховень)
Дайте відповіді на запитання
— Чому дієслово отримало таку назву?
— Що означає дієслово?
— Для чого воно слугує у мовленні?
Робота з підручником.
Виконайте вправи 319, 321
Любі діти, от ми і завершимо урок. Дайте відповіді на такі питання:
— Що ми пригадали про дієслово?
— З якою частиною мови найчастіше зв’язане дієслово у реченні?
— Яким членом речення буває дієслово?
— У якому випадку дієслово вживається в однині, а в якому — у множині?
Домашнє завдання.
Вправа 322