Опубліковано: 2020-03-16
Тема уроку. Заголовок, його відповідність змісту тексту. Добір заголовків до текстів.
Сьогодні на уроці ми продовжемо роботу над темою “Текст”. Будемо вправлятись у доборі заголовків до текстів.
Заголовок повинен відповідати змісту тексту, тобто, прочитавши заголовок, можна зрозуміти, про що йтиметься в тексті.
1. Творча вправа.
– Прочитайте текст.
Настав (вечір, ранок, полудень). (Сховалося за обрій, стало серед неба, зійшло) сонечко.
Дмитрик (ліг у ліжко, заснув, прокинувся). Швидко вмився, (пообідав, поснідав, повечеряв) і пішов до школи.
2. Встановлення і вирішення проблеми.
– Про який час доби йдеться в тексті? Доведіть, що це ранок?
– Яке із речень вам допомогло це зрозуміти?
– Які слова в дужках є зайвими?
3. Запис тексту в зошити.
Сприймання на слух текстів. Добір до них заголовків.
а) У саду росте вишня. Цій вишні вже десять років. Ще дідусь посадив її. На ній багато ягід. Ми любимо сидіти під вишнею
б) Дятел усе життя проводить у лісі. На деревах він знаходить собі їжу. У дуплах дерев влаштовує своє гніздо. Основна їжа дятла – комахи.
в) У парку було багато лип і тополь. Ми пішли в ліс за грибами. У зоопарку діти бачили слона, бегемота, ведмедів.
Створення проблеми.
– Чому ви не змогли дібрати заголовок до третьої групи речень?
– Доведіть, що це не текст?
Підсумок уроку.
– Що ми вчилися робити на сьогоднішньому уроці?
– Чи сподобалось вам добирати заголовки до текстів?
– Чи завжди до тексту можна дібрати заголовок?
Домашнє завдання.
Вправа 47 стр.96