Тема уроку. Заголовок, його відповідність змісту тексту. Добір заголовків до текстів.

 Сьогодні на уроці ми продовжемо роботу над темою “Текст”. Будемо вправлятись у доборі заголовків до текстів.

 Заголовок повинен відповідати змісту тексту, тобто, прочитавши заголовок, можна зрозуміти, про що йтиметься в тексті.


 1. Творча вправа.

 – Прочитайте текст.

 Настав (вечір, ранок, полудень). (Сховалося за обрій, стало серед неба, зійшло) сонечко.

Дмитрик (ліг у ліжко, заснув, прокинувся). Швидко вмився, (пообідав, поснідав, повечеряв) і пішов до школи.

2. Встановлення і вирішення проблеми.

 – Про який час доби йдеться в тексті? Доведіть, що це ранок?

 – Яке із речень вам допомогло це зрозуміти?

 – Які слова в дужках є зайвими?

 3. Запис тексту в зошити. 


 Сприймання на слух текстів. Добір до них заголовків.

 а) У саду росте вишня. Цій вишні вже десять років. Ще дідусь посадив її. На ній багато ягід. Ми любимо сидіти під вишнею

б) Дятел усе життя проводить у лісі. На деревах він знаходить собі їжу. У дуплах дерев влаштовує своє гніздо. Основна їжа дятла – комахи.

 в) У парку було багато лип і тополь. Ми пішли в ліс за грибами. У зоопарку діти бачили слона, бегемота, ведмедів.


  Створення проблеми.

 – Чому ви не змогли дібрати заголовок до третьої групи речень?

 – Доведіть, що це не текст?


Підсумок уроку.

 – Що ми вчилися робити на сьогоднішньому уроці?

 – Чи сподобалось вам добирати заголовки до текстів?

 – Чи завжди до тексту можна дібрати заголовок?

  Домашнє завдання.

 Вправа 47 стр.96