Опубліковано: 2020-04-21
Роль прислівників-антонімів у мовленні.
(Вправи 329-331).
— Як називаються слова, які мають протилежне значення?
— Поміркуйте, чи можуть бути антоніми серед прислівників?
— Сьогодні ми попрацюємо з прислівниками-антонімами.
уважно прочитайте теоретичний матеріал до цієї теми поданий у підручнику.
вправа 329.
1. Прочитайте текст, з’ясуйте значення невідомих слів.
2. Випишіть прислівники. Доведіть свій вибір.
3. Доберіть до них прислівники-антоніми.
Вправа 330. Творча вправа з елементами дослідження.
1. Усно:
1. Прочитайте вірш, з’ясуйте значення невідомих слів.
2. Назвіть прислівники, вжиті у вірші Д. Білоуса «Українські прикмети».
3. З якою метою вжито прислівники? (З метою уточнення.)
4. Які з названих прислівників є словами з протилежним значенням?
5. Як називають такі прислівники? (Антонімами.)
6. Назвіть прислівники-синоніми у двох останніх строфах?
2. Письмово виконайте завдання 2, вправи 330.
Визначте, діти, до якої частини мови належать слова ясний, гострий, рівний. Вірно, До прикметників.
А тепер завданняУтворіть від цих прикметників прислівники, а до утворених прислівників доберіть антоніми.
— Прочитайте і відгадайте загадку.
Зранку, вдень і ввечері
я облітаю ліс уздовж і вшир.
Занесу своє яєчко
у чуже гніздечко, легко
всівшись на суку,
я роки лічу: ку-ку.
Так, звісно ж це зозуля.
— Розкажіть, що ви знаєте про зозулю.
— Назвіть всі прислівники, які використані в тексті.
— Які серед прислівників є антонімами? (Зранку — ввечері, уздовж — вшир.)
— До яких прислівників, наявних у загадці, можна теж дібрати антоніми? (Вдень — вночі, легко — важко.)
наш урок завершується, тож повторимо вивчене сьогодні.
— Яка частина мови називається прислівником?
— Як називаються прислівники, протилежні за значенням? (Антонімами.)
— Підберіть антонім до прислівника -легко-
домашнє завдання
вправа 331.