Роль прислівників-антонімів у мовленні. 

(Вправи 329-331).


— Як називаються слова, які мають протилежне значення?

— Поміркуйте, чи можуть бути антоніми серед прислівників?

— Сьогодні ми попрацюємо з прислівниками-антонімами.


уважно прочитайте теоретичний матеріал до цієї теми поданий у підручнику.


вправа 329.

1. Прочитайте текст, з’ясуйте значення невідомих слів.

2. Випишіть прислівники. Доведіть свій вибір.

3. Доберіть до них прислівники-антоніми.


Вправа 330. Творча вправа з елементами дослідження.

1. Усно:

1. Прочитайте вірш, з’ясуйте значення невідомих слів.

2. Назвіть прислівники, вжиті у вірші Д. Білоуса «Українські прикмети». 

3. З якою метою вжито прислівники? (З метою уточнення.)

4. Які з названих прислівників є словами з протилежним значенням? 

5. Як називають такі прислівники? (Антонімами.)

6. Назвіть прислівники-синоніми у двох останніх строфах?


2. Письмово виконайте завдання 2, вправи 330.


Визначте, діти, до якої частини мови належать слова ясний, гострий, рівний. Вірно, До прикметників.

А тепер завданняУтворіть від цих прикметників прислівники, а до утворених прислівників доберіть антоніми.


— Прочитайте і відгадайте загадку.


Зранку, вдень і ввечері

я облітаю ліс уздовж і вшир.

Занесу своє яєчко

у чуже гніздечко, легко

всівшись на суку,

я роки лічу: ку-ку. 

                    

Так, звісно ж це зозуля.

— Розкажіть, що ви знаєте про зозулю.

— Назвіть всі прислівники, які використані в тексті.

— Які серед прислівників є антонімами? (Зранку — ввечері, уздовж — вшир.)

— До яких прислівників, наявних у загадці, можна теж дібрати антоніми? (Вдень — вночі, легко — важко.)

наш урок завершується, тож повторимо вивчене сьогодні.

— Яка частина мови називається прислівником?

— Як називаються прислівники, протилежні за значенням? (Антонімами.)

— Підберіть антонім до прислівника  -легко-


домашнє завдання


вправа 331.