Тема уроку. Самостійна робота. Відмінювання іменників

Доброго дня, діти!

Пригадайте правила відмінювання іменників чоловічого роду другої відміни. Складні випадки відмінювання іменників.

Самостійна робота

378. Перепишіть, дописуючи до слів відмінкові закінчення. На що ви зважали, вибираючи їх?

1. З одного камен(я,ю) муру не буває. 2. Він і з пух(а,у) мури зведе. 3. Проти вітр(а,у) піском не посиплеш. 4. З глини не матимеш булки, з піск(а,у) не спечеш хліб(а,у). 5. Ухопив, як шилом борщ(а,у). 6. Немає кращого знак(а,у) згоди за мовчання. 7. У лицеміра лице з цемент(а,у). 8. Говорить, наче хліб(а,у) три дні не їв. 9. Жаднюга, поки торт(а,у) не доїсть, не заспокоїться. 10. Без кожух(а,у) нема дух(а,у) (Нар. творч.). 

  • Які з прислів’їв можна використати для характеристики людини? Яку рису кожне з них увиразнює?

380. Перепишіть, ставлячи подані в дужках іменники у формі давального відмінка однини.

1. Не вір (цап) в капусті, а (вовк) в отарі. 2. Віл (кінь) не товариш. 3. Звички лева не пасують (лис). 4. Сопілка — (вівчар) втіха. 5. Не спаруєш голубки і півня, бо голубка (півень) не рівня. 6. (Заєць) не треба кущів показувати, а (ведмідь) — лісу. 7. Де (звір) живеться, там він і ведеться (Нар. творч.). 

  • Прочитайте записані прислів’я, замінюючи утворені вами відмінкові форми на паралельні.


Увага!

Виконане завдання надсилається вчителю на електрону пошту  [email protected]