Тема: Текст-опис

Сьогодні ми продовжимо знайомиться з типами текстів. На минулому уроці ми познайомились, що таке розповідь. Існує ще опис і міркування. Що ж таке опис?

В описі немає сюжету, немає дійових осіб; в ньому зображені картини природи, окремі предмети і явища, тобто являє собою словесне зображення кого-, чого-небудь (зовнішнього вигляду або фізичного чи психічного стану людини, явища природи, події і т. д.)  Опис буває художній, діловий, науковий, який потребує високої точності.Діти вчать, що описувати можна не лише предмети, але й процеси, дії, явища природи.Розрізняють від інших типів за допомогою запитань: Який? Яка? Яке?Робота над описами розвиває в учнів спостережливість, увагу до оточуючого світу, предметів. У процесі формування описувати предмети в дітей розвивається уміння логічно мислити, будувати своє висловлювання в певній композиційній формі, розвивається творча уява .

Щойно посвітлішає за вікном, прилітає маленька жовтогруда пташечка. То синичка. Шапочка в неї чорно - оксамитова, щічки біляві. На зеленувато – сірих крильцях кожна пір’їна ніби пензликом намальована. Синичка стукає гострим дзьобиком у заплакану шибку.Заглядає агатовим оченятком у кімнату.

1.Про кого розповідається в тексті?

2.Доберіть заголовок.

3.Яка різниця між текстом – розповіддю та текстом – описом?

4.Спишіть текст – опис.

Домашне завдання:

Прочитайте текст.

Який це тип тексту?

Доберіть заголовок до тексту.

Спишіть текст.

https://www.jw.org/uk/%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0/%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8/g201303/%D0%BB%D0%BE%D1%81%D1%8C-%D0%BB%D1%96%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%8C/

Лось – це сильна і красива тварина. Живиться вона молодою хвоєю, листям і корою дерев та кущів. Вражає здатність цих великих тварин жити в болотах, трясовинах, де не пройде ні кінь, ні людина. Завдяки своїй силі лось зовсім не боїться вовків. Він стає спиною до дерева, і жоден вовк не наважиться наблизитись до його передніх ніг.