Опубліковано: 2020-04-08
Тема: Текст-опис
Сьогодні ми продовжимо знайомиться з типами текстів. На минулому уроці ми познайомились, що таке розповідь. Існує ще опис і міркування. Що ж таке опис?
В описі немає сюжету, немає дійових осіб; в ньому зображені картини природи, окремі предмети і явища, тобто являє собою словесне зображення кого-, чого-небудь (зовнішнього вигляду або фізичного чи психічного стану людини, явища природи, події і т. д.) Опис буває художній, діловий, науковий, який потребує високої точності.Діти вчать, що описувати можна не лише предмети, але й процеси, дії, явища природи.Розрізняють від інших типів за допомогою запитань: Який? Яка? Яке?Робота над описами розвиває в учнів спостережливість, увагу до оточуючого світу, предметів. У процесі формування описувати предмети в дітей розвивається уміння логічно мислити, будувати своє висловлювання в певній композиційній формі, розвивається творча уява .
Щойно посвітлішає за вікном, прилітає маленька жовтогруда пташечка. То синичка. Шапочка в неї чорно - оксамитова, щічки біляві. На зеленувато – сірих крильцях кожна пір’їна ніби пензликом намальована. Синичка стукає гострим дзьобиком у заплакану шибку.Заглядає агатовим оченятком у кімнату.
1.Про кого розповідається в тексті?
2.Доберіть заголовок.
3.Яка різниця між текстом – розповіддю та текстом – описом?
4.Спишіть текст – опис.
Домашне завдання:
Прочитайте текст.
Який це тип тексту?
Доберіть заголовок до тексту.
Спишіть текст.
Лось – це сильна і красива тварина. Живиться вона молодою хвоєю, листям і корою дерев та кущів. Вражає здатність цих великих тварин жити в болотах, трясовинах, де не пройде ні кінь, ні людина. Завдяки своїй силі лось зовсім не боїться вовків. Він стає спиною до дерева, і жоден вовк не наважиться наблизитись до його передніх ніг.