Літературне читання

Тема: А.Малишко. Лесі Українці

Робота з підручником с. 178 (виразно читати вірш)

ЛЕСІ УКРАЇНЦІ

   (Уривок.)

Все минуле – землею, віттями,

Сизим словом приходить вночі,

Над гарячими вдаль століттями

Підвелись твої очі;

Ломикаменю мій мятежний,

Днів скалічених, сліз і мроку,

Обівю тебе мрій мережами,

Дам живучого серця соку;

Я не бачив тебе нездужою

І не чув про жалі і втому,

Серед літа ідеш із ружами

На Вкраїну, до свого дому.


Домашнє завдання. с. 173 (виразно читати вірш)












Математика

Тема: Віднімання дробу від 1.

https://www.youtube.com/watch?v=WHLphMCyvMM

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-vidnimanna-drobu-vid-naturalnogo-cisla-208334.html

Домашнє завдання: с.72 № 433



Українська мова

Тема: Поширення речень другорядними членами за допомогою запитань.

Добрий ранок!

— Порівняйте тексти.

• Насунула хмара. Полив дощ. Раптом визирнуло сонечко. Зазеленіла травичка. Защебетали птахи.

• Насунула дощова хмара. Полив сильний дощ. Раптом визирнуло веселе сонечко. Зазеленіла молода травичка. Дзвінко защебетали птахи.

— Чим відрізняються тексти? З якого тексту ми дізнаємося більше?

 Висновок. З речень, поширених іншими словами, можна дізнатися більше, ніж з речень, складених тільки з головних слів.

2. Робота за підручником (с. 141)

— Прочитайте перше речення. Скільки в ньому слів?

— Установіть зв’язок між словами в реченні.

((Хто? ) горобчик; горобчик (що робив? ) жив; жив (де? ) на дереві.)

— Прочитайте друге речення. Скільки в ньому слів?

— Яке слово підкреслює, яким був горобчик? (Веселий)

— До якого слова воно належить? (До слова «горобчик»)

— Поставте питання від слова горобчик до слова веселий. (Горобчик (який?) веселий.)

— Спишіть останнє речення.

— Підкресліть слово, якого не було в попередніх реченнях. (Високому)

— З яким словом воно зв’язане? (На дереві)

— Поставте питання від слова на дереві до слова високому.

(На дереві (якому?) високому.)

2.Робота в зошиті.

1) Спишіть речення, вставляючи потрібні слова, що відповідають на питання, подані в дужках.

— Підкресліть головні члени речення.

Хмара (яка?) закрила (що?). Налетів вітер (який?). Спека поступилася (чому?). Загримів грім (де?). Полив дощ (який?).

З чого складається наше мовлення? (З речень)

— 3 чого складаються речення? (Зі слів)

— Що є граматичною основою речення?

— Які члени речення, крім головних, вам відомі? (Другорядні члени речення)

2) Поширте речення словами з дужок.

Настав ... ранок. Зірочки пірнули в ... безодню неба. Край неба палає ... полум’ям. ... трави виблискують срібною росою. Піднімається ... туман. Над шляхом полилась ... ... пісня.

(Дзвінка, високі, погожий, жайворонкова, сивий, рожевий, синя)

— Підкресліть другорядні члени речення.


Домашнє завдання: с.141, вправа 320