Літературне читання

Тема: Василь Симоненко

https://www.youtube.com/watch?v=8doMcHFoekk

Домашнє завдання: с.207, прочитати біографію поета.


Українська мова

Тема: Читання вголос (розуміння, запам’ятовування) текстів. Виразність читання.

Гірке морозиво

- Петрику, ти це куди біжиш?
- По морозиво, - похвалився хлопчик.
- І я теж з'їла б... - зітхнула Оленка. - Та грошей зараз немає.
- Ходімо, дам половину, - запропонував Петрик. - Тільки потім віддаш цілу. Згода?

Оленка промовчала. Дуже вже хотілось їй морозива. А онде й лоток, біля якого товпилися люди. Тут діти побачили дідуся, який штурхав костуром по землі, наче щось шукав.
- Дідуню, ви щось загубили? - спитала Оленка.
- Ой, дітоньки, поспішав по ліки, та спіткнувся і розгубив гроші. А окуляри дома забув, у піджаку.
- То ми вам допоможемо, - защебетала дівчинка і кинулась разом із Петриком збирати монети.
- Ну, от і все. Тримайте, - передаючи гроші старому, мовив хлопчик.
Дідусь подякував і пішов у бік аптеки, а діти - мерщій за морозивом.
- Дві порції дайте, - задихавшись від бігу, попросив Петрик.
- Як дві? У тебе ж грошей було тільки на одну, - здивувалась Оленка.
- Т-с-с-с! Я, коли збирав монети, на одну наступив. Все одно дід недобачає. А нам зате обом по морозиву буде.
- А якщо дідусеві на ліки не вистачить. Ти подумав?
- Хе! Велике діло - двадцять копійок. А якби не ми, він би ще й досі шукав.
- Який сором, - обличчя дівчинки зблідло. - Я не хочу такого морозива, - промовила рішуче. - Це гірке морозиво!
А далі благально: - Тітонько, нам тільки одну дайте. Одну.
Оленка схопила здачу і бігом до аптеки.
- От чудна, - знизав плечима Петрик. - А говорила, морозива хоче.

(Михайло Конончук)

(217 слів)



Виконай завдання


І. Вибери правильну відповідь


1. З якою умовою Петрик згодився дати Оленці половину морозива?
а) Вона віддасть гроші.
б) Віддасть цілу порцію.

в) Вгостив дівчинку безплатно.

2. Куди поспішав дідусь?

а) Поспішав по ліки.
б) Йшов погуляти.

в) Поспішав до магазину.
3. Як діти допомогли дідусеві?
а) Знайшли гроші.
б) Купили ліки.

в) Принесли окуляри.

4. Як вчинив Петрик?
а) Віддав всі знайдені гроші.
б) Віддав частину грошей.

в) Забрав собі всі гроші.

ІІ. Дай розгорнуту відповідь


5. Скільки порцій морозива попросив Петрик у продавця?

____________________________________________________________________________________________________________________________


6. Чому Оленка відмовилась від морозива?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________


7. Що зробила Оленка із знайденими грошима?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


8. Як Петрик відреагував на вчинок дівчинки?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Математика

Тема: Усне і письмове додавання і віднімання десяткових дробів.

1. Попрацюємо над задачею. С.129 № 794 (1)

В одному кошику 15,6 кг яблук, а в другому – на 1,125 кг менше. Скільки яблук у двох кошиках?

2. Приклади. № 796

1) Збільште число 4,021 на: 127,4;  31,09;  47,546;  6247,6;  0,198;  47,421.

2) Зменште число 2104,3 на: 97,816;  473,28;  0,986;  2103,96;  614,210;  59,627.

Домашнє завдання: с. 130 № 800. Розв’язати приклади.

7,08 + 210,27 – 2,014                         61,4 – (5,06 + 9,003)

472,41 + 0,7 – 7,63                            127,6 – (91,14 + 2,09)

63,06 – 23,041 + 0,38                        72,11 – (0,001 + 67,412)

8,957 – 0,34 + 9,5                              314,6 – (56,9 + 214,003)


Географія

Тема:  Азія. Своєрідність рослинного і тваринного світу. Населення. Культура та побут народів Азії.

 Працюємо над матеріалом с.117 параграфи 65, 66.

Домашнє завдання: заповнити таблиці на с.118, с.120.



Фізика та хімія у побуті

 Тема:  Ведучий і ведений шківи. Сполучення з ведучим валом.

На повторення.

Механізм, призначений для передачі руху з перетворенням його видута швидкості, називають механізмом передачі руху, або передачею.

У будь-якому механізмі є рухомі й нерухомі деталі. Наприклад, нерухомий корпус лещат є нерухомою деталлю. Серед рухомих деталей механізму розрізняють ведучі й ведені деталі.

- Деталь, від якої рух передається іншій деталі, називають ведучою.

- Деталь, яка отримує рух від ведучої деталі, називають веденою.

Передачею називається пристрій для передачі енергії на відстань. Залежно від способу здійснення передачі енергії розрізняють механічні, електричні, пневматичні і гідравлічні передачі. З механічних передач найпоширеніші передачі обертального руху, оскільки обертальний рух легкий зробити безперервним, простіше і легше здійснити у вигляді компактної конструкції, при ньому легше досягти рівномірності ходу, зменшити втрати на тертя.

Передачі обертального руху служать для передачі енергії від двигунів до робочих машин, звичайно з перетворенням швидкостей, сил і моментів, що крутять. Крім того, ці передачі широко застосовують в різних механізмах для перетворення швидкості, а в деяких випадках і вигляду або закону руху. Передачі обертального руху підрозділяють на передачі з безпосереднім контактом тіл обертання і передачі з гнучким зв’язком, в яких тіла обертання зв’язані між собою гнучкою ланкою. До перших передач відносяться фрикційна, зубчата і черв’ячна, а до других - ременная і ланцюгова. Залежно від способу передачі руху від ведучого тіла обертання відомому розрізняють передачі тертям і передачі тим, що зачіпляє. До перших відносяться передачі фрикційні і ремінні, а до других - зубчаті, черв’ячні і ланцюгові. До передач обертального руху відносять також передачі гвинт - гайка, призначення яких - перетворювати обертальний рух в поступальний.