Літературне читання

Тема: Василь Симоненко. Салюти миру.

САЛЮТИ МИРУ

В дні травневі, мріями багаті,
Коли щастя хлюпає з пісень
Ми щороку зустрічаєм свято —
Перемоги радісної день.

І встають у пам'яті дороги,
Ті, що довелося нам пройти,
Щоб багряний прапор Перемоги
Над рейхстагом гордо піднести.

І живуть у пам'яті народу
Його вірні дочки і сини,
Ті, що не вернулися з походів
Грізної, великої війни.

Їх серцям — віками пломеніти
На червоних наших прапорах,
Їх думкам — перемагать і жити
В наших творчих думах і ділах.

Їх життя, їх помисли високі,
Котрим не судилось розцвісти,
Закликають мир ясний і спокій,
Як зіницю ока, берегти.

І тому, коли надходить свято, —
Кожен рік у травні, навесні, —
Наші грізні бойові гармати
Салютують миру — не війні!

Прослухати вірш з посиланням на відео

https://www.youtube.com/watch?v=UHOG6-suWOk

Домашнє завдання:  с.208, виразно прочитати вірш


Математика

Тема:  Множення і ділення десяткових дробів.

Робота з підручником.

1. с. 138 № 850 ( 1 - усно)

2. № 850 (2)

62,8 : 2                  74,4 : 2              385,1 : 7                722,4 : 6

369,3 : 3                141,6 : 3             60,8 : 4                 847,6 : 8

4264,8 : 4              2173,2 : 4           315,2 : 8              10244,5 : 5

1005,5 : 5              8521,5 : 5           236,7 : 9              14022,4 : 7

Домашнє завдання: с. 139 № 854 ( 1 – усно, 2 - письмово)

3,36 : 3                   153,86 : 7           254,15 : 5            103,56 : 6

884,48 : 4                94,25 : 5            442,32 :4              600,02 : 2

246,22 :2                 87,52 : 4            379,17:9               408,73 : 7

255,255 : 5              249,28 : 8          16,05 : 5               810,54 : 9


Українська мова

Тема: Читання вголос (розуміння, запам’ятовування) текстів. Виразність читання.

Прочитай текст


ЧОМУ ХВОЙНІ ДЕРЕВА НЕ СКИДАЮТЬ НА ЗИМУ СВОГО ЛИСТЯ (Легенда)

Було це під осінь. Пташки відлітали у вирій. Одна пташка скалічила собі крильце і не могла відлетіти. Вона залишилась одна і мусила перебути зиму в нашім краї.

— Найкраще мені буде у лісі,— думає пташечка. — Деревина має густе листя, допоможе мені і дасть раду.

Першим ділом вона звернулась до берези.

— Прекрасна березо,— сказала пташечка,— у мене зламане крило, дозволь мені оселитися у твоїх гілочках.

— Ні,— відповіла береза. — Ми тут у лісі маємо своїх пташок, яким мусимо допомагати.

Пішла пташечка до старого дуба просити про допомогу. Дуб також відмовив їй. Він боявся, що пташечка поклює жолуді.

Просила пташечка й інші дерева, але всі вони не прийняли її під захист. Зажурилася вона, вирішила піднятися у небо.

Аж тут почувся голос:

-  Люба пташко, куди ти хочеш летіти?

— Я й сама не знаю куди, голод і холод докучають мені,— відповіла пташечка.

— Тоді лети до мене,— сказала ялинка. — Глянь, ось гілочка, тут буде тепло, можеш сидіти на ній цілу зиму.

— І я тобі допоможу,— відізвався ялівець. Можеш ласувати цілу зиму моїми ягодами.

Так оселилась наша пташечка на гілочках привітної ялинки, а ялівець годував її своїми ягодами.

Одного дня подув вітер, заморозив листя. Усі дерева стали сумні, втратили зелені листочки.

— Чи можу я заморозити листя всіх дерев? — спитав вітер Мороза, який володів землею.

— Ні,— сказав зимовий цар. — З дерев, які дали бідній пташині притулок, не можна листків струшувати.

І від того часу з ялини, сосни, ялівцю не опадає листя. Стоять вони вічно зеленими і влітку, і взимку, захищають птахів від негоди. (244слова)



Виконай завдання


І. Вибери правильну відповідь


1. Якої пори року сталися події, що описані в легенді?

А улітку

Б узимку

В восени.


2. Чому пташка не полетіла у вирій?

А Не хотіла далеко летіти

Б Скалічила собі крильце;

В Боялася, що сумуватиме за лісом.


3. Де оселилася пташка?

А на дубі

Б на ялинці

В на каштані


4. На яких деревах вітер не заморозив листя?

А Які мали гарні листочки.

Б Які дали пташині притулок.

В Не заморозив на жодному дереві.


5. Серед запропонованих назв дерев обери ті дерева, які згадуються у тексті. Випиши їх назви.
Береза, клен, осика, дуб, каштан, ялина, модрина, ялівець, явір, сосна.


6. Продовж речення.
Дуб також відмовив їй. Він боявся, що пташечка ____________________________________________________________________.



7. Як ялина та ялівець допомогли пташечці? Напиши.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


 

Домашнє завдання: Преказати текст.


Фізика та хімія у побуті

 Тема: Шківи однакових і різних діаметрів. Залежність швидкості обертання від її діаметра.

Механізм, призначений для передачі руху з перетворенням його видута швидкості, називають механізмом передачі руху, або передачею.

У будь-якому механізмі є рухомі й нерухомі деталі. Наприклад, нерухомий корпус лещат є нерухомою деталлю. Серед рухомих деталей механізму розрізняють ведучі й ведені деталі.

- Деталь, від якої рух передається іншій деталі, називають ведучою.

- Деталь, яка отримує рух від ведучої деталі, називають веденою.

Ведуча деталь набуває руху від зовнішньої сили (рука, нога, електродвигун тощо), а ведена деталь набуває руху від ведучої. Наприклад, у лещатах рукоятка є ведучою деталлю, рухомий корпус — веденою. За допомогою передач змінюють швидкість, напрям руху, перетворюють обертальний рух на поступальний і гвинтовий тощо.

Наприклад, частини лещат сполучені так, що в разі обертання рукоятки рухомий корпус переміщується поступально.

Потреба в зміні швидкості руху виникає, зокрема, під час підключення до машини двигуна. У будь-яких машинах доцільніше використовувати швидкохідні двигуни (з більшою кількістю обертів): у них менші розміри і вищий коефіцієнт корисної дії.

Оскільки швидкість обертання валу робочого механізму значно нижча, ніж у двигуна, їх не можна зв’язати безпосередньо. Тому між ними треба розташувати механізм для зміни швидкості обертання, що носить назву передачі обертального руху.

У багатьох машинах, машинах-знаряддях, зокрема металорізальних верстатах, робочі органи здійснюють не тільки обертальний, але й інші види руху. У таких випадках застосовують механізми, що перетворюють вид руху.


Для передачі обертального руху в машинах застосовують механізми, що складаються з кількох деталей, взаємодія між якими забезпечує передачу руху і зміну його швидкості. За своєю будовою передавальні механізми, або передачі, підрозділяють на фрикційні, зубчаті, пасові й ланцюгові.

За способом передачі обертального руху передачі поділяють на передачі тертям (пасові, фрикційні) і передачі зачепленням (зубчаті, черв’ячні, ланцюгові, гвинтові). На короткі відстані рух передається за допомогою гвинтового або зубчатого механізмів . Зубчаті механізми бувають циліндрові й конічні (відповідно складаються з циліндрових і конічних коліс).

Для передачі обертання на великі відстані використовують пасову передачу, що складається з двох шківів і надітого на них паса . Паси бувають плоскі й клинові.

Якщо шківи (або зубчаті колеса) не однакові за діаметром, то вони обертаються з різною швидкістю. Відношення кількості обертів за однаковий час ведучого і веденого шківів (зубчатих коліс) називають передавальним відношенням. Відношення діаметра D2 веденого шківа до діаметра D1 ведучого шківа називають передавальним числом і, тобто:

i = D2/D1.

У механізмах і машинах рух не тільки передасться, але й перетворюється (обертальний — у поступальний і навпаки). Для цього застосовують, наприклад, рейковий механізм, який перетворює обертальний рух зубчатого колеса на поступальну ходу зубчатої рейки, або навпаки .

Для перетворення обертального руху на поступальний можна використовувати гвинтову пару — гвинтову передачу, як у наведеному вище прикладі з лещатами .

Передачі мають широке розповсюдження в машинобудуванні з таких причин:

1) енергію краще передавати на великій швидкості обертання;

2) швидкості руху робочих органів машин, як правило, не збігаються з поширеними швидкостями двигунів, вони зазвичай менші, а створення тихохідних двигунів потребує збільшення їх розмірів і вартості;

3) швидкість виконавчого органу в процесі роботи машини-знаряддя треба змінювати (наприклад, в автомобілі, вантажопідйомному крані, токарному верстаті), а швидкість машини-двигуна зазвичай є постійною (наприклад, в електродвигунів);

4) досить часто від одного двигуна треба приводити в рух кілька механізмів з різними швидкостями;

5) в окремі періоди роботи робочому (виконавчому) органу машини потрібно передати зусилля, яке перевищує зусилля на валу машини-двигуна, а це можливо виконати за рахунок зменшення кількості обертів валу машини-знаряддя;

6) двигуни зазвичай розробляють і виготовляють для виконання рівномірного обертального руху, а в машинах часто виникає потреба поступального руху за певним законом;

7) двигуни не завжди можуть бути безпосередньо з’єднані з виконавчими механізмами через розміри машини, правила безпеки й незручності в обслуговуванні.


Домашнє завдання: http://technoblog43.blogspot.com/2018/04/blog-post.html


Завдання для Звєрко Іллі

Математика

1. Перегляд відео «Поняття ліворуч та праворуч»

https://www.youtube.com/watch?v=ulccuqOEUTI

2. Виконати дії

— Підніміть вгору праву руку; ліву.

Торкніться стола лівим коліном, правим коліном.

Встаньте і поверніться праворуч, ліворуч.

3. Гра «Куди їде автобус»

https://learning.ua/matematyka/doshkilniata/livoruch-chy-pravoruch


Українська мова

Підбери продовження фрази

https://learning.ua/mova/maliuky/dopovnyty-rechennia-tretim-slovom

Дидактична гра "Хто більше визначить слів на заданий звук?".

https://www.youtube.com/watch?v=9FyP6KjsRRo


Мудрі казки. Гусениця і метелик

https://www.youtube.com/watch?v=muVgesCXEy0