Опубліковано: 2020-04-24
Літературне читання
Тема: Василь Симоненко. Салюти миру.
САЛЮТИ МИРУ
В дні травневі, мріями багаті,
Коли щастя хлюпає з пісень
Ми щороку зустрічаєм свято —
Перемоги радісної день.
І встають у пам'яті дороги,
Ті, що довелося нам пройти,
Щоб багряний прапор Перемоги
Над рейхстагом гордо піднести.
І живуть у пам'яті народу
Його вірні дочки і сини,
Ті, що не вернулися з походів
Грізної, великої війни.
Їх серцям — віками пломеніти
На червоних наших прапорах,
Їх думкам — перемагать і жити
В наших творчих думах і ділах.
Їх життя, їх помисли високі,
Котрим не судилось розцвісти,
Закликають мир ясний і спокій,
Як зіницю ока, берегти.
І тому, коли надходить свято, —
Кожен рік у травні, навесні, —
Наші грізні бойові гармати
Салютують миру — не війні!
Прослухати вірш з посиланням на відео
https://www.youtube.com/watch?v=UHOG6-suWOk
Домашнє завдання: с.208, виразно прочитати вірш
Математика
Тема: Множення і ділення десяткових дробів.
Робота з підручником.
1. с. 138 № 850 ( 1 - усно)
2. № 850 (2)
62,8 : 2 74,4 : 2 385,1 : 7 722,4 : 6
369,3 : 3 141,6 : 3 60,8 : 4 847,6 : 8
4264,8 : 4 2173,2 : 4 315,2 : 8 10244,5 : 5
1005,5 : 5 8521,5 : 5 236,7 : 9 14022,4 : 7
Домашнє завдання: с. 139 № 854 ( 1 – усно, 2 - письмово)
3,36 : 3 153,86 : 7 254,15 : 5 103,56 : 6
884,48 : 4 94,25 : 5 442,32 :4 600,02 : 2
246,22 :2 87,52 : 4 379,17:9 408,73 : 7
255,255 : 5 249,28 : 8 16,05 : 5 810,54 : 9
Українська мова
Тема: Читання вголос (розуміння, запам’ятовування) текстів. Виразність читання.
Прочитай текст
ЧОМУ ХВОЙНІ ДЕРЕВА НЕ СКИДАЮТЬ НА ЗИМУ СВОГО ЛИСТЯ (Легенда)
Було це під осінь. Пташки відлітали у вирій. Одна пташка скалічила собі крильце і не могла відлетіти. Вона залишилась одна і мусила перебути зиму в нашім краї.
— Найкраще мені буде у лісі,— думає пташечка. — Деревина має густе листя, допоможе мені і дасть раду.
Першим ділом вона звернулась до берези.
— Прекрасна березо,— сказала пташечка,— у мене зламане крило, дозволь мені оселитися у твоїх гілочках.
— Ні,— відповіла береза. — Ми тут у лісі маємо своїх пташок, яким мусимо допомагати.
Пішла пташечка до старого дуба просити про допомогу. Дуб також відмовив їй. Він боявся, що пташечка поклює жолуді.
Просила пташечка й інші дерева, але всі вони не прийняли її під захист. Зажурилася вона, вирішила піднятися у небо.
Аж тут почувся голос:
- Люба пташко, куди ти хочеш летіти?
— Я й сама не знаю куди, голод і холод докучають мені,— відповіла пташечка.
— Тоді лети до мене,— сказала ялинка. — Глянь, ось гілочка, тут буде тепло, можеш сидіти на ній цілу зиму.
— І я тобі допоможу,— відізвався ялівець. Можеш ласувати цілу зиму моїми ягодами.
Так оселилась наша пташечка на гілочках привітної ялинки, а ялівець годував її своїми ягодами.
Одного дня подув вітер, заморозив листя. Усі дерева стали сумні, втратили зелені листочки.
— Чи можу я заморозити листя всіх дерев? — спитав вітер Мороза, який володів землею.
— Ні,— сказав зимовий цар. — З дерев, які дали бідній пташині притулок, не можна листків струшувати.
І від того часу з ялини, сосни, ялівцю не опадає листя. Стоять вони вічно зеленими і влітку, і взимку, захищають птахів від негоди. (244слова)
Виконай завдання
І. Вибери правильну відповідь
1. Якої пори року сталися події, що описані в легенді?
А улітку
Б узимку
В восени.
2. Чому пташка не полетіла у вирій?
А Не хотіла далеко летіти
Б Скалічила собі крильце;
В Боялася, що сумуватиме за лісом.
3. Де оселилася пташка?
А на дубі
Б на ялинці
В на каштані
4. На яких деревах вітер не заморозив листя?
А Які мали гарні листочки.
Б Які дали пташині притулок.
В Не заморозив на жодному дереві.
5. Серед запропонованих назв дерев обери ті дерева, які згадуються у тексті. Випиши їх назви.
Береза, клен, осика, дуб, каштан, ялина, модрина, ялівець, явір, сосна.
6. Продовж речення.
Дуб також відмовив їй. Він боявся, що пташечка ____________________________________________________________________.
7. Як ялина та ялівець допомогли пташечці? Напиши.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Домашнє завдання: Преказати текст.
Фізика та хімія у побуті
Тема: Шківи однакових і різних діаметрів. Залежність швидкості обертання від її діаметра.
Механізм, призначений для передачі руху з перетворенням його видута швидкості, називають механізмом передачі руху, або передачею.
У будь-якому механізмі є рухомі й нерухомі деталі. Наприклад, нерухомий корпус лещат є нерухомою деталлю. Серед рухомих деталей механізму розрізняють ведучі й ведені деталі.
- Деталь, від якої рух передається іншій деталі, називають ведучою.
- Деталь, яка отримує рух від ведучої деталі, називають веденою.
Ведуча деталь набуває руху від зовнішньої сили (рука, нога, електродвигун тощо), а ведена деталь набуває руху від ведучої. Наприклад, у лещатах рукоятка є ведучою деталлю, рухомий корпус — веденою. За допомогою передач змінюють швидкість, напрям руху, перетворюють обертальний рух на поступальний і гвинтовий тощо.
Наприклад, частини лещат сполучені так, що в разі обертання рукоятки рухомий корпус переміщується поступально.
Потреба в зміні швидкості руху виникає, зокрема, під час підключення до машини двигуна. У будь-яких машинах доцільніше використовувати швидкохідні двигуни (з більшою кількістю обертів): у них менші розміри і вищий коефіцієнт корисної дії.
Оскільки швидкість обертання валу робочого механізму значно нижча, ніж у двигуна, їх не можна зв’язати безпосередньо. Тому між ними треба розташувати механізм для зміни швидкості обертання, що носить назву передачі обертального руху.
У багатьох машинах, машинах-знаряддях, зокрема металорізальних верстатах, робочі органи здійснюють не тільки обертальний, але й інші види руху. У таких випадках застосовують механізми, що перетворюють вид руху.
Для передачі обертального руху в машинах застосовують механізми, що складаються з кількох деталей, взаємодія між якими забезпечує передачу руху і зміну його швидкості. За своєю будовою передавальні механізми, або передачі, підрозділяють на фрикційні, зубчаті, пасові й ланцюгові.
За способом передачі обертального руху передачі поділяють на передачі тертям (пасові, фрикційні) і передачі зачепленням (зубчаті, черв’ячні, ланцюгові, гвинтові). На короткі відстані рух передається за допомогою гвинтового або зубчатого механізмів . Зубчаті механізми бувають циліндрові й конічні (відповідно складаються з циліндрових і конічних коліс).
Для передачі обертання на великі відстані використовують пасову передачу, що складається з двох шківів і надітого на них паса . Паси бувають плоскі й клинові.
Якщо шківи (або зубчаті колеса) не однакові за діаметром, то вони обертаються з різною швидкістю. Відношення кількості обертів за однаковий час ведучого і веденого шківів (зубчатих коліс) називають передавальним відношенням. Відношення діаметра D2 веденого шківа до діаметра D1 ведучого шківа називають передавальним числом і, тобто:
i = D2/D1.
У механізмах і машинах рух не тільки передасться, але й перетворюється (обертальний — у поступальний і навпаки). Для цього застосовують, наприклад, рейковий механізм, який перетворює обертальний рух зубчатого колеса на поступальну ходу зубчатої рейки, або навпаки .
Для перетворення обертального руху на поступальний можна використовувати гвинтову пару — гвинтову передачу, як у наведеному вище прикладі з лещатами .
Передачі мають широке розповсюдження в машинобудуванні з таких причин:
1) енергію краще передавати на великій швидкості обертання;
2) швидкості руху робочих органів машин, як правило, не збігаються з поширеними швидкостями двигунів, вони зазвичай менші, а створення тихохідних двигунів потребує збільшення їх розмірів і вартості;
3) швидкість виконавчого органу в процесі роботи машини-знаряддя треба змінювати (наприклад, в автомобілі, вантажопідйомному крані, токарному верстаті), а швидкість машини-двигуна зазвичай є постійною (наприклад, в електродвигунів);
4) досить часто від одного двигуна треба приводити в рух кілька механізмів з різними швидкостями;
5) в окремі періоди роботи робочому (виконавчому) органу машини потрібно передати зусилля, яке перевищує зусилля на валу машини-двигуна, а це можливо виконати за рахунок зменшення кількості обертів валу машини-знаряддя;
6) двигуни зазвичай розробляють і виготовляють для виконання рівномірного обертального руху, а в машинах часто виникає потреба поступального руху за певним законом;
7) двигуни не завжди можуть бути безпосередньо з’єднані з виконавчими механізмами через розміри машини, правила безпеки й незручності в обслуговуванні.
Домашнє завдання: http://technoblog43.blogspot.com/2018/04/blog-post.html
Завдання для Звєрко Іллі
Математика
1. Перегляд відео «Поняття ліворуч та праворуч»
https://www.youtube.com/watch?v=ulccuqOEUTI
2. Виконати дії
— Підніміть вгору праву руку; ліву.
Торкніться стола лівим коліном, правим коліном.
Встаньте і поверніться праворуч, ліворуч.
3. Гра «Куди їде автобус»
https://learning.ua/matematyka/doshkilniata/livoruch-chy-pravoruch
Українська мова
Підбери продовження фрази
https://learning.ua/mova/maliuky/dopovnyty-rechennia-tretim-slovom
Дидактична гра "Хто більше визначить слів на заданий звук?".
https://www.youtube.com/watch?v=9FyP6KjsRRo
Мудрі казки. Гусениця і метелик
https://www.youtube.com/watch?v=muVgesCXEy0