Година спілкування: Спілкування без конфліктів

Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей - досить складний і тонкий процес.

Людина народжується і живе в оточенні людей, певним чином налагоджує контакти, виконує суспільну діяльність. Людські взаємини вдосконалюються з розвитком людської цивілізації. Але іноді настає час, коли відносини між людьми черствішають і люди не вміють спілкуватися.

Чому люди сваряться та не можуть знайти спільної мови у спілкуванні?

Причини сварок:

·        неприйняття чужої думки

·        нехтування правами іншої людини

·        прагнення домінувати

·        невміння слухати інших

·        свідоме прагнення скривдити одне одного

·        нерозуміння

·        невміння керувати емоціями

Якщо ми подивимося на перші п’ять причин, то зрозуміємо, що сварки найчастіше виникають через те, що люди не володіють культурою спілкування. У зв’язку з цим конфлікти можуть призвести до тривалих образ і виникнення неприємних почуттів або навіть руйнування стосунків.

Конфлікт (від лат. Conflsktus — зіткнення) — процес різкого загострення протиріч і боротьби двох або більше сторін у вирішенні проблеми, що має особисту значущість для кожного з учасників, які виражають різні, а нерідко і протилежні цілі, інтереси й погляди.

Рекомендовано переглянути відео «Про конфлікти у взаєминах»

https://www.youtube.com/watch?v=Gbp_RnEWKfU

Коли людина перебуває у конфліктній ситуації, то для розв'язання проблеми їй потрібно визначити свій стиль поведінки.

Стилі поведінки бувають такі:

·          конкуренція

·          уникнення

·          пристосування

·          компроміс

·          співробітництво

Щоб побудувати і зберегти гарні взаємини з іншими, нам потрібно дотримуватися правил культури спілкування.

Рекомендовано переглянути відео «Правила спілкування»

https://www.youtube.com/watch?v=YXzFriRGWiM

або «5 правил спілкування»

https://www.youtube.com/watch?v=-7KG8igsh4Y

Отже, основою культури спілкування є повага до іншої людини. Поважати – значить враховувати думку іншої людини. Потрібно приймати іншого таким, яким він є, і мати бажання зрозуміти іншу людину.

«Не старайтесь перевиховувати людей, виховайте спочатку себе і будьте прикладом для інших»

Правила спілкування в конфліктній ситуації

·        Залишайся спокійним і врівноваженим

·        Будь терплячим

·        Не відповідай образою на образу

·        Будь готовим визнати свою провину

·        Відповідай добром на зло

·        Прагни розв’язати конфлікт

·        Постався до проблеми з гумором

·        Постав себе на місце свого співрозмовника

·        Вмій правильно висловити свою думку

·        Вмій почути свого співрозмовника.

Кожен конфлікт має свій фінал, хоча й може здаватися нескінченним, якщо зневага, зло, грубі слова, жорстокість візьмуть верх над здоровим глуздом. Пам'ятайте, що крик є одним із найбільш некваліфікованих варіантів спілкування і розв'язання конфліктних ситуацій. Тому любімо ближнього, як самого себе, примножуймо добрі справи, даруймо батькам, знайомим, близьким щирість, привітність, що в свою чергу подарує нам добрий настрій, злагоду, здоров'я. Не забуваймо, що добрі стосунки завжди базуються на доброзичливому ставленні один до одного.

Рекомендовано переглянути відео

https://www.facebook.com/NCSSSDM/videos/2063589720423133/?v=2063589720423133

Перш ніж сказати – порахуй до десяти,

Перш ніж образити – порахуй до ста,

Перш ніж ударити – порахуй до тисячі.