Опубліковано: 2020-04-14
Година спілкування: Спілкування без конфліктів
Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей - досить складний і тонкий процес.
Людина народжується і живе в оточенні людей, певним чином налагоджує контакти, виконує суспільну діяльність. Людські взаємини вдосконалюються з розвитком людської цивілізації. Але іноді настає час, коли відносини між людьми черствішають і люди не вміють спілкуватися.
Чому люди сваряться та не можуть знайти спільної мови у спілкуванні?
Причини сварок:
· неприйняття чужої думки
· нехтування правами іншої людини
· прагнення домінувати
· невміння слухати інших
· свідоме прагнення скривдити одне одного
· нерозуміння
· невміння керувати емоціями
Якщо ми подивимося на перші п’ять причин, то зрозуміємо, що сварки найчастіше виникають через те, що люди не володіють культурою спілкування. У зв’язку з цим конфлікти можуть призвести до тривалих образ і виникнення неприємних почуттів або навіть руйнування стосунків.
Конфлікт (від лат. Conflsktus — зіткнення) — процес різкого загострення протиріч і боротьби двох або більше сторін у вирішенні проблеми, що має особисту значущість для кожного з учасників, які виражають різні, а нерідко і протилежні цілі, інтереси й погляди.
Рекомендовано переглянути відео «Про конфлікти у взаєминах»
https://www.youtube.com/watch?v=Gbp_RnEWKfU
Коли людина перебуває у конфліктній ситуації, то для розв'язання проблеми їй потрібно визначити свій стиль поведінки.
Стилі поведінки бувають такі:
· конкуренція
· уникнення
· пристосування
· компроміс
· співробітництво
Щоб побудувати і зберегти гарні взаємини з іншими, нам потрібно дотримуватися правил культури спілкування.
Рекомендовано переглянути відео «Правила спілкування»
https://www.youtube.com/watch?v=YXzFriRGWiM
або «5 правил спілкування»
https://www.youtube.com/watch?v=-7KG8igsh4Y
Отже, основою культури спілкування є повага до іншої людини. Поважати – значить враховувати думку іншої людини. Потрібно приймати іншого таким, яким він є, і мати бажання зрозуміти іншу людину.
«Не старайтесь перевиховувати людей, виховайте спочатку себе і будьте прикладом для інших»
Правила спілкування в конфліктній ситуації
· Залишайся спокійним і врівноваженим
· Будь терплячим
· Не відповідай образою на образу
· Будь готовим визнати свою провину
· Відповідай добром на зло
· Прагни розв’язати конфлікт
· Постався до проблеми з гумором
· Постав себе на місце свого співрозмовника
· Вмій правильно висловити свою думку
· Вмій почути свого співрозмовника.
Кожен конфлікт має свій фінал, хоча й може здаватися нескінченним, якщо зневага, зло, грубі слова, жорстокість візьмуть верх над здоровим глуздом. Пам'ятайте, що крик є одним із найбільш некваліфікованих варіантів спілкування і розв'язання конфліктних ситуацій. Тому любімо ближнього, як самого себе, примножуймо добрі справи, даруймо батькам, знайомим, близьким щирість, привітність, що в свою чергу подарує нам добрий настрій, злагоду, здоров'я. Не забуваймо, що добрі стосунки завжди базуються на доброзичливому ставленні один до одного.
Рекомендовано переглянути відео
https://www.facebook.com/NCSSSDM/videos/2063589720423133/?v=2063589720423133
Перш ніж сказати – порахуй до десяти,
Перш ніж образити – порахуй до ста,
Перш ніж ударити – порахуй до тисячі.