Опубліковано: 2020-03-31
Театр відкриває завісу
Доброго вечора, діти! На сьогоднішньому занятті я пропоную вирушити у цікаву мандрівку. На нас чекає багато цікавого. Тож сідайте тихенько і слухайте уважно.
щороку 27 березня увесь світ відзначає День театру. Оскільки 27 число припало на канікули, то про театр, про цей чарівний світ казки та краси і правила поведінки в ньому ми з вами поговоримо сьогодні.
Що означає слово «театр» ?
У давні часи в Греції збиралися глядачі. Сиділи вони на схилах пагорбів і дивилися виставу. Це місце видовищ і назвали театром. Одним із стародавніх театрів є амфітеатр. Вміщає він від 14 тис до 17 тис глядачів. Акустика була така якісна, що навіть якщо хтось з глядачів шелестів листком у передньому ряду, то було чути в кінці театру. Таке чудове звучання завдячує майстерності архітекторів.
Людей, що виступали в ньому, називали акторами. Вони мали взуття на товстих дерев’яних підошвах ( контурнах ). Взував їх актор і ставав вищим, урочистішим, ніби величним, недосяжним. Достатньо змінити голос, рух тіла міміку обличчя – і ось ви вже не дівчатка і хлопчики, а герої казок і вистав. Це складна і дуже цікава професія. Можливо, в майбутньому ім’я одного із вас буде прикрашати афішу театру.
Зараз театри - це великі будови, в яких прекрасні зали для виступу акторів.
Театр неможливий без акторів, сцени та глядачів, але є компоненти які підсилюють, надають більшої виразності кожній виставі - музика, декорації, костюми, реквізити.
- Діти, хто з вас був у театрі ?
- Я сподіваюсь, що багато з вас захочуть відвідати театр знову.
- Як впливає театральна вистава на глядача ?
Вона Дозволяє пережити певні емоції, збагачує духовний світ глядачів.
А зараз ми віртуально здійснимо Похід до театру і переконаємось, що правила поведінки в театрі нам добре знайомі.
- І так, уявіть собі, що ви дуже хочете відвідати театр, театральну виставу. Що нам потрібно зробити спершу? (вибрати виставу, яку будемо дивитися0
- Так, а що нам допоможе зробити вірний вибір ? (ЗМІ,вибір вистави яка буде цікавою і буде відповідати нашому віку)
- Перечисліть театри, які підходять до вашої вікової категорії.( ТЮГ, ляльковий, сатири і гумору)
- Отже, ми вибрали виставу, що будемо робити далі ? (обговорити з батьками)
- після обговорення з батьками, якщо батьки погодилися і схвалили вашу ініціативу, що потрібно робити ? ( придбати квитки на виставу)
- Так, саме за до помогою квитка ми можемо потрапити до театру. Слід пам*ятати, що прийшовши в театр, потрібно знімати верхній одяг ( плащі, куртки) і здавати його в гардероб. В обмін ви отримаєте номерок, який засвідчує,що ви залишили в гардеробі свої речі. Не можна викидати чи губити номерок, адже без нього вам не повернуть ваш одяг.
- Перед початком вистави лунають 3 дзвінки, що попереджають про швидкий початок вистави. Потрібно зайняти місце до 3 дзвінка, оскільки після нього глядачів не пропускають в зал.
- На кожному квитку є ряд і місце, яке ви повинні зайняти.
Вправа «Пройди до свого місця»
- Уявіть собі, що ви маєте квиток. Але прийшли пізніше ніж ваші сусіди у ряду. Як пройти тоді до свого місця ?
Спробуйте розіграти з братиками, сестричками таку ситуацію. Нагадую, піднімати заради свого комфорту весь ряд глядачів буде невічливо. Тож доходимо висновку, що йти до інших глядачів треба обличчям.
- Діти, як ви знаєте є компоненти які підсилюють, надають більшої виразності кожній виставі - музика, декорації, костюми, реквізити. Важливим елементом є музика. Багато кропіткої праці вкладено в те, щоб відтворити музичний запис у театрі. Дуже важко відтворити музику й в житті. Але актори мають дивовижні таланти і вони можуть творити дива. А ми спробуємо відчути себе акторами і відтворити звук такого природного явища,як дощ.
Гра «Австралійський дощ»
В Австралії піднявся вітер (тремо долонями)
- Починає крапати дощ (клацаємо пальцями)
- Дощ посилюється (почергове плескаємо долонями)
- Починається справжня злива ( б’ємо пальцями по столі)
- а ось град, справжня буря (тупаємо ногами)
- Але що це? Буря стихає (плескаємо долонями по столі)
- дощ стихає (плескаємо долонями)
- Рідкі краплі падають на землю (клацаємо пальцями)
- Тихий шелест вітру (потираємо долоні)
СОНЦЕ ( підіймаємо руки догори)
- А як правильно поводитися під час вистави?
Гра «Знайди помилку»
Прочитавши кожну задачу, гарно поміркуйте, вірно її виконали, чи ні.
Задача 1.
Якщо ваші місця всередині ряду, не поспішайте займати їх, нехай спочатку сядуть інші. Зате потім, коли ви будете проходити, їм доведеться встати. Це, як зарядка,— корисно для здоров'я.
Задача 2.
Як тільки ви улаштувалися на місці, починайте плескати у долоні. Адже просто несправедливо, що ви вже готові, а виставу не починають.
Задача 3.
Не забудьте: вам з товаришем не так вже часто доводиться посидіти поруч дві години. Використовуйте цю можливість, щоб розповісти новини й обговорити всі складні питання. Одне погано: доводиться іноді напружувати голосові зв'язки, тому що заважає музика або репліки акторів.
Задача 4.
Пам'ятайте, що довго зберігати нерухомість дуже шкідливо для організму. Тому побільше рухайтеся: повертайтеся, нахиляйтеся, упирайтеся ногами в спинку стільця і скидайте руки сусіда з підлокітників.
Задача 5.
Купіть в буфеті шоколад, але відразу не їжте його. Йдіть у зал і голосно шарудіть фольгою, розгорніть тільки тоді, коли співак або скрипаль вийде на сцену. Знаєте, як приємно їсти шоколад і цукерки під музику!
Задача 6.
Не будьте егоїстами. Якщо вам відомий зміст спектаклю, треба швидко розповісти найголовніше сусідам.
- Діти, ви добре знаєте правила поведінки в театрі і я сподіваюсь сумлінно їх виконуєте.
- Після чемного перегляду вистави заключним етапом є обговорення вистави. Коли ви ділитесь своїми враженнями, почуттями, переживаннями.
5.Сократівська бесіда про різновиди театрів
- Чому часто ми надаємо перевагу телевізору, а не театру ?
( Бо ми можемо нікуди не виходити і дивитися те, що нам забажається)
- Так, але варто зауважити, що у театрі ми можемо відчути емоції наживо, побачити і сприйняти те, що екран телевізора не здатен передати чи можливо навіть взяти участь у виставі.
- Які види театрів ви знаєте ?
- Є дуже багато різновидів театрів, на будь-який смак. Наприклад :
ТЮГ
ляльковий театр – де головні ролі виконують ляльки, яких озвучують актори;(іграшки)
пальчиковий театр – театр, де головні ролі виконують іграшки на пальцях актора (відео +іграшки).
піскова анімація – різновид вистави, де за допомогою піску створюють певні картини, зображення, які плавно змінюються одині за одними (відео)
театр тіней – різновид театру, де головним компонентом є тінь, облич акторів не видно, а лише обриси їхніх тіл (відео)
світловий театр – де за допомогою світла створюють різноманітні виступи і вистави
- Що об’єднує всі ці види театрів ?
(Завдяки різним засобам глядачам доноситься певна інформація)
6. Вправа « Юні актори»
- А зараз, спробуємо уявити себе акторами і передати образ, а ваші рідні спробують відгадати
пташка, яка зустрічає весну, маріонетка, людина яка випадково вдарила себе молотком, стоматолог, що вириває зуб, людину, яка несе мішок коштовностей, кота, що гріється на сонечку, штангіста, пінгвіна
Ви молодці. Я думаю вам сподобалось бути акторами.
А Зараз послухайте вірш.
У кіно пішов наш клас.
Там лузали ми насіння
І розкидали лушпиння.
«Тут були маленькі свині» -
Кажуть, мабуть, не про нас.
У театр пішов наш клас.
Увірвались ми до зали,
Де попало посідали.
«Побували тут вандали!» -
Кажуть, певно не про нас.
Не ведуть нікуди нас.
В школі сидимо давно,
Мовчки дивимось в вікно.
Не нахваляться на нас:
«От так діти! От так клас!»
Бесіда – висновок
1) У якій країні виник перший театр?
2) Як він називався?
3) Що означає слово «театр»?
4) Як правильно проходити повз глядачів-сусідів у твоєму ряду?
5) Скільки дзвінків лунає перед початком вистави?
6) Коли можна обмінятися враженнями про побачене?
7) Які різновиди театру ви запам’ятали?
8) Чи хотіли б ви потрапити на театральну виставу?
Ви молодці. Бажаю вам міцного здоров‘я, гарного настрою.
До нових щустрічей!