Опубліковано: 2020-05-05
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Тема: Підсумковий урок за розділом «Прийди,весно, з радістю!».
Вікторина «Чи уважно ти читав?» 05.05.
Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу
Гра «Чи уважний ти читач?»
Тестування
1. Наші пращури відзначали Новий рік:
а) у квітні; б) у березні; в) у червні.
2. Веснянки і гаївки справляли:
а) в березні або квітні; б) в квітні або травні;
в) в травні або червні.
3. Дід Дем’ян сказав онукові, що у сонця ключі:
а) золоті; б) чарівні; в) гарячі.
4. Поет Микола Сингаївський порівнює травень із:
а) чарівницею; б) хлопчиком; в) дівчиною.
5. У вірші Тамари Коломієць «Березень» весна припливла:
а) в човні; б) на теплоході;
в) на вітрильнику.
6. Із якою пташкою Борис Комар порівнює солов’я?
а) З горобчиком; б) із синичкою;
в) із ластівкою.
2. Конкурс «Юний орнітолог»
Відгадайте загадку.
- Прилетіли гості, сіли на помості,
Без сокири, без лопати
Поробили собі хати. (….)
Пташка ця швидка, моторна,
Знизу біла, зверху чорна,
Хвостик — ріжки, крильця гострі,
Над віконцем хатку мостить. (….)
Чуєм, птах цей прилетів.
Руду шапочку надів
І у дудку дме щосили,
Наче його попросили.
Од-уд-уд! Од-уд-уд!
Капустянок знищу пуд! (….)
Навесні пташки носаті
Оселились в нас на хаті,
Довгоногі, довгошиї,
Жабенят ловити вміють. (…)
Гусінь волохату
Ціле літо в гаї
Мушу я збирати,
Тож гнізда не маю. (…)
Завдання дз: Підготувати відповіді на запитання в кінці розділу (с. 171).
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема: Змінювання дієслів за часами.05.05
https://www.youtube.com/watch?v=FA99YOabzMw
https://www.youtube.com/watch?v=tEoHKMa1pTk
- Яку частину мови ми вивчаємо?
- Скільки часів має дієслово?
Робота за підручником (с. 178 впр 372)
— Вилучте «зайве» слово. Відповідь обґрунтуйте.
Біжить — теперішній час, решта дієслів — минулий.
Кипіння — іменник, решта — дієслова.
Намалюю — дієслово майбутнього часу, решта — теперішнього.
Стрибок — іменник, решта — дієслова.
Робота за підручником (вправа 373, с. 178)
— Прочитайте запис. Користуючись довідкою, вставте на місці крапок дієслова в потрібній часовій формі.
Гра «Що не так?»
Що не так?
Посадив ведмідь в лісочку
Шість берізок, два дубочки.
Рахувати сам не вмів
І ворону попросив.
Почала вона кувати,
Та не може полічить,
Ану ж ви допоможіть.
Л. Савчук
— Поясніть заголовок.
— Допоможіть вороні полічити дерева.
— Визначте дієслова і їх час.
Поміняйте місцями абзаци, щоб вийшов текст.
Діти забрали пташеня. Дома вони перев’язали крильце, посадили його в клітку.
Під березою Мар’янка й Дмитрик знайшли совеня з пошкодженим крилом. Воно тужливо пищало.
Незабаром крильце у пташеняти зажило. Діти випустили совенятко на волю.
Знайдіть у тексті дієслова, визначте час.
Завдання дз: вправа 374 с. 178
МАТЕМАТИКА
Тема: Розв’язування задач на час. 05.05.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-rozv-yazuvannya-zadach-na-chas-176512.html
https://vseosvita.ua/library/rozvazuvanna-zadac-na-cas-55089.html
Робота в підручниках (с. 154, завдання 1016)
1) Котру годину показує кожний годинник.
Пояснення за 3-м годинником
1-й спосіб
— Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9 годин...».
Визначимо, де знаходиться хвилинна стрілка. Хвилинна стрілка — на 7-й поділці. Тому 5 хв • 7 = 35 хв. Читаємо: «9 годин 35 хвилин».
2-й спосіб
— Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9 годин...». Визначимо, скільки хвилин не вистачає до 10 годин. Хвилинній стрілці лишилося пройти ще 5 поділок, тому 5 хв • 5 = 25 хв. Читаємо: «Без 25 хвилин десять».
2. Розв’язування задач, користуючись годинником (с. 154, завдання 1017)
1) Перерва почалася о 9 год 15 хв, а закінчилась — о 9 год 25 хв. Скільки часу тривала перерва? (10 хв)
2) Перерва почалася о 10 год 10 хв і тривала 20 хв. Коли закінчилася перерва? (О 10 год 30 хв)
3) Урок тривав 40 хв і закінчився об 11 год 20 хв. Коли почався урок? (О 10 год 40 хв)
Робота над задачами
1) Завдання 1021 (с. 154).
— Поясніть числа задачі.
— Яким є питання задачі?
— Чи можна відповісти на питання задачі?
— Якою дією знайдемо третину?
— Якою дією відповімо на питання задачі?
Розв’язання
1) 36 : 3 = 12 (год.) — третина;
2) 36 + 12 = 48 (год.)
Відповідь: школярі планували зробити для лісопарку 36 годівниць для птахів, а зробили на третину більше. 48 годівниць зробили школярі.
«Торбинка запитань»
Як потрібно берегти час?
Маленька стрілка вказує на … (години)
Велика стрілка вказує на … (хвилини)
Котра година буде, якщо велика стрілка буде на числі 12, а маленька на – 3?
Котра година буде, якщо маленька та велика стрілки будуть на числі 12?
Завдання дз: с. 155, завдання 1024; 1025.