ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема: Підсумковий урок за розділом «Прийди,весно, з радістю!». 

Вікторина «Чи уважно ти читав?» 05.05.

Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу

Гра «Чи уважний ти читач?»

Тестування

1. Наші пращури відзначали Новий рік:

а) у квітні; б) у березні; в) у червні.

2. Веснянки і гаївки справляли:

а) в березні або квітні; б) в квітні або травні;

в) в травні або червні.

3. Дід Дем’ян сказав онукові, що у сонця ключі:

а) золоті; б) чарівні; в) гарячі.

4. Поет Микола Сингаївський порівнює травень із:

а) чарівницею; б) хлопчиком; в) дівчиною.

5. У вірші Тамари Коломієць «Березень» весна припливла:

а) в човні; б) на теплоході;

в) на вітрильнику.

6. Із якою пташкою Борис Комар порівнює солов’я?

а) З горобчиком; б) із синичкою;

в) із ластівкою.

2. Конкурс «Юний орнітолог»

Відгадайте загадку.

- Прилетіли гості, сіли на помості,

Без сокири, без лопати

Поробили собі хати. (….)


Пташка ця швидка, моторна,

Знизу біла, зверху чорна,

Хвостик — ріжки, крильця гострі,

Над віконцем хатку мостить. (….)


Чуєм, птах цей прилетів.

Руду шапочку надів

І у дудку дме щосили,

Наче його попросили.

Од-уд-уд! Од-уд-уд!

Капустянок знищу пуд! (….)


Навесні пташки носаті

Оселились в нас на хаті,

Довгоногі, довгошиї,

Жабенят ловити вміють. (…)


Гусінь волохату

Ціле літо в гаї

Мушу я збирати,

Тож гнізда не маю. (…)


Завдання дз: Підготувати відповіді на запитання в кінці розділу (с. 171).

УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема: Змінювання дієслів за часами.05.05

https://www.youtube.com/watch?v=FA99YOabzMw

https://www.youtube.com/watch?v=tEoHKMa1pTk

  • Яку частину мови ми вивчаємо?
  • Скільки часів має дієслово?

Робота за підручником (с. 178 впр 372)

— Вилучте «зайве» слово. Відповідь обґрунтуйте.

Біжить — теперішній час, решта дієслів — минулий.

Кипіння — іменник, решта — дієслова.

Намалюю — дієслово майбутнього часу, решта — теперішнього.

Стрибок — іменник, решта — дієслова.

Робота за підручником (вправа 373, с. 178)

— Прочитайте запис. Користуючись довідкою, вставте на місці крапок дієслова в потрібній часовій формі.

Гра «Що не так?»

       Що не так?

Посадив ведмідь в лісочку

Шість берізок, два дубочки.

Рахувати сам не вмів

І ворону попросив.

Почала вона кувати,

Та не може полічить,

Ану ж ви допоможіть.

Л. Савчук

— Поясніть заголовок.

— Допоможіть вороні полічити дерева.

— Визначте дієслова і їх час.

Поміняйте місцями абзаци, щоб вийшов текст.

Діти забрали пташеня. Дома вони перев’язали крильце, посадили його в клітку.

Під березою Мар’янка й Дмитрик знайшли совеня з пошкодженим крилом. Воно тужливо пищало.

Незабаром крильце у пташеняти зажило. Діти випустили совенятко на волю.

Знайдіть у тексті дієслова, визначте час.

Завдання дз: вправа 374 с. 178

МАТЕМАТИКА

Тема: Розв’язування задач на час. 05.05.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-rozv-yazuvannya-zadach-na-chas-176512.html

https://vseosvita.ua/library/rozvazuvanna-zadac-na-cas-55089.html

Робота в підручниках  (с. 154, завдання 1016)

1) Котру годину показує кожний годинник.

Пояснення за 3-м годинником

1-й спосіб

— Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9 годин...».

Визначимо, де знаходиться хвилинна стрілка. Хвилинна стрілка — на 7-й поділці. Тому 5 хв • 7 = 35 хв. Читаємо: «9 годин 35 хвилин».

2-й спосіб

— Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9 годин...». Визначимо, скільки хвилин не вистачає до 10 годин. Хвилинній стрілці лишилося пройти ще 5 поділок, тому 5 хв • 5 = 25 хв. Читаємо: «Без 25 хвилин десять».

2. Розв’язування задач, користуючись годинником (с. 154, завдання 1017)

1) Перерва почалася о 9 год 15 хв, а закінчилась — о 9 год 25 хв. Скільки часу тривала перерва? (10 хв)

2) Перерва почалася о 10 год 10 хв і тривала 20 хв. Коли закінчилася перерва? (О 10 год 30 хв)

3) Урок тривав 40 хв і закінчився об 11 год 20 хв. Коли почався урок? (О 10 год 40 хв)

Робота над задачами

1) Завдання 1021 (с. 154).

— Поясніть числа задачі.

— Яким є питання задачі?

— Чи можна відповісти на питання задачі?

— Якою дією знайдемо третину?

— Якою дією відповімо на питання задачі?

Розв’язання

1) 36 : 3 = 12 (год.) — третина;

2) 36 + 12 = 48 (год.)

Відповідь: школярі планували зробити для лісопарку 36 годівниць для птахів, а зробили на третину більше. 48 годівниць зробили школярі.

 «Торбинка запитань»

Як потрібно берегти час?

Маленька стрілка вказує на … (години)

Велика стрілка вказує на … (хвилини)

Котра година буде, якщо велика стрілка буде на числі 12, а маленька на – 3?

Котра година буде, якщо маленька та велика стрілки будуть на числі 12?

Завдання дз:  с. 155, завдання 1024; 1025.