ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

ТЕМА: Народна байка «Про горду качку»

За підручником ст. 143

1. Розглянь малюнок. Що, на твою думку, говорить лисичка? А що відповідає їй качечка?


Українська народна казка «Про горду качку»

Одна качка плавала по воді. Аж надбіг лис.

— Добрий день, качечко! — каже лис.

— Здорові були, добродію! Що там доброго скажете?

— Та не маю коли, бо біжу з села, — каже лис. — Чи то ви — та качка, що люди кажуть, що нема кращої на ціле село?

Качка аж не стямилася з радощів.

— Та, може, і я, — каже горда качка.

— То ходіть же борше зо мною до села! Бо вже господиня аж гине вас побачити! Ви не знаєте, які ви на все село славні, навіть у місті за вас знають!

Горда качка, небагато думаючи, штрик на берег; а лис хитрий тоді за шийку цуп! «Оттак, — каже, — гордість не одному шию скрутила!»

Тож уважайте, не будьте горді!

2. Підкресли прислів'я або приказку, що найкраще передає зміст малюнка.

3. Слова – як мед, справи – як полин. Кожна лисиця свій хвостик вихваляє. Добре говорить, а зле робить. Ще не впіймав, а вже намагається скубти. Не хвали сам себе, нехай тебе люди хвалять. Хитрощами довго не проживеш.



УКРАЇНСЬКА МОВА

ТЕМА: Усне і писемне мовлення «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине».

За підручником ст. 141 – 142 Впр. 390, 391

Мова існує у двох формах – усній і писемній. Первинним щодо виникнення, звичайно, було усне мовлення. Воно передувало появі писемного мовлення.

Люди у процесі спілкування використовують обидві форми мовлення, які тісно взаємопов'язані між собою. Розвинене усне мовлення – основа для успішного розвитку писемного мовлення. А розвинене писемне мовлення позитивно впливає на усне мовлення.

Обидві форми мовлення тісно пов'язані з мисленням.

Запитання і завдання для самоконтролю

1.Дайте відповіді на запитання:

1. У яких формах існує мова?

2. Що спільного в писемному і усному мовленні?

3. У чому полягають специфічні риси писемного мовлення?

4. У чому полягають специфічні риси усного мовлення?


Вправа «Продовж речення».

Мовлення буває...

Усне мовлення має бути правильним...


Хвилинка-цікавинка.

Скільки мов на землі? Вчені називають різну кількість: від трьох тисяч до п’яти. За даними лінгвістів, з усіх мов добре вивчені лише п'ятсот.

Цікавий факт: книжка, написана російською мовою, має обсяг більший, ніж та сама книжка українською (наприклад, 520 сторінок російською мовою і 500 сторінок — українською). Це означає, що ту саму інформацію українською мовою можна передати меншою кількістю мовних знаків.



МАТЕМАТИКА

ТЕМА: Обчислення значень числових та буквених виразів. Визначення часу за годинником. Задачі на різницеве порівняння добутку і числа.

За підручником ст. 130 – 131 № 801 (вираз), № 802 (ланцюжок), № 803 ( розв’язати задачу), № 805 ( розв’язати задачу).

 

1. Дай відповідь:

• Скільки годин триває доба?

• Скільки хвилин триває година?

• Скільки місяців триває рік?

• Скільки місяців триває кожна пора року?

• Скільки обертів за добу робить годинна стрілка?

• Скільки обертів за годину робить хвилинна стрілка?


2. Розвяжи:

1) Суму чисел 8 і 16 поділити на 4.

2) Число 6 помножити на різницю чисел 20 і 12.

3) Різницю чисел 40 і 12 зменшити в 4 рази.

4) 60 зменшити на добуток чисел 6 і 9.


3. Розв’яжи задачи усно:

1) Пляшки з газованою водою поставили в ящик таким чином, що вийшли 4 ряди по 6 пляшок. Скільки пляшок з водою поставили в ящик? Скільки пляшок у двох таких ящиках? Скільки їх у трьох ящиках?

2) Хор складається з чотирьох груп співаків: сопрано, альтів, тенорів і басів. У кожній групі 6 співаків. Скільки співаків у хорі?

3) З чотирьох кущів зняли по 5 помідорів, а з трьох кущів — по 6. Скільки помідорів зняли з усіх кущів?

4) На картині намальовано 4 корови, а овець — у 3 рази більше. Скільки всього тварин намальовано на картині?