07.04

Українська мова

Тема: Текст. Будова тексту.

 Актуалізація опорних знань: Робота над текстом.

Прочитати казку, та розібрати її по суті.

— Жили-були ножиці. Вони дуже любили гратися, різати все на частини. Одного разу ножиці зустріли текст. Дуже зраділи ножиці, підбігли до тексту, та так його « обняли», що від нього залишилися тільки шматочки.

Підповз котик аж до паркану та як стрибне на горобчика! А він — пурх, та й утік. Кіт перелетів через тин та в калюжу. Вискочив мокрий, брудний.

Соромно котові стало, а горобці насміхаються над невдахою.


Вийшов кіт на поріг і чує: горобці зацвірінькали.


— Заплакали частинки тексту, перелякалися ножиці. Що робити? Як бути? Як відновити текст, правильно скласти частинки?

Гірко плакали і ножиці, і частинки тексту, але вдіяти нічого не могли. Аж тут підлетіла сорока і сказала:

— Заспокойтеся, я вам допоможу! Подивіться на дерево!

У нього є коріння. Так і в тексті є речення-зачин, у якому повідомляється, про що йтиметься в тексті.

Вийшов кіт на поріг і чує: горобці зацвірінькали.

— У зачині дається відповідь на питання: що? де? коли?.

А тепер подивіться на стовбур. Бачите, який він товстий та великий! Так і в тексті, далі — основна частина. Вона найбільша. У ній викладено зміст висловлювання.

Підповз котик аж до паркану та як стрибне на горобчика! А він — пурх, та й утік. Кіт перелетів через тин та в калюжу. Вискочив мокрий, брудний.

— В основній частині дається відповідь на питання: як сталася? чому сталося? що сталося?.

Далі у дерева — крона. Так і в тексті є кінцівка. Це речення, яке свідчить про те, що висловлювання завершено, підводить до висновку.

Соромно котові стало, а горобці насміхаються над невдахою.

— До кінцівки ми можемо поставити питання: Що з того вийшло?.

Підповз кіт аж до паркану та як стрибне па горобчика! А він пурх, та й утік. Кіт перелетів через тин — та в калюжу. Вискочив мокрий, брудний.

Соромно котові стало, а горобці насміхаються над невдахою.

(За Василем Сухомлинським))

— Ось і відновили текст! Зраділи ножиці з текстом. Подякували сороці за науку.

Та й ми дізналися нове. Будемо використовувати сороччину науку.

Робота з підручником: ст.92 впр.170(1)

Домашня робота: ст.92 впр.170(2)

                                                            

                                                         07.04

                                                    МАТЕМАТИКА

Тема. Лічба в межах 20. Розв’язування прикладів і задач .  Розпізнавання  трикутників. 

Математичний диктант: (в зошит)

• Запишіть число, у якому 1 десяток 7 одиниць; 1 десяток 3 одиниці; 2 десятки.

• Число 15 зменшити на 15.

• Число 14 збільшити на 1.

 Розв’язування задач

• Бібліотекар видав одному учневі 3 книги, а другому — 5 книг. Скільки всього книг видав бібліотекар?

Розв,яжи приклади, що у них спільного.

5 + 5 =        7 + 3 =                9 +  1 =

6 + 4 =        10 + 0 =              8 + 2 =

 Читання прикладів по-різному

Додати

плюс

збільшити

Відняти

мінус

зменшити

7 + 3 = 10

12 - 1 = 11






Порахуйте кількість трикутників на кожному малюнку.

 

Домашня робота: Підручник ст.67, №9(1;4) 

До вашої уваги нова фізкультхвилинка. Використовуйте  її на всіх уроках

 https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY

 

07.04

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ


                                                                                       Наталя Забіла



   наталя Забіла — відома українська дитяча поетеса. Во­на народилася в Петербурзі у дворянській сім'ї у 1903 році. У 1917 ро­ці Наталя з матір'ю опинилася на Україні в селищі Люботин, неподалік Харкова. Її перший вірш надрукували в газеті в 1924 році.  А сьогодні ми прочитаємо її вірш «Журавлик».


Журавлик


На болоті біля річки,

Там, де вогко тхне теплом,

Ми знайшли кумедну птичку

із пораненим крилом.

Довгі ноги, сірі крила, на голівці чорний чуб.

Погляда на нас несміло

- Ой, болить.., не полечу!

Що ж тут бідній пташці мучитись?

Краще хай у нас живе!

І зостався в нас приручений,

і одужав журавель.

Завжди з нами був у забавках,

з нами грався та гуляв.

Полюбили ми журавлика, довгоноге журавля.

                               Тільки осінь раптом вдарила, Хмари в небі попливли,

Потяглися попід хмарами

в край далекий журавлі.

Потяглися понад кручами,

Понад простором степів...

І журавлик наш приручений

теж ізнявся й полетів!

Прощавай,  лети,

журавлику  наш крилатий журавель!

Повернись весною здалека,

з теплих сонячних земель

Понад морем, де кораблики,

Понад спекою пустель

Повернись до нас, журавлику,

наш крилатий журавель!


Дайте відповіді на запитання, бесіда за змістом.


Кого діти знайшли на болоті біля річки?(Діти знайшли пораненого журавлика)

Що зробили діти з журавликом?(Вони принесли його додому)

 Де діти знайшли журавлика? Прочитайте опис цього місця.

(На болоті біля річки, 

(Там, де вогко тхне теплом)

 Який вигляд мав журавель?(Довгі ноги, сірі крила, на голівці чорний чуб)

 Чому діти взяли птаха додому?(Бо він був поранений і не міг летіти)

 Які слова свідчать про те, що журавлик звик до дітей і полюбив їх. Прочитайте.(Завжди з нами був у забавках, з нами грався та гуляв)

Чому журавлик покинув дітей?(Бо він одужав і міг летіти в вирій)

 Як його відліт сприйняли діти? Доведіть свою думку словами з вірша.

(Діти сумували за птахом. Вони гукали йому вслід:

Прощавай, лети, журавлику,

Наш крилатий журавель!

Повернись весною здалека,

З теплих сонячних земель!)

Домашня робота: За допомогою батьків опрацювати вірш.